World of Tanks: T-54
Aktualizacja:
T-54
Informacje ogólne

Nazwa | T-54 |
Typ | Czołg średni |
Poziom | IX |
Uzbrojenie | 100mm D-10T2C: penetracja 201mm; obrażenia 320 |
Pancerz | Kadłub: 120mm/80mm/45mm, wieża: 200mm/160mm/65mm |
Wytrzymałość | 1650 punktów życia |
Mobilność | Prędkość maksymalna: 56km/h, silnik: 700KM |
Rola | Walka na średnim dystansie, czołg wsparcia, walka w zwarciu, zwiadowca |
T-54 jest kontynuacją myśli technologicznej zapoczątkowanej przez T-44. Pojazd ten jest szybszy od swojego poprzednika, lepiej uzbrojony oraz wyposażony świetny pancerz jak na czołg średni. Pojazd ten ma dostęp do dwóch różnych dział: 100mm D-54 służącego do bardziej stacjonarnej walki na średnim dystansie (posiada ono lepszą penetrację, lecz również dłuższy czas potrzebny do namierzenia celu oraz mniejszą celność w ruchu) oraz 100mm D-10T2C wykorzystywanego w walce kołowej i do strzelania podczas jazdy. Dzięki swojej niskiej sylwetce T-54 jest bardzo ciężki do wykrycia i trafienia, zaś stosunkowo duży zasięg widzenia pozwala mu niejednokrotnie zagrać w roli zwiadowcy. Pojazd ten nadaje się zarówno do akcji w stylu "uderz i uciekaj" jak i frontalnych pojedynków z wybranymi maszynami niższych poziomów. Jest on świetny w starciach jeden na jednego z innymi czołgami średnimi, zaś wilcze stado składające się z T-54 jest w stanie samodzielnie wygrać całą bitwę. Jest to jeden z najlepszych pojazdów dziewiątego poziomu i czas poświęcony na opanowanie go zwróci się z nawiązką.
Rozwój, sprzęt, załoga
Działo 100mm LB-1, które używaliśmy podczas jazdy T-44 jest dla nas dostępne od samego początku - powinniśmy je natychmiast zainstalować na pojeździe. Następnie odkrywamy nową wieżę oraz wybieramy jedną z dwóch dostępnych dla nas armat. Teraz możemy odblokować nowy silnik, radio a na końcu drugie działo (jeśli zamierzamy zdobyć status elitarny na T-54) lub od razu czołg T-62A.
Sprzęt preferowany: mechanizm dosyłający, stabilizator pionowy, ulepszona wentylacja
Sprzęt opcjonalny: siatka kamuflażowa, ulepszony system naprowadzania, mokry magazyn amunicyjny.
Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, naprawa dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi.
Słabe punkty

Przedni pancerz T-54 został znacznie ulepszony w stosunku do tego, w jaki wyposażony był T-44 i należy do jednego z najlepszych wśród pojazdów średnich dziewiątego poziomu (jedynie niemiecki E-50 posiada podobny poziom ochrony). Górna przednia płyta jest w stanie regularnie odbijać pociski o penetracji 200mm zaś po ustawieniu pojazdu pod lekkim kątem jest ona odporna nawet na amunicję o zdolności do penetracji 220mm pancerza. Dolna płyta jest odrobinę słabsza (200mm penetracji jest wystarczające aby ją przebić), lecz jest ona stosunkowo małym celem; dodatkowo na krótkich dystansach, na jakich zazwyczaj przyjdzie nam walczyć z T-54 jej nachylenie jest na tyle duże, aby automatycznie odbić skierowane w nią strzały. Boczny pancerz T-54 jest niewiele odporniejszy od tego, jaki posiadał T-44. Większość skierowanych w jego stronę strzałów uszkodzi pojazd (warunek: musimy strzelać tuż ponad gąsienicami lub być ustawieni pod niewielkim kątem do boku T-54).
Wieża T-54 jest bardzo odporna na trafienia zarówno od frontu jak i od boku - dopiero najsilniejsze działa pojazdów dziewiątego i dziesiątego poziomu są w stanie ją przebić. Pozostałe pojazdy powinny celować w dosyć trudną do trafienia kopułę dowódcy. Tył wieży jest słabo opancerzony i praktycznie każdy strzał jest w stanie uszkodzić ją w tym punkcie.
Magazyn amunicyjny znajduje się z tyłu wieży oraz bezpośrednio pod nią; silnik standardowo w tylnej części kadłuba.
Jak grać...
...jako kierowca T-54?
- Czołg ten jest bardzo podobny w prowadzeniu do T-44, lecz lepszy od niego pod każdym względem. Dzięki poprawionemu pancerzowi możemy wdawać się w pojedynki frontalne z pojazdami niższych poziomów, zaś większa mobilność znacznie ułatwi nam walkę z czołgami ciężkimi przeciwnika.
