World of Tanks: Conqueror
Aktualizacja:
Conqueror
Informacje ogólne

Nazwa | Conqueror |
Typ | Czołg ciężki |
Poziom | IX |
Uzbrojenie | 120mm działo L1A1: penetracja 269mm; obrażenia 400 |
Pancerz | Kadłub: 130mm/51mm/38mm, wieża: 152mm/89mm/70mm |
Wytrzymałość | 1950 punktów życia |
Mobilność | Prędkość maksymalna: 34km/h, silnik: 950KM |
Rola | Walka na średnim dystansie, czołg wsparcia, snajper |
Conqueror to następca Caernarvona; czołg ten posiada identyczny kadłub jak swój poprzednik a jedyną wyraźną różnicą jest nowa wieża uzbrojona w jedną z najlepszych armat w grze: 120mm działo L1A1. Odblokowując poszczególne moduły będziemy mieli wrażenie, że poruszamy się Caernarvonem z większą ilością punktów życia, lecz ta droga przez mękę jest tego warta: elitarny Conqueror jest bardzo groźnym przeciwnikiem w pełni zasługującym na miano czołgu uniwersalnego.
Rozwój, sprzęt, załoga
Rozwój Conquerora jest bardzo czasochłonny, stąd też jeśli to możliwe powinniśmy korzystać z wolnego doświadczenia. Rozpoczynamy od zamontowania działa OQF 20-pdr Type B Barrel wynalezionego na Caernarvonie. Następnie odkrywamy wieżę i zawieszenie a na samym końcu armatę 120mm działo L1A1. Silnik Rolls-Royce Griffon otrzymamy za darmo po odblokowaniu FV215b - jeśli mobilność Conquerora jest dla nas wystarczająca możemy go śmiało pominąć.
Sprzęt preferowany: mechanizm dosyłający, stabilizator pionowy, ulepszona wentylacja.
Sprzęt opcjonalny: skrzynka z narzędziami, ulepszony system naprowadzania
Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, naprawa dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi.
Słabe punkty

Kadłub Conquerora jest identyczny jak ten u Caernarvona. Przednia górna płyta pancerza regularnie odbija pociski o penetracji 175mm, lecz będzie miała duże problemy z zatrzymaniem lepszej amunicji. Przednia dolna płyta jest bardzo cienka i pomimo jej sporego nachylenia przebije ją większość strzałów. Boki Conquerora są bardzo słabe i nie ochronią go przed żadnym atakiem. Czołg ustawiony pod skosem może zostać łatwo przebity zarówno na dolnej przedniej płycie jak i wspomnianym przed chwilą bocznym pancerzu.
Wieża Conquerora jest dosyć słaba i strzelając w odpowiednie punkty przebijemy ją z armat o penetracji 175mm. Kopuła dowódcy, pierścień wieży czy też policzki tuż obok armaty - wszystkie te punkty można bardzo łatwo uszkodzić. Osłona działa jest praktycznie niezniszczalna - celując w ten punkt nasz pocisk nie wyrządzi Conquerorowi żadnej krzywdy.
Conqueror jest bardzo wrażliwy na trafienia krytyczne. Atakując jego tył możemy go bardzo łatwo podpalić, zaś strzały w dolną przednią płytę pancerza bardzo często uszkadzają magazyn amunicyjny oraz ranią kierowcę.
Jak grać...
...jako kierowca Conquerora?
- Czołg ten jest dosyć słabo opancerzony stąd też powinniśmy unikać wystawiania kadłuba na ostrzał. Wieża nie jest niezniszczalna jak u niektórych czołgów i jest wyraźnie słabsza niż u Caernarvona, lecz nadal jest naszym mocniejszym punktem. Z tego też powodu podczas walki powinniśmy zawsze szukać pozycji hull down. Niestety zdolności do obniżenia lufy jest ciut gorsza niż u poprzednika, lecz nadal wystarczająco dobra aby ukryć większość słabych punktów.
- Armata 120mm działo L1A1 jest jedną z najlepszych broni, jaka jest dostępna dla czołgów ciężkich w World of Tanks. Szybkostrzelna (czas przeładowania wynosi zaledwie 8,5 sekundy!), bardzo celna, o krótkim czasie namierzania, z doskonałą zdolnością do penetracji pancerza i zadająca solidne obrażenia. Nadaje się ona zarówno do oddawania strzałów na dużą odległość jak i strzelania w ruchu. To właśnie to działo powoduje, że Conqueror ze słabego pojazdu jest jedną z ciekaszych maszyn dziewiątego poziomu.
- Pomimo, że powinniśmy unikać otrzymywania obrażeń, Conqueror jest w stanie wygrać starcia jeden na jednego z większością pojazdów dziewiątego poziomu: zawdzięcza on to dużej puli punktów życia oraz olbrzymiej (największej w swojej kategorii wagowej) szybkostrzelności swojego działa.
