World of Tanks: Centurion Mk.I
Aktualizacja:
Centurion Mk.I
Informacje ogólne

Nazwa | Centurion Mk.I |
Typ | Czołg średni |
Poziom | VIII |
Uzbrojenie | OQF 20-pdr Type A Barrel: penetracja 226mm; obrażenia 230 |
Pancerz | Kadłub: 76mm/51mm/38mm, wieża: 165mm/112mm/90mm |
Wytrzymałość | 1450 punktów życia |
Mobilność | Prędkość maksymalna: 40km/h, silnik: 750KM |
Rola | Walka na średnim dystansie, czołg wsparcia, snajper, pasywny zwiadowca |
Centurion Mk.I rozpoczyna serię brytyjskich czołgów uniwersalnych - pojazdów o dobrej mobilności, najlepszej penetracji wśród czołgów średnich ósmego poziomu i dużej sile ognia. Maszyna ta, podobnie jak jej poprzednicy, jest słabo opancerzona i posiada dosyć dużą sylwetkę, lecz dzięki doskonałej zdolności do obniżania lufy oraz grubej osłonie działa jest w stanie prowadzić ogień zza wzniesień czy ruin, sama wystawiając na ostrzał najodporniejszą część swojego pancerza. Pojazd ten jest bardzo zbliżony stylem gry do amerykańskiego Pershinga.
Rozwój, sprzęt, załoga
W pierwszej kolejności powinniśmy odkryć armatę OQF 17-pdr działo Mk.VII (możemy ją odblokować podczas gry czołgiem ciężkim Black Prince). Następnie wynajdujemy: lepsze zawieszenie, nową wieżę oraz działo OQF 20-pdr Type A Barrel. Po przezbrojeniu pojazdu możemy dokończyć odkrywanie pozostałych modułów.
Sprzęt preferowany: mechanizm dosyłający, stabilizator pionowy, lorneta polowa
Sprzęt opcjonalny: siatka kamuflażowa, ulepszona wentylacja, osłonięta optyka, ulepszony system naprowadzania
Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, naprawa dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi.
Słabe punkty

Tak jak u pozostałych brytyjskich czołgów średnich, opancerzenie kadłuba nie stanowi żadnej przeszkody dla skierowanych przeciwko nam pocisków. Przednia górna płyta może od czasu do czasu odbić strzał, lecz zdarza się to niezwykle rzadko. Wieża pojazdu jest wyposażona w bardzo grubą osłonę działa, która jest nieprzebijalna dla większości broni. Jeśli potrafimy trafiać w słabe punkty pojazdów wroga, możemy pokusić się o oddanie strzałów w dach wieży, tuż nad płytą osłaniającą armatę.
Trafienia we front pojazdu często uszkadzają magazyn amunicyjny, zaś silnik znajduje się w tylnej części kadłuba.
Jak grać...
...jako kierowca Centuriona Mk.I?
- W przeciwieństwie do Cromwella i Cometa jest on znacznie wolniejszym pojazdem - nie powinien on ścigać się do najważniejszych punktów na mapie (np. górki na Karelii), gdyż dotrze do nich ostatni. Jego mobilność pozwala jednak na swobodne zmienianie pozycji czy też łatwy podjazd pod wzgórza i inne wzniesienia.
- Centurion Mk.I doskonale nadaje się do walki zza wzniesień - po ustawieniu tego pojazdu w pozycji hull down możemy łatwo strzelać wzdłuż zbocza, samemu wystawiając na ostrzał jedynie fragment wieży wyposażony w bardzo grubą osłonę działa.
- Armata OQF 20-pdr Type A Barrel jest najlepszą dostępną bronią dla czołgów średnich ósmego poziomu - posiada ona świetną penetrację i doskonałą celność, dzięki czemu możemy bez problemu zadawać obrażenia naszym przeciwnikom.
- Walcząc z przeciwnikami wyższych poziomów konieczne będzie trafianie w słabe punkty ich pancerza. Na szczęście celność naszej armaty pozwala na regularne przebijanie tych miejsc i ciągłe zadawanie obrażeń wrogowi.
- Konieczne jest ciągłe ukrywanie naszej przedniej dolnej płyty pancerza, gdyż znajdujący się bezpośrednio za nią magazyn amunicyjny bardzo często ulega uszkodzeniom.
- Nasz pojazd nie ma pancerza (nie licząc osłony działa), stąd też o ile to możliwe musimy unikać wrogiego ostrzału. Walcząc w pozycji hull down polecam często poruszać się wzdłuż wzgórza, aby uniknąć trafienia pociskiem artyleryjskim - do zniszczenia pojazdu często wystarczy jedno celne trafienie.
- Dzięki bardzo dobremu zasięgowi widzenia pojazd ten doskonale spisuje się jako pasywny zwiadowca. Po zamontowaniu na nim lornety polowej i odczekaniu 3 sekund (w celu aktywowania jej) będziemy w stanie wykryć większość przeciwników, zanim zobaczą oni naszego Centuriona Mk.I.
