World of Tanks: Działa samobieżne
Aktualizacja:
Działa samobieżne
Działa samobieżne, potocznie zwane artylerią, pozwalają prowadzić ostrzał sił przeciwnika będąc schowanym daleko za linią frontu. W większości wypadków losowanie sprawia, że na polu walki pojawia się tylko kilka sztuk tych pojazdów - trzeba jednak wziąć pod uwagę, że wystarczy nawet jedna maszyna aby zmienić całkowicie losy starcia.

Pierwszą i najważniejszą cechą artylerii jest możliwość strzelania ponad głowami swoich kolegów, trafiając przeciwników ukrytych daleko za pagórkami czy ruinami. W celu oddania takiego strzału wystarczy włączyć tryb snajperski (domyślnie klawisz SHIFT), dzięki czemu zobaczymy całe pole walki z "oczu ptaka". Tryb ten (zwany też artyleryjskim) pozwala nam ostrzeliwać przeciwnika gdziekolwiek by nie znajdował się na polu walki. Dodatkowo dostajemy nowy wskaźnik ułatwiający nam grę celowanie - jest to linia biegnąca od naszego czołgu do środka celownika. Zależnie od jej aktualnego koloru będziemy wiedzieli, kiedy nasz strzał jest zablokowany (kolor czerwony) bądź kiedy jesteśmy w stanie trafić bezpośrednio w przeciwnika (kolor zielony). Warto zapamiętać jeszcze jedną zależność: zmianę kształtu celownika wraz z rosnącą odległością do naszego celu. Jeśli jest on podłużny oznacza to, ze przeciwnik jest dosyć blisko i mamy największą szansę na trafienie go. Celownik okrągły mówi nam, że jesteśmy prawie u kresu naszego zasięgu i pociski mogą spadać po obu stronach pojazdu wroga, spłaszczony zaś symbolizuje maksymalny zasięg, na jaki możemy oddać strzał. Z tego też powodu pomimo możliwości krycia całego pola walki z miejsca startu czasami warto zmienić pozycje na bardziej wysuniętą, aby zwiększyć nasze szanse na trafienie.

Do dział samobieżnych należy kilka ważnych zadań podczas bitwy. Po pierwsze muszą skupić się na uszkadzaniu bądź niszczeniu najciężej opancerzonych czołgów wroga. Nawet najlepiej broniona pozycja może zostać zdobyta po uprzednim zmiękczeniu jej ogniem artyleryjskim. Z drugiej strony zmasowany defensywny ostrzał dział samobieżnych jest w stanie przełamać każdą ofensywę i zmusić atakujących do odwrotu. Drugim równie ważnym zadaniem jest niszczenie stanowisk wrogiej artylerii. Są na to dwa sposoby. Pierwszy a zarazem łatwiejszy polega na śledzeniu naszego zwiadowcy i zaatakowaniu wykrytych dział samobieżnych. Niestety nie zawsze nasz lekki czołg ma możliwość przedrzeć się na tyły wroga. Wtedy trzeba zastosować trudniejszą metodę zwaną kontr-ostrzałem (counter-artillery/counter-arty). W tym przypadku przydaje się doskonała znajomość mapy na jakiej znamy i wiedza, gdzie najczęściej przebywa wroga artyleria. Następnie włączamy tryb snajperski, nakierowujemy celownik na okolicę, gdzie przebywa wroga artyleria i... czekamy. Gdy zobaczymy ślad po pocisku wroga, ustawiamy nasz celownik na jego końcówkę i naciskamy spust. Przy odrobinie szczęścia po kilku sekundach dostaniemy potwierdzenie trafienia wrogiego pojazdu i zobaczymy płonący wrak. Musimy oczywiście pamiętać, że przeciwnik nie będzie nam dłużny i też będzie polował na naszą artylerię. Jest jedna dosyć prosta metoda na uniknięcie kontr-ostrzału: od razu po otworzeniu ognia musimy pojechać kilka metrów do przodu lub do tyłu, gdyż niewykryta, mobilna artyleria jest bardzo trudnym celem do trafienia.

Działa samobieżne są najważniejszymi pojazdami w zespole, stąd ochranianie ich oraz detekcja i niszczenie wrogich stanowisk artyleryjskich powinno być priorytetem w każdym starciu. Wielu graczy uważa iż gra artylerią jest nie fair, bądź jest bardzo prosta - nie mogliby on mylić się bardziej. Używanie artylerii jest dosyć bezpieczne, gdyż chroni nas zazwyczaj cały zespół, ale różnica między początkującym graczem a doświadczonym dowódcą jest kolosalna. Początkujący gracze zazwyczaj wybierają najłatwiejsze cele do zniszczenia i pomimo zdobycia kilku zabić przegrywają gry. Doświadczeni pancerniacy celują nie w najłatwiejsze cele a w najbardziej wartościowe: uszkodzenie czołgu PzKpfw VI Tiger jest znacznie ważniejsze niż zniszczenie chociażby PzKpfw IV. Niestety nie da się przewidzieć każdej sytuacji, jaka może wydarzyć się podczas gry, stąd też niemożliwe jest stworzenie listy kolejnych pojazdów do zniszczenia. W tym miejscu mogę jedynie podać ogólną wskazówkę: zawsze w pierwszej kolejności niszczymy wrogą artylerię, później niszczyciele czołgów a następnie czołgi ciężkie, średnie i lekkie.
0
Komentarze czytelników
Onelim Junior
wreszcie fajna strona poradnik jak grać szacuneczek
czarnyja18 Junior
fajna gra tylko zanim wskocze na mapke tp musze czekac 2min.
evol25 Junior
witam mam problem z ta gra posiadam karte graficzna 12G pamieci ram 8G procesor i7 3.6ghz i ta gra poprostu mi sie scina lacze mam kablowe stabilne 150 mb/s wiec nie proponuje tej gry nikomu chyba ze ktos posiada komputer za 10 tys. albo i lepiej a wszystko zaczelo sie rypac po aktu. pozdrawiam
kura77 Junior
Do Hellcata sugeruję kupno siatki kamuflażowej, lornetki polowej i wentylacji.
Wentylacji? Serio?
Kamilulung Legionista
Chłopaki, jest możliwość kupna czołgu premium za golda (mam go 2500)? Pozdro
wielebny_666 Generał
za 2500 golda tak naprawdę nie kupisz żadnego sensownego czołgu premium tylko tier V i niżej, z grze z zakładce "sklep" masz dostępne modele czołgów premium sprawdź sobie
dekiel Junior
co zrobić by sprzedać niechciane czołgi pojawia mi się info;błąd sprawdź czy czołg nie jest w żadnej jednostce taktycznej(jak to sprawdzić) lub spróbuj później gdy nie byłem w klanie tanki sprzedawałem
Lolek123654 Junior
Jak się skontuje górną płytę kadłuba to ona nawet nawet odbija od takiego IS
MadMateo Chorąży
Skasujcie ten poradnik bo jest przestarzały...
DuszaDusza Junior
Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić taki żółty znacznik, żeby sojusznicy wiedzieli gdzie celuję, jak gra się altylerią ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
