World of Tanks: KV-13
Aktualizacja:
KV-13
Informacje ogólne

Nazwa | KV-13 |
Typ | Czołg średni |
Poziom | VII |
Uzbrojenie | 85mm D5T-85BM: penetracja 144mm; obrażenia 180 |
Pancerz | Kadłub: 120mm/85mm/60mm, wieża: 100mm/90mm/90mm |
Wytrzymałość | 1120 punktów życia |
Mobilność | Prędkość maksymalna: 50km/h, silnik: 600KM |
Rola | Walka na średnim dystansie, czołg wsparcia |
KV-13 jest nietypowym czołgiem średnim: łączy on prędkość z solidnym opancerzeniem, jednak odbywa się to kosztem dostępnego dla pojazdu uzbrojenia. Niestety ze względu na to, że jest to czołg przejściowy, łączący gałąź pojazdów średnich i ciężkich oraz brak jego bezpośrednich następców maszyna ta nie jest wykorzystywana zbyt często. Dodatkowym minusem są częste starcia z pojazdami dziewiątego poziomu, gdzie KV-13 ma olbrzymie problemy z uszkodzeniem przeciwnika.
Rozwój, sprzęt, załoga
Od samego początku mamy dostęp do działa 76mm S-54 oraz silnika V-2IS - powinniśmy je natychmiastowo zamontować. Następnie odkrywamy nowe zawieszenie oraz wieżę i montujemy armatę 85mm D5T-85BM. Teraz możemy opracować pozostałe moduły.
Sprzęt preferowany: mechanizm dosyłający, ulepszony system naprowadzania, ulepszona wentylacja
Sprzęt opcjonalny: skrzynka z narzędziami, siatka kamuflażowa
Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, naprawa dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi.
Słabe punkty

Przedni pancerz KV-13 w dużej mierze przypomina swoim kształtem front ISa. Znajdziemy tutaj dwa słabe punkty: dolną płytę oraz wizjer kierowcy. Górna płyta potrafi wytrzymać strzały z dział o penetracji 130mm a po ustawieniu czołgu pod kątem nawet i 150mm. Środkowa część przedniego pancerza, ze względu na swoje nachylenie będzie zazwyczaj odbijała skierowane w nią pociski. Boki KV-13 chronione są zarówno przez grube gąsienice jak i pancerz grubości 85mm. Po ustawieniu pojazdu pod kątem około 30 stopni będziemy potrzebowali działa o penetracji 200mm lub większej, aby regularnie je przebijać.
Wieża KV-13 jest również podobna kształtem do tej, jaką znamy z czołgu ciężkiego IS. Przedni pancerz w połączeniu z osłoną działa będzie regularnie przebijany przez działa o penetracji 160mm, strzały w "policzki" wieży mogą łatwo ześlizgnąć się i rykoszetować.
Magazyn amunicyjny znajduje się z tyłu wieży oraz bezpośrednio pod nią; silnik standardowo w tylnej części kadłuba.
Jak grać...
...jako kierowca KV-13?
- Posiadamy dużą mobilność, pozwalającą nam na łatwe poruszanie się po mapie i wybieranie dogodnych dla nas starć. Korzystajmy w niej w celu wyrobienia sobie lepszej pozycji do oddania strzału bądź oflankowania czołgów ciężkich i ostrzelania ich słabych punktów.
- Walcząc z czołgami niższych poziomów możemy ustawić się pod kątem, co znacznie zwiększy naszą przeżywalność i utrudni przeciwnikowi przebicie naszego pancerza. Nasze działo 85mm D5T-85BM jest wystarczające do zniszczenia każdego oponenta.
- Podczas starć z pojazdami tego samego lub wyższych poziomów powinniśmy działać jak pojazd wsparcia: osłaniać ciężkie czołgi przed mniejszymi pojazdami wroga a następnie wspomóc naszą pancerną pięść w eliminowaniu pozostałych przy życiu maszyn.
- Ze względu na to, że spotykamy pojazdy dziewiątego poziomu konieczne będzie załadowanie kilkunastu sztuk amunicji premium. Dzięki większej penetracji są one w stanie uszkodzić boki pojazdów takich jak E-75 czy ST-I.
- KV-13 może śmiało dołączać do wilczych stad pojazdów lekkich i średnich, gdzie dodatkowa siła ognia może pomóc w przełamaniu flanki.
...przeciwko KV-13?
- Jeśli prowadzimy pojazd niższego poziomu będziemy musieli celować w słabe punkty pancerza KV-13. Jego zdolność do odbijania pocisków jest prawie taka sama, jak u czołgów ciężkich siódmego poziomu.
- Prowadząc pojazd tego samego lub wyższego poziomu nie musimy się zbytnio obawiać KV-13 - jego działo ma bardzo duże problemy z uszkodzeniem czołgów ciężkich, zaś opancerzenie nie ochroni go przed działami większego kalibru.
- Powinniśmy uważać na flankujące KV-13, gdyż korzystając z amunicji premium są one w stanie uszkodzić każdy pojazd.
- KV-13 bardzo łatwo traci gąsienice - warto strzelać w koło napinające lub napędowe, aby unieruchomić go a zniszczyć unieruchomiony pojazd.
0
Komentarze czytelników
Onelim Junior
wreszcie fajna strona poradnik jak grać szacuneczek
czarnyja18 Junior
fajna gra tylko zanim wskocze na mapke tp musze czekac 2min.
evol25 Junior
witam mam problem z ta gra posiadam karte graficzna 12G pamieci ram 8G procesor i7 3.6ghz i ta gra poprostu mi sie scina lacze mam kablowe stabilne 150 mb/s wiec nie proponuje tej gry nikomu chyba ze ktos posiada komputer za 10 tys. albo i lepiej a wszystko zaczelo sie rypac po aktu. pozdrawiam
kura77 Junior
Do Hellcata sugeruję kupno siatki kamuflażowej, lornetki polowej i wentylacji.
Wentylacji? Serio?
Kamilulung Legionista
Chłopaki, jest możliwość kupna czołgu premium za golda (mam go 2500)? Pozdro
wielebny_666 Generał
za 2500 golda tak naprawdę nie kupisz żadnego sensownego czołgu premium tylko tier V i niżej, z grze z zakładce "sklep" masz dostępne modele czołgów premium sprawdź sobie
dekiel Junior
co zrobić by sprzedać niechciane czołgi pojawia mi się info;błąd sprawdź czy czołg nie jest w żadnej jednostce taktycznej(jak to sprawdzić) lub spróbuj później gdy nie byłem w klanie tanki sprzedawałem
Lolek123654 Junior
Jak się skontuje górną płytę kadłuba to ona nawet nawet odbija od takiego IS
MadMateo Chorąży
Skasujcie ten poradnik bo jest przestarzały...
DuszaDusza Junior
Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić taki żółty znacznik, żeby sojusznicy wiedzieli gdzie celuję, jak gra się altylerią ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
