World of Tanks: M4A3E2 Sherman Jumbo
Aktualizacja:
M4A3E2 Sherman Jumbo

Informacje ogólne
Nazwa | M4A3E2 Sherman Jumbo |
Typ | Czołg średni |
Poziom | VI |
Uzbrojenie | Działo 76 mm Gun M1A2: penetracja 128mm; obrażenia 115 |
Pancerz | Kadłub: 101mm/76mm/38mm |
Wytrzymałość | 730 punktów życia |
Mobilność | Prędkość maksymalna: 35km/h, silnik: 400KM |
M4A3E2 Sherman Jumbo jest bezpośrednim następcą zwykłego czołgu M4 Sherman. Jumbo jest zmodyfikowaną, ulepszoną wersją swojego poprzednika. Pierwszą, zauważalną zmianą jest ulepszony pancerz. Został on zwiększony dwukrotnie, przednia płyta ma teraz przynajmniej 102mm, a przy dużym kącie pod jakim jest ona ustawiona realna grubość pancerza wynosi około 120mm. Jeszcze lepiej opancerzona jest wieża, która teraz jest praktycznie nieprzebijalna. Niestety zmiany ominęły działa. W dalszym ciągu dostępne jest 105mm armata, która jednak w przypadku wyrzucania Jumbo na przeciwników z poziomów VI-VIII nie sprawdza się najlepiej. Dużo lepsze jest działo Gun M1A2 76mm z penetracją 128mm. Nie zapewnia ono jednak spokojnej gry, a dodatkowo zadawane obrażenia wynoszą zaledwie 115 punktów. Działo to zapewnia dużą szybkostrzelność wynoszącą 18 pocisków na minutę. Poza pancerzem drugim atutem Shermana Jumbo jest mobilność. Prędkość maksymalna wynosi jedynie 35 km/h, jednak jak na takie opancerzenie jest to dobry wynik. Styl rozgrywki zależy od poziomu przeciwników. Jeśli większość wrogich czołgów jest na naszym poziomie możemy zaryzykować frontalny atak, jednak nie wysuwając się zbytnio przed linię frontu. Jeśli natomiast naszymi przeciwnikami są czołgi VII oraz VIII poziomu powinniśmy się zdecydować na wsparcie czołgów ciężkich, trzymając się w drugiej linii podczas ataku.
Rozwój, sprzęt, załoga
Gdy już kupimy Shermana Jumbo większość modułów powinna być już opracowana. Nam pozostanie jedynie zapewnienie sobie większej mobilności w postaci zawieszenia i silnika oraz opracowanie lepszej wieży.
Preferowany sprzęt: skrzynka z narzędziami, osłonięta optyka, ulepszony system naprowadzania
Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, naprawa dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi.
Słabe punkty

Kadłub Shermana Jumbo jest bardzo dobrze opancerzony, głównie dzięki dużemu kątowi pod jakim jest ustawiona płyta główna. Staraj się unikać strzelania w przedni pancerz, a szczególnie w dolną płytę, która jest praktycznie nieprzebijalna. Widoczny wingspot w postaci gniazda karabinu maszynowego tak naprawdę nie jest wingspotem. Ma on identyczną grubość jak pozostała część pancerza.
Twoim głównym celem powinna być wieża, która jednak wymaga to dosyć celnego działa. Strzelać powinieneś przede wszystkim pod działo. Grubość pancerza wynosi tam zaledwie 70mm, dodatkowo pancerz ustawiony jest tam pod kątem prostym. Możesz próbować także strzelać w boki wieży oraz w niewielki właz dowódcy, są one jednak ustawione pod sporym kątem i przebicie pancerza zależy od naszego szczęścia. Pamiętaj aby nie strzelać bezpośrednio w jarzmo działa. Grubość pancerza wynosi tam nawet do 300mm.
Jak grać...
...jako kierowca M4A3E2 Sherman Jumbo?
Pamiętaj, że masz dobry pancerz. Wykorzystaj to. W przypadku wymiany ognia zawsze ustawiaj się do przeciwnika przodem, dodatkowo lekko kontując cały pojazd.
Atakujemy z dystansu wykorzystując dobrą celność i szybkostrzelność naszego działa, wspierając pozostałe czołgi ciężkie walczące w zwarciu.
W przypadku gdy gramy przeciwko czołgom naszego poziomu możemy spróbować ataku w pierwszej linii. Uważaj jednak aby nikt cię nie objechał.
Grając staramy się celować najlepiej w boki lub tył pojazdu przeciwnika, jeśli nie jest to możliwe, celuj w wingspoty na przednim pancerzu. Z racji małej penetracji działa jesteśmy zmuszeni do szukania mniej opancerzonych części pojazdów wroga.
...przeciwko M4A3E2 Sherman Jumbo?
Unikaj strzelania w przód Shermana Jumbo. Jeśli już musisz to celuj najlepiej w dolną część wieży lub w jej boki.
Jeśli nie jesteś w stanie przebić pancerza Jumbo wycofaj się za silniejsze czołgi. Sherman Jumbo jest podatny na atak z dwóch stron.
Spróbuj zrzucić przeciwnikowi gąsienice. Dzięki temu będziesz w stanie go objechać i zadać mu jakieś obrażenia.
0
- World of Tanks - poradnik do gry
- World of Tanks: Poradnik do gry
- World of Tanks: Czołgi amerykańskie
- World of Tanks: M3 Lee
- World of Tanks: M4 Sherman
- World of Tanks: T1 Heavy
- World of Tanks: M4A3E2 Sherman Jumbo
- World of Tanks: M6
- World of Tanks: T29
- World of Tanks: T32
- World of Tanks: M103
- World of Tanks: T110E5
- World of Tanks: T57 Heavy
- World of Tanks: M4A3E8
- World of Tanks: M26 Pershing
- World of Tanks: T20
- World of Tanks: M46 Patton
- World of Tanks: M48A5 Patton
- World of Tanks: Amerykańskie niszczyciele czołgów
- World of Tanks: Czołgi amerykańskie
- World of Tanks: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Onelim Junior
wreszcie fajna strona poradnik jak grać szacuneczek
czarnyja18 Junior
fajna gra tylko zanim wskocze na mapke tp musze czekac 2min.
evol25 Junior
witam mam problem z ta gra posiadam karte graficzna 12G pamieci ram 8G procesor i7 3.6ghz i ta gra poprostu mi sie scina lacze mam kablowe stabilne 150 mb/s wiec nie proponuje tej gry nikomu chyba ze ktos posiada komputer za 10 tys. albo i lepiej a wszystko zaczelo sie rypac po aktu. pozdrawiam
kura77 Junior
Do Hellcata sugeruję kupno siatki kamuflażowej, lornetki polowej i wentylacji.
Wentylacji? Serio?
Kamilulung Legionista
Chłopaki, jest możliwość kupna czołgu premium za golda (mam go 2500)? Pozdro
wielebny_666 Generał
za 2500 golda tak naprawdę nie kupisz żadnego sensownego czołgu premium tylko tier V i niżej, z grze z zakładce "sklep" masz dostępne modele czołgów premium sprawdź sobie
dekiel Junior
co zrobić by sprzedać niechciane czołgi pojawia mi się info;błąd sprawdź czy czołg nie jest w żadnej jednostce taktycznej(jak to sprawdzić) lub spróbuj później gdy nie byłem w klanie tanki sprzedawałem
Lolek123654 Junior
Jak się skontuje górną płytę kadłuba to ona nawet nawet odbija od takiego IS
MadMateo Chorąży
Skasujcie ten poradnik bo jest przestarzały...
DuszaDusza Junior
Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić taki żółty znacznik, żeby sojusznicy wiedzieli gdzie celuję, jak gra się altylerią ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
