World of Tanks: Celność dział

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Celność dział

Każde dostępne w grze działo ma własną wartość celności (zwaną też dyspersją bądź rozrzutem) podaną w metrach na dystansie 100m. Przykładowo dla armaty z wartością 0,35m oznaczać to będzie, że większość strzałów oddanych do przeciwnika odległego od nas o 100m wyląduje w odległości 0,35 metra od środka celownika.

Jak przekłada się to na praktykę? Podczas gry non-stop towarzyszy nam okrąg zmieniający swoją wielkość - to jest właśnie rozrzut naszego działa. Jego wielkość to trzykrotność podanej wartości celności armaty - stąd dla powyższego przykładu okrąg dyspersji będzie wynosił 1,05metra. Jeśli jesteśmy bez ruchu i oddajemy strzał, to każdy pocisk wyląduje wewnątrz tego okręgu z czego większość z nich będzie lądowała blisko środka i tylko niewielka ilość strzałów poleci w obrzeża.

Szansa na trafienie w zielony obszar wynosi 68%, w żółty 27% a w czerwony 5%. - Celność dział w World of Tanks | Mechanika gry - World of Tanks - poradnik do gry
Szansa na trafienie w zielony obszar wynosi 68%, w żółty 27% a w czerwony 5%.

Niestety nie zawsze możemy oddać strzał przy maksymalnym skupieniu przyrządów celowniczych. Ranna załoga, uszkodzone działo, obracanie wieży, poruszanie czołgiem czy nawet niedawno oddany strzał - wszystko to wpływa negatywnie na naszą celność. Na szczęście istnieje kilka umiejętności i atutów dostępnych dla załogi, które zmniejszają powyższe kary.

Oprócz celności dział ważny jest też czas namierzania. Podana w grze liczba określa nam ile sekund potrzebujemy, aby zmniejszyć celownik do 1/3 początkowej wartości. Nie zawsze jednak zagwarantuje nam to oddanie celnego strzału: jeśli niedawno poruszaliśmy się bądź obracaliśmy wieżę, całkowity czas potrzebny do namierzenia celu może być dłuższy niż wartość widoczna w opisie działa.

Rozrzut działa przy maksymalnym skupieniu (po lewej) oraz podczas ruchu (po prawej). - Celność dział w World of Tanks | Mechanika gry - World of Tanks - poradnik do gry
Rozrzut działa przy maksymalnym skupieniu (po lewej) oraz podczas ruchu (po prawej).
Podobało się?

0

World of Tanks

12 sierpnia 2010

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2018-01-23
09:02

Onelim Junior

😜

wreszcie fajna strona poradnik jak grać szacuneczek

Komentarz: Onelim
2018-02-27
06:23

czarnyja18 Junior

fajna gra tylko zanim wskocze na mapke tp musze czekac 2min.

Komentarz: czarnyja18
2018-05-23
18:35

evol25 Junior

witam mam problem z ta gra posiadam karte graficzna 12G pamieci ram 8G procesor i7 3.6ghz i ta gra poprostu mi sie scina lacze mam kablowe stabilne 150 mb/s wiec nie proponuje tej gry nikomu chyba ze ktos posiada komputer za 10 tys. albo i lepiej a wszystko zaczelo sie rypac po aktu. pozdrawiam

Komentarz: evol25
2018-12-28
20:08

kura77 Junior

kura77

Do Hellcata sugeruję kupno siatki kamuflażowej, lornetki polowej i wentylacji.
Wentylacji? Serio?

Komentarz: kura77
2019-01-03
08:39

Kamilulung Legionista

Chłopaki, jest możliwość kupna czołgu premium za golda (mam go 2500)? Pozdro

Komentarz: Kamilulung
2019-01-03
09:18

wielebny_666 Generał

wielebny_666

za 2500 golda tak naprawdę nie kupisz żadnego sensownego czołgu premium tylko tier V i niżej, z grze z zakładce "sklep" masz dostępne modele czołgów premium sprawdź sobie

Komentarz: wielebny_666
2020-01-15
15:41

dekiel Junior

co zrobić by sprzedać niechciane czołgi pojawia mi się info;błąd sprawdź czy czołg nie jest w żadnej jednostce taktycznej(jak to sprawdzić) lub spróbuj później gdy nie byłem w klanie tanki sprzedawałem

Komentarz: dekiel
2020-04-07
11:36

Lolek123654 Junior

Jak się skontuje górną płytę kadłuba to ona nawet nawet odbija od takiego IS

Komentarz: Lolek123654
2020-04-18
10:24

MadMateo Chorąży

MadMateo

Skasujcie ten poradnik bo jest przestarzały...

Komentarz: MadMateo
2020-07-05
03:00

DuszaDusza Junior

Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić taki żółty znacznik, żeby sojusznicy wiedzieli gdzie celuję, jak gra się altylerią ?

Komentarz: DuszaDusza

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl