World of Tanks: 121
Aktualizacja:
121
Informacje ogólne

Nazwa | 121 |
Typ | Czołg średni |
Poziom | X |
Uzbrojenie | 122mm 60-122TG: penetracja 258mm; obrażenia 440 |
Pancerz | Kadłub: 120mm/80mm/60mm, wieża: 240mm/130mm/60mm |
Wytrzymałość | 1950 punktów życia |
Mobilność | Prędkość maksymalna: 56km/h, silnik: 580KM |
Rola | Walka na średnim dystansie, czołg wsparcia |
Czołg ten jest wersją rozwojową WZ-120. W porównaniu do swojego poprzednika posiada on grubsze opancerzenie kadłuba oraz wieży, większą liczbę punktów życia oraz jeszcze skuteczniejszą armatę: 122mm 60-122TG o polepszonej zdolności do penetracji pancerza i dużej szybkostrzelności. Połączenie dobrej mobilności, niskiej sylwetki, świetnego kamuflaż oraz olbrzymiej siły ognia powoduje, że 121 jest jednym z najniebezpieczniejszych przeciwników na polu walki. Na szczęście ograniczona zdolność do wychylenia działa w płaszczyźnie pionowej skutecznie ogranicza jego efektywność w terenie pagórkowatym i górzystym.
Rozwój, sprzęt, załoga
121 od samego początku posiada status elitarny.
Sprzęt preferowany: mechanizm dosyłający, stabilizator pionowy, ulepszona wentylacja lub ulepszony system naprowadzania (zależnie od naszych preferencji)
Sprzęt opcjonalny: siatka kamuflażowa, lorneta polowa
Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, naprawa dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi.
Słabe punkty

Schemat pancerza 121 jest identyczny jak w przypadku WZ-120. Przednia płyta pancerza została nieznacznie pogrubiona, dzięki czemu po ustawieniu jej pod lekkim kątem będziemy posiadali pewną osłonę przed działami o penetracji rzędu 220mm. Boki i tył nadal są bardzo słabe i każdy napotkany przeciwnik będzie w stanie je uszkodzić.
Wieża 121 jest świetnie opancerzona, a dzięki jej obłemu kształtowi większość pocisków nie wyrządzi nam krzywdy. Jedynie dobrze wymierzone strzały pochodzące z dział X poziomu będą w stanie ją przebić.
Magazyn amunicyjny znajduje się z tyłu wieży oraz bezpośrednio pod nią; silnik standardowo w tylnej części kadłuba.
Jak grać...
...jako kierowca 121?
- Czołg ten na dłuższą metę jest identyczny w rozgrywce jak WZ-120, stąd grając nim powinniśmy stosować wszystkie umiejętności, jakie nabyliśmy podczas jazdy maszyną IX poziomu.
- Dzięki dużej mobilności oraz prędkości maksymalnej możemy wesprzeć dowolny punkt na mapie za pomocą naszej siły ognia.
- 121, tak jak inne czołgi średnie, może tworzyć wilcze stada. Dodatkowe 440 obrażeń pozwoli nam błyskawicznie rozprawić się z napotkanymi pojedynczymi czołgami przeciwnika.
- Niewiele osób spodziewa się, że czołg średni może posiadać armatę zdolną przebić 258mm pancerza i zadać 440 punktów uszkodzeń. Zaatakowany przeciwnik może spanikować i zacząć uciekać, zamiast nawiązać z nami walkę.
- Działo 122mm 60-122TG nie należy do najcelniejszych, stąd też ostrzał powinniśmy prowadzić na dystansie maksymalnie 200-300 metrów. Na szczęście dysponuje ono olbrzymią penetracją, dzięki czemu zazwyczaj wystarczy trafić w obrys wrogiego czołgu aby zadać obrażenia.
- 121 posiada bardzo mały kąt wychylenia broni w płaszczyźnie pionowej. Grając nim powinniśmy unikać walki w terenie górzystym; gdy jest to niemożliwe, konieczne będzie ostrożne wybieranie celów i oddawanie strzału w momencie, gdy przeciwnik przeładowuje. Na szczęście niewielkie wzniesienia mogą służyć nam za doskonałą osłonę, zza której będzie widać tylko naszą wieżę.