- Dzięki dużej prędkości maksymalnej oraz mobilności możemy błyskawicznie poruszać się po mapie, zdobywać lokacje o znaczeniu strategicznym oraz flankować siły wroga.
- Pojazd ten doskonale nadaje się do szybkich rajdów na tyły wroga, oddania kilku strzałów a następnie ucieczki na z góry upatrzoną pozycję.
- T-54 może bez problemu tworzyć wilcze stada z innymi czołgami średnimi i korzystając z siły ognia całego zgrupowania przełamywać linię frontu.
- Działo 100mm D-10T2C jest bardzo celne i może być wykorzystywane do ostrzeliwania znajdujących się w oddali celów. Niestety jego stosunkowo niska penetracja nie pozwala na niszczenie w ten sposób czołgów ciężkich - w tym przypadku możemy skorzystać z amunicji kumulacyjnej o penetracji 350mm.
- T-54 świetnie spisuje się w starciach jeden na jednego z innymi czołgami średnimi. Dzięki niskiej sylwetce i odpornej wieży jest on w stanie poruszać się w niewielkiej odległości od przeciwnika umożliwiając mu oddanie strzału jedynie w gruba osłonę działa, samemu nieustannie atakując jego boki lub tył. Taktyka ta działa również przeciwko osamotnionym czołgom ciężkim.
- Musimy ciągle zwracać uwagę na położenie sił wroga - jeśli przeciwnikowi uda się odizolować nas od sojuszników staniemy się dla niego bardzo łatwym łupem.
- Ze względu na to, że T-54 posiada bardzo dobry kamuflaż, dużą prędkość maksymalną oraz bardzo dobre przyspieszenie można go wykorzystać jako zwiadowcę. Poruszając się tuż poniżej szczytu wzniesienia i wystawiając jedynie wieżę na ostrzał możemy łatwo wykryć cele dla naszej artylerii samemu pozostając relatywnie bezpiecznym.
...przeciwko T-54?
- Grając pojazdami niższych poziomów konieczne jest atakowanie jego słabych boków lub tyłu. Oprócz tego nie powinniśmy nigdy próbować samemu pokonać T-54 - czołg ten jest wprost stworzony do niszczenia słabszych od siebie pojazdów.
- Prowadząc czołg średni dziewiątego poziomu możemy próbować pojedynkować się z T-54. Wynik starcia jeden na jednego z tą maszyną zależy głównie od zdolności kierowcy do trafiania słabych punktów poruszającego się przeciwnika oraz wykorzystywania ukształtowania terenu.
- Musimy nieustannie zwracać uwagę na położenie wrogich czołgów średnich i zablokować ich ewentualny rajd na naszą flankę bądź tyły, gdzie mogą one zniszczyć artylerię i ostrzelać wrażliwe punkty pozostałych pojazdów.
- Tak jak każdy radziecki czołg średni, tak i T-54 bardzo łatwo traci gąsienice. Opłaca się celować w koło napinające lub napędowe a po unieruchomieniu przeciwnika dobić go.
0
Komentarze czytelników
Onelim Junior
wreszcie fajna strona poradnik jak grać szacuneczek
czarnyja18 Junior
fajna gra tylko zanim wskocze na mapke tp musze czekac 2min.
evol25 Junior
witam mam problem z ta gra posiadam karte graficzna 12G pamieci ram 8G procesor i7 3.6ghz i ta gra poprostu mi sie scina lacze mam kablowe stabilne 150 mb/s wiec nie proponuje tej gry nikomu chyba ze ktos posiada komputer za 10 tys. albo i lepiej a wszystko zaczelo sie rypac po aktu. pozdrawiam
kura77 Junior
Do Hellcata sugeruję kupno siatki kamuflażowej, lornetki polowej i wentylacji.
Wentylacji? Serio?
Kamilulung Legionista
Chłopaki, jest możliwość kupna czołgu premium za golda (mam go 2500)? Pozdro
wielebny_666 Generał
za 2500 golda tak naprawdę nie kupisz żadnego sensownego czołgu premium tylko tier V i niżej, z grze z zakładce "sklep" masz dostępne modele czołgów premium sprawdź sobie
dekiel Junior
co zrobić by sprzedać niechciane czołgi pojawia mi się info;błąd sprawdź czy czołg nie jest w żadnej jednostce taktycznej(jak to sprawdzić) lub spróbuj później gdy nie byłem w klanie tanki sprzedawałem
Lolek123654 Junior
Jak się skontuje górną płytę kadłuba to ona nawet nawet odbija od takiego IS
MadMateo Chorąży
Skasujcie ten poradnik bo jest przestarzały...
DuszaDusza Junior
Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić taki żółty znacznik, żeby sojusznicy wiedzieli gdzie celuję, jak gra się altylerią ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
