World of Tanks: IS-3
Aktualizacja:

Poniżej znajdziecie opis i porady do czołgu IS-3:
Cechy IS-3
Nazwa | IS-3 |
Typ | Czołg ciężki |
Poziom | VIII |
Uzbrojenie | 122mm BL-9 |
Pancerz | 110/90/60 (przód/boki/tył/mm) (kadłub) 249/172/100 (przód/boki/tył/mm) (wieża) |
Wytrzymałość | 1500 punktów wytrzymałości |
Mobilność | Prędkość maksymalna 38km/h, prędkość obrotu 30 stopni/s |
Zasięg widzenia | 350m |
Historycznie wyprodukowany w liczbie 1170 egzemplarzy, IS-3 jest radzieckim czołgiem ciężkim; w World of Tanks napotkamy ten pojazd na tierze VIII. Maszyna ta jest jedną z najpopularniejszych w całej grze, a już na pewno wśród ósemek jest na miejscu pierwszym pod tym względem. Miejsce to zawdzięcza swojej prostocie użytkowania, wybaczy ogromne ilości błędów nawet najbardziej niedoświadczonym graczom - jest to po prostu genialny pojazd z niezliczonymi zaletami, które się na niego składają.
Listę pozytywów możemy zacząć od opancerzenia IS-3 - to pojazd, który jako pierwszy w radzieckim drzewku rozpoczyna serię tanków ze stalą nie tyle potężną i tęgą, co po prostu profesjonalnie ukształtowaną w tzw. nos szczupaka. W związku z tym kadłub (mimo zaledwie 110mm pancerza) od lat irytuje graczy World of Tanks swoimi niesamowitymi możliwościami dingowania pestek. Wieża natomiast, jest elementem bardzo krągłym, przypomina kształtem jajko i w bonusie jest straszliwie grubo okuta blachą - czyni to z niej często barierę nie do pokonania dla równorzędnych, jak i wyższych poziomem czołgów. Działo BL-9 to rasowy zabójca rodem z horroru - wysokie obrażenia w połączeniu z przyzwoitą szybkostrzelnością to połączenie nieprzyzwoicie groźne. Na uwagę zasługuje także niezgorsza mobilność IS-3, która pozwoli nam dotrzeć na front niewiele później niż sojusznicze czołgi lekkie oraz średnie.
Utrapieniem w trakcie gry tematycznym tankiem będzie dla nas niestety celność działa oraz jego precyzja (lub raczej jej brak) - BL-9 to typowo radziecka kolubryna: bije mocno, ale tylko z bliska, choć możemy tego nader nie odczuć, gdyż mimo wszystko IS-3 to właśnie typowy "Brawler" do walki łeb w łeb i wieża w wieżę. Mniej znaczące przywary to również: skromny zasięg widzenia oraz wyraźnie słaby magazyn amunicyjny, który ma skłonności do częstych wybuchów = eliminowania nas automatycznie z rozgrywki.
Słabe punkty

Czerwony (tam nie strzelaj):
Cały front wieży - jego ostrzał jest naprawdę złym pomysłem, gdyż potrafi on z łatwością odbić pociski nawet z dział tanków X tieru.
Żółty (jest szansa na przebicie)
Górny, przedni pancerz kadłuba czyli główne płyty kształtujące wspomniany wcześniej "nos szczupaka" - bardzo pochylone, bardzo ostro wyprofilowane, bardzo łatwo popełnić błąd w celowaniu i posłać pestkę na próżno nie zadając obrażeń. Penetracje uzyskamy z łatwością posiadając armatę o minimum 200-220mm przebijalności.
Zielony (wal śmiało)
Elementami kadłuba ISa-3, które zapewnią nam przebicie nawet od 140-150mm penetracji są przede wszystkim: dolna, frontalna płyta (lecz strzelajmy tam tylko pod kątem prostym) oraz łączenia/spawy wyższego, głównego pancerza i wizjer kierowcy na samym środku. Natomiast na górze wieży znajdziemy także dwa włazy, które bardzo łatwo przebić, jak i sam środek dachu prawdopodobnie nie posiada żadnego pancerza - banalny do trafienia, wystarczy strzelać będąc na pozycji wyższej niż wrogi IS-3 lub po prostu siedząc w większym i wyższym pojeździe.
Jak grać IS-3?
IS-3 jest tankiem typowo ofensywnym - nasz udział w bitwie zapewne będzie polegał na nieustannym atakowaniu wrogich pozycji, przepychaniu linii walki (pushowaniu) i zadawaniu przy tym bezlitosnych uderzeń naszą potężną armatą. W walkach, w których wylosowani zostaniemy na dole listy, przejdźmy jednak do roli czołgu wsparcia - starajmy się jednak grać bardziej na tyłach i wspomagać lepiej opancerzonych i mocniejszych sojuszników swoim ogniem.