- Walcząc z przeciwnikami wyższych poziomów warto pamiętać, że Conqueror jest w stanie oddać dwa strzały w czasie kiedy przeciwnik wystrzeli jeden raz. Dzięki temu pojedynkując się chociażby z Mausem czy IS-7 otrzymamy zaledwie 490 obrażeń, kiedy przeciwnik dostanie dwa trafienia po 400. Walka frontalna jest jednak niezalecana, gdyż pojazdy dziesiątego poziomu posiadają znacznie więcej punktów życia niż nasza maszyna.
- Musimy bacznie obserwować ruchy lekkich pojazdów wroga - są one w stanie przebić nasz boczny pancerz, stąd powinniśmy zawsze ustawiać się do nich przodem.
- Boczny pancerz Conquerora jest na tyle słaby, że praktycznie niemożliwe jest ustawianie się pod lekkim kątem aby zwiększyć wytrzymałość przedniej płyty - kątowanie jest możliwe tylko i wyłącznie w warunkach miejskich, gdzie możemy skorzystać z ruin w celu zapewnienia sobie osłony.
- Nasza przednia dolna płyta jest cienka zaś bezpośrednio za nią znajduje się magazyn amunicyjny. Konieczne będzie ukrywanie jej nawet za najmniejszymi wzniesieniami.
- Pojazd ten jest bardzo wrażliwy na ostrzał artyleryjski - konieczna jest doskonała znajomość map i miejsc, w których możemy się ukryć przed wzrokiem dział samobieżnych.
...przeciwko Conquerorowi?
- Pancerz Conquerora jest bardzo słaby - posiadając działo o penetracji 200mm lub większej możemy celować w dowolny fragment kadłuba (najlepiej dolną przednią płytę w celu uszkodzenia magazynu amunicyjnego). Celując w wieżę powinniśmy unikać strzałów w osłonę działa, gdyż jest ona bardzo odporna na trafienia.
- Jedyna szansa równej walki z Conquerorem to wymiana strzałami jeden za jeden. Pojazd ten ma największą szybkość przeładowania spośród maszyn dziewiątego poziomu i pojedynek z nim twarzą w twarz zazwyczaj skończy się dla nas tragicznie. Polecam skorzystać ze wsparcia sojuszników - nawet najmniejszy czołg lekki jest w stanie uszkodzić Conquerora i zadać wystarczająco obrażeń, aby wyrobić dla nas przewagę.
- Poruszając się średnimi bądź lekkimi czołgami możemy unieruchomić przeciwnika i ostrzelać jego boki lub tył - większość pocisków, nawet wystrzelonych przez czołg zwiadowczy, powinno zranić Brytyjczyka.
- Ostrzał artyleryjski jest niezwykle skuteczny przeciwko Conquerorowi. Każde trafienie zada kilka obrażeń krytycznych, zaś zniszczenie czołgu za pomocą jednego pocisku też nie należy do rzadkości.
0
Komentarze czytelników
Onelim Junior
wreszcie fajna strona poradnik jak grać szacuneczek
czarnyja18 Junior
fajna gra tylko zanim wskocze na mapke tp musze czekac 2min.
evol25 Junior
witam mam problem z ta gra posiadam karte graficzna 12G pamieci ram 8G procesor i7 3.6ghz i ta gra poprostu mi sie scina lacze mam kablowe stabilne 150 mb/s wiec nie proponuje tej gry nikomu chyba ze ktos posiada komputer za 10 tys. albo i lepiej a wszystko zaczelo sie rypac po aktu. pozdrawiam
kura77 Junior
Do Hellcata sugeruję kupno siatki kamuflażowej, lornetki polowej i wentylacji.
Wentylacji? Serio?
Kamilulung Legionista
Chłopaki, jest możliwość kupna czołgu premium za golda (mam go 2500)? Pozdro
wielebny_666 Generał
za 2500 golda tak naprawdę nie kupisz żadnego sensownego czołgu premium tylko tier V i niżej, z grze z zakładce "sklep" masz dostępne modele czołgów premium sprawdź sobie
dekiel Junior
co zrobić by sprzedać niechciane czołgi pojawia mi się info;błąd sprawdź czy czołg nie jest w żadnej jednostce taktycznej(jak to sprawdzić) lub spróbuj później gdy nie byłem w klanie tanki sprzedawałem
Lolek123654 Junior
Jak się skontuje górną płytę kadłuba to ona nawet nawet odbija od takiego IS
MadMateo Chorąży
Skasujcie ten poradnik bo jest przestarzały...
DuszaDusza Junior
Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić taki żółty znacznik, żeby sojusznicy wiedzieli gdzie celuję, jak gra się altylerią ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