- W przeciwieństwie do WZ-120, 121 ma niski czas przeładowania działa, dzięki czemu zadaje ona ogromne obrażenia na minutę. Jest ona w stanie wygrać starcia frontalne z większością czołgów średnich a nawet niektórymi czołgami ciężkimi. Mimo to nadal polecam ukrywać się na czas przeładowania: wymiana strzałów jeden za jeden pozwoli nam na zaoszczędzenie znacznie większej puli punktów życia, przydatnej w końcowej fazie starcia.
...przeciwko 121?
- Pomimo, że jego pancerz uległ poprawieniu w stosunku do WZ-120, jest on nadal niewystarczający do zatrzymania pocisków wystrzelonych przez pojazdy IX i X poziomu; jedynie wieża może sprawiać problemy, stąd odradzam atakowanie jej frontu.
- Nigdy nie wymieniajmy się strzał-za-strzał ze 121; pojazd ten wygra każdy taki pojedynek z czołgami średnimi a czasami nawet z czołgami ciężkimi. Po zlokalizowaniu "chińczyka" najlepiej zaatakować go bezpośrednio, wykorzystując szybkostrzelne działa oraz przewagę liczebną. Opłaca się strzelać w koło napinające bądź napędowe, aby zerwać mu gąsienice i uniemożliwić wycofanie się. Pojedynki frontalne są również bardzo ryzykowne, gdyż 121 zadaje bardzo duże obrażenia na minutę.
- Nawet przedni pancerz Mausa nie zapewnia należytej ochrony przed atakami 121. Po napotkaniu tego pojazdu nie powinniśmy niepotrzebnie wystawiać się na ostrzał. Jedyny moment, w którym 121 powinien nas mieć w swoim celowniku to wtedy, gdy zamierzamy go zniszczyć.
- Podobnie jak pozostałe chińskie czołgi średnie, 121 bardzo łatwo traci gąsienice - warto strzelać w koło napinające lub napędowe, aby unieruchomić go a następnie dobić za pomocą następnej salwy. Dodatkowo każde skuteczne trafienie jest w stanie uszkodzić silnik, magazyn amunicyjny bądź też podpalić oponenta.
0
Komentarze czytelników
Onelim Junior
wreszcie fajna strona poradnik jak grać szacuneczek
czarnyja18 Junior
fajna gra tylko zanim wskocze na mapke tp musze czekac 2min.
evol25 Junior
witam mam problem z ta gra posiadam karte graficzna 12G pamieci ram 8G procesor i7 3.6ghz i ta gra poprostu mi sie scina lacze mam kablowe stabilne 150 mb/s wiec nie proponuje tej gry nikomu chyba ze ktos posiada komputer za 10 tys. albo i lepiej a wszystko zaczelo sie rypac po aktu. pozdrawiam
kura77 Junior
Do Hellcata sugeruję kupno siatki kamuflażowej, lornetki polowej i wentylacji.
Wentylacji? Serio?
Kamilulung Legionista
Chłopaki, jest możliwość kupna czołgu premium za golda (mam go 2500)? Pozdro
wielebny_666 Generał
za 2500 golda tak naprawdę nie kupisz żadnego sensownego czołgu premium tylko tier V i niżej, z grze z zakładce "sklep" masz dostępne modele czołgów premium sprawdź sobie
dekiel Junior
co zrobić by sprzedać niechciane czołgi pojawia mi się info;błąd sprawdź czy czołg nie jest w żadnej jednostce taktycznej(jak to sprawdzić) lub spróbuj później gdy nie byłem w klanie tanki sprzedawałem
Lolek123654 Junior
Jak się skontuje górną płytę kadłuba to ona nawet nawet odbija od takiego IS
MadMateo Chorąży
Skasujcie ten poradnik bo jest przestarzały...
DuszaDusza Junior
Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić taki żółty znacznik, żeby sojusznicy wiedzieli gdzie celuję, jak gra się altylerią ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