...przeciwko Centurionowi Mk.I?
- Pojazd ten jest bardzo słabo opancerzony (nie licząc osłony działa) - każde trafienie, nawet z armaty zainstalowanej na czołgu lekkim, powinno zadać mu obrażenia.
- Celując w przednią dolną płytę Centuriona Mk.I możemy uszkodzić jego magazyn amunicyjny oraz ranić kierowcę znacznie utrudniając przeciwnikowi kontynuowanie walki.
- Największym problemem będą dla nas Centuriony Mk.I ustawione w pozycji hull down. Aby pokonać je konieczne będzie oflankowanie wroga, frontalna szarża na niego (co wiąże się ze stratami) bądź też wezwanie wsparcia artylerii.
- Jako, że Centurion Mk.I nie jest zbyt szybkim czołgiem średnim, wprawny artylerzysta będzie w stanie trafić go w ruchu. Często wystarczy jeden pocisk, aby wyeliminować go z dalszej walki.
Komentarze czytelników
Gram w ten crap już kilka lat i mogę tylko poradzić nowym graczom żeby nie inwestowali w to realnych pieniędzy. Nie warto.
Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić taki żółty znacznik, żeby sojusznicy wiedzieli gdzie celuję, jak gra się altylerią ?
Klawisz T. Błagam, nie graj artą, pls. Jest tyle pięknych maszyn w grze.
Jak się skontuje górną płytę kadłuba to ona nawet nawet odbija od takiego IS
co zrobić by sprzedać niechciane czołgi pojawia mi się info;błąd sprawdź czy czołg nie jest w żadnej jednostce taktycznej(jak to sprawdzić) lub spróbuj później gdy nie byłem w klanie tanki sprzedawałem
za 2500 golda tak naprawdę nie kupisz żadnego sensownego czołgu premium tylko tier V i niżej, z grze z zakładce "sklep" masz dostępne modele czołgów premium sprawdź sobie
Chłopaki, jest możliwość kupna czołgu premium za golda (mam go 2500)? Pozdro
witam mam problem z ta gra posiadam karte graficzna 12G pamieci ram 8G procesor i7 3.6ghz i ta gra poprostu mi sie scina lacze mam kablowe stabilne 150 mb/s wiec nie proponuje tej gry nikomu chyba ze ktos posiada komputer za 10 tys. albo i lepiej a wszystko zaczelo sie rypac po aktu. pozdrawiam
co ty masz za komputer ??? mam o połowę słabszy i śmiga na maxa chyba że masz grafę z marketu made in china oni robią takie 8,12 G pamięci to o **** roztrzaśc
Ram 4GB, Karta 512 MB, procesr 2.6 Ghz, 350 m/s kablem i jakoś chodzi więc nie biadol, bo komp starszy ode mnie :)
fajna gra tylko zanim wskocze na mapke tp musze czekac 2min.
wreszcie fajna strona poradnik jak grać szacuneczek
Dobrze wykonany poradnik, bardzo przydatny. Przydałby się tylko opis kolejnych map, bo na razie wygląda to raczej słabo :/
Cześć zagiel19, cieszę się, że przypadł Ci do gustu - planujemy nowe mapy i update starych, ale dopiero po wejściu aktualizacji 1.0 - wtedy wszystkie mapy ulegną zmianie :)
Przydatny poradnik i prawdopodobnie dobrze wykonany
Lecz , jak to Polak lubie byc oszczedny i chcialbym sie dowiedziec czy istnieje jakas inna mozliwosc nabyca tego poradnika w calosci nie wykupujac aboamentu ?
Można go kupić w formie PDF - ale wstrzymaj się chwilę, jesteśmy w trakcie aktualizowania go i nową wersję PDF opracujemy wkrótce.
Siema pl!
Ponowna aktualizacja, łącznie to już 50 nowych czołgów dodanych do poradnika.
Dodaliśmy:
Stronę o polskich czołgach w WOT!
Zaktualizowaliśmy stronę dotycząca wymagań sprzętowych WOT + dodaliśmy poradnik, jak zwiększyć FPS w grze!
Ponadto opisy czołgów:
M4A3E8
T20
M26 Pershing
M46 Patton
M48A5 Patton
Churchill Gun Carrier
S35 CA
Crusader
SU-100M1
O-Ho
gl & hf
Cześć, kolejna aktualizacja poradnika, tym razem 12 nowych opisów czołgów, nowe drzewka technologiczne oraz update starych drzewek.
Opisaliśmy m.in.:
ISU-152
Object 704
Object 268
M10 Wolverine
M36 Jackson
T25 AT
O-I
O-Ni
KV-85
Sherman III
Sherman Firefly
A-43
gl & hf
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