Ze względu na dłuższy czas przeładowania niż u równorzędnych maszyn, profesjonalny użytkownik IS-3 będzie grał tak, aby zmusić wrogów do wymiany ognia jeden do jednego (cios za cios). Nasze pociski zabiorą przeciwnikowi zdecydowanie więcej HP, oni natomiast mogą o wiele szybciej wyprowadzić drugi atak. Po każdym strzale wycofujmy się zatem, by adwersarze za nami podążyli i nadziali się na kanonadę naszych przyjaciół.
IS-3 w walce jeden na jednego zdecydowanie pogromi każdy inny pojazd 8 tieru. Napotykając samotnego wrogiego tanka, zagrajmy odważnie, wyjedźmy na niego czym prędzej, "przytulmy się/przyklejmy" do jego boku i okładajmy go niemiłosiernie - nasz niski profil i grubo okuta wieża może doprowadzić w ten sposób kierowcę np. Lowe lub Tigera II do zimnych potów i może nawet Rage Quita! Jeśli rozegramy taki pojedynek ze staraniem, być może nie stracimy wcale swoich punktów wytrzymałości, a jedynie zostawimy płonący wrak po przeciwniku.
Moduły dodatkowe dla IS-3
Pomimo, że IS-3 jest bestią sam w sobie, każda bestia pragnie jeszcze większej atencji i elementów, które zdecydowanie ułatwią jej trudny żywot w świecie wojny, wybuchów i tanków. Dogódźmy zatem naszemu ISowi i wspomóżmy go trzema elementami: ulepszoną wentylacją, która wpłynie na całość naszej rozgrywki i każdy aspekt pojazdu, w tym załogę; mechanizm dosyłający do dział dużego kalibru, który zdecydowanie poprawi nasze szanse w wymianie ognia i uczyni życie przeciwników piekłem; stabilizator pionowy, który udoskonali i usprawni ostrzał prowadzony przez nas w czasie obrotu wieży i także w czasie jazdy.
0
- World of Tanks - poradnik do gry
- World of Tanks: Poradnik do gry
- World of Tanks: Radzieckie czołgi
- World of Tanks: Radzieckie czołgi ciężkie
- World of Tanks: KV-1
- World of Tanks: KV-2
- World of Tanks: T-150
- World of Tanks: KV-1S
- World of Tanks: KV-3
- World of Tanks: IS
- World of Tanks: IS-3
- World of Tanks: KV-4
- World of Tanks: IS-8
- World of Tanks: ST-I
- World of Tanks: IS-4
- World of Tanks: IS-7
- World of Tanks: Object 260
- World of Tanks: KV-85
- World of Tanks: Radzieckie czołgi ciężkie
- World of Tanks: Radzieckie czołgi
- World of Tanks: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Onelim Junior
wreszcie fajna strona poradnik jak grać szacuneczek
czarnyja18 Junior
fajna gra tylko zanim wskocze na mapke tp musze czekac 2min.
evol25 Junior
witam mam problem z ta gra posiadam karte graficzna 12G pamieci ram 8G procesor i7 3.6ghz i ta gra poprostu mi sie scina lacze mam kablowe stabilne 150 mb/s wiec nie proponuje tej gry nikomu chyba ze ktos posiada komputer za 10 tys. albo i lepiej a wszystko zaczelo sie rypac po aktu. pozdrawiam
kura77 Junior
Do Hellcata sugeruję kupno siatki kamuflażowej, lornetki polowej i wentylacji.
Wentylacji? Serio?
Kamilulung Legionista
Chłopaki, jest możliwość kupna czołgu premium za golda (mam go 2500)? Pozdro
wielebny_666 Generał
za 2500 golda tak naprawdę nie kupisz żadnego sensownego czołgu premium tylko tier V i niżej, z grze z zakładce "sklep" masz dostępne modele czołgów premium sprawdź sobie
dekiel Junior
co zrobić by sprzedać niechciane czołgi pojawia mi się info;błąd sprawdź czy czołg nie jest w żadnej jednostce taktycznej(jak to sprawdzić) lub spróbuj później gdy nie byłem w klanie tanki sprzedawałem
Lolek123654 Junior
Jak się skontuje górną płytę kadłuba to ona nawet nawet odbija od takiego IS
MadMateo Chorąży
Skasujcie ten poradnik bo jest przestarzały...
DuszaDusza Junior
Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić taki żółty znacznik, żeby sojusznicy wiedzieli gdzie celuję, jak gra się altylerią ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
