World of Tanks: WZ-120
Aktualizacja:
WZ-120
Informacje ogólne

Nazwa | WZ-120 |
Typ | Czołg średni |
Poziom | IX |
Uzbrojenie | 122mm 60-122T: penetracja 249mm; obrażenia 440 |
Pancerz | Kadłub: 100mm/80mm/45mm, wieża: 220mm/160mm/65mm |
Wytrzymałość | 1650 punktów życia |
Mobilność | Prędkość maksymalna: 56km/h, silnik: 600KM |
Rola | Walka na średnim dystansie, czołg wsparcia |
Podobnie jak większość chińskich czołgów, tak i WZ-120 jest "podróbką" radzieckiego T-54. Począwszy od wyglądu kadłuba i kształtu wieży na własnościach jezdnych skończywszy pojazd ten do złudzenia przypomina swojego sowieckiego odpowiednika. Jednak na tym kończą się podobieństwa. Chińska konstrukcja posiada jedną charakterystyczną cechę, której próżno szukać u czołgów średnich pozostałych nacji: nowoczesną armatę kalibru 122mm 60-122T. Działo to zadaje nie tylko uszkodzenia w wysokości 440 punktów, lecz równie dysponuje świetną zdolnością do penetracji pancerza. Niestety podobnie jak w przypadku T-34-2, posiada ono bardzo słabe wychylenie w pionie, co zmusi nas niejednokrotnie do wyszukania lepszej pozycji strzeleckiej. Czołg ten jest doskonałą "dziewiątką", zdolną walczyć na równi z maszynami innych nacji. Ciekawostką dla niektórych może być fakt, że WZ-120 i Typ59 w rzeczywistości były jedną i tą samą maszyną.
Rozwój, sprzęt, załoga
Rozwój WZ-120 jest dosyć długi i żmudny oraz wymaga bardzo dużej ilości punktów doświadczenia. Zanim zajmiemy się tym czołgiem polecam odkryć wszystkie moduły na pojazdach: WZ-132, 110 oraz odblokować czołg ciężki dziesiątego poziomu: 112.
Pierwszym krokiem powinno być zainstalowanie najlepszego dostępnego aktualnie dla nas sprzętu na nowym pojeździe. Następnie musimy jak najszybciej odblokować nowe zawieszenie i wieżę, aby móc zamontować efektywniejsze uzbrojenie. Część ekwipunku przechodzi na WZ-120 z innych pojazdów:
- Działo 100mm 60-100T: odkryjemy je grając czołgiem lekkim WZ-132 (poziom VIII)
- Działo 100mm 62-100T: odkryjemy je grając czołgiem ciężkim 110 (poziom VIII)
- Działo 122mm 60-122T: otrzymamy je po odblokowaniu czołgu ciężkiego 112 (poziom X)
- Radio A-220A: odkryjemy je grając T-34-1, T-34-2, 59-16, WZ-131 lub WZ-132
- Silnik 12150LS: odkryjemy go grając IS-2, 110 lub T-34-2
Po zainstalowaniu nowego zawieszenia, wieży i uzbrojenia możemy odkryć ostatni silnik i rozpocząć zbieranie punktów doświadczenia w celu odblokowania czołgu średniego 121.
Sprzęt preferowany: mechanizm dosyłający, stabilizator pionowy, ulepszony system naprowadzania
Sprzęt opcjonalny: skrzynka z narzędziami, siatka kamuflażowa, lorneta polowa
Umiejętności i atuty: szósty zmysł dla dowódcy, naprawa dla reszty czołgistów. Następnie towarzysze broni dla całej załogi.
Słabe punkty

W przeciwieństwie do poprzedników, kadłub WZ-120 jest dosyć dobrze opancerzony, co zapewnia mu pewien stopień ochrony przed pojazdami VII poziomu a po lekkim skątowaniu pozwoli niejednokrotnie odbić pociski wystrzelone z czołgów VIII poziomu. Niestety boki są bardzo wrażliwe na uszkodzenia, przez co ustawienie pojazdu pod zbyt dużym kątem pozwoli przeciwnikowi na zadanie nam obrażeń.
Wieża WZ-120 jest bardzo odporna na ostrzał i jedynie działa o penetracji 250mm lub większej będą w stanie ją regularnie przebijać, a nawet i w tym przypadku źle przymierzony strzał zrykoszetuje. Musimy uważać na armaty czołgów X poziomu a w szczególności na niszczyciele czołgów, gdyż maszyny te bez problemu zadadzą nam obrażenia.
Magazyn amunicyjny znajduje się z tyłu wieży oraz bezpośrednio pod nią; silnik standardowo w tylnej części kadłuba.
Jak grać...
...jako kierowca WZ-120?
- Pojazd ten pod wieloma względami przypomina T-34-2 uzbrojone w armatę kalibru 122mm, lecz jest od niego pod każdym względem lepszy. Dzięki większej penetracji, większym zadawanym obrażeniom oraz lepszemu opancerzeniu możemy podejmować bardziej ryzykowne zagrania oraz śmiało atakować pojazdy IX i X poziomu.
- Dzięki dużej mobilności oraz prędkości maksymalnej możemy wesprzeć dowolny punkt na mapie za pomocą naszej siły ognia.
- WZ-120, tak jak inne czołgi średnie, może tworzyć wilcze stada. Dodatkowe 440 obrażeń pozwoli nam błyskawicznie rozprawić się z napotkanymi pojedynczymi czołgami przeciwnika.
- Niewiele osób spodziewa się, że czołg średni może posiadać armatę zdolną przebić 249mm pancerza i zadać 440 punktów uszkodzeń. Zaatakowany przeciwnik może spanikować i zacząć uciekać, zamiast nawiązać z nami walkę.
- Działo 122mm 60-122T nie należy do najcelniejszych, stąd też ostrzał powinniśmy prowadzić na dystansie maksymalnie 200-300 metrów. Na szczęście dysponuje ono olbrzymią penetracją, dzięki czemu zazwyczaj wystarczy trafić w obrys wrogiego czołgu aby zadać obrażenia.
- WZ-120 uzbrojony w działo kalibru 122mm posiada bardzo mały kąt wychylenia broni w płaszczyźnie pionowej. Grając nim powinniśmy unikać walki w terenie górzystym; gdy jest to niemożliwe, konieczne będzie ostrożne wybieranie celów i oddawanie strzału w momencie, gdy przeciwnik przeładowuje. Na szczęście niewielkie wzniesienia mogą służyć nam za doskonałą osłonę, zza której będzie widać tylko naszą wieżę.
- WZ-120 ma dosyć długi czas przeładowania, stąd nie polecam walczyć nim frontalnie z innymi czołgami średnimi IX poziomu. Najlepiej oddać strzał a następnie ukryć się na czas przeładowania; pojazd ten jest doskonały podczas wymiany strzałów jeden za jeden.
...przeciwko WZ-120?
- Pojazd ten jest dosyć słabo opancerzony jak na maszynę IX poziomu. Nie licząc czołgów VII poziomu, każdy przeciwnik jest w stanie przebić nasz przedni pancerz; jedynie wieża będzie w stanie odbić większość strzałów. Czołgi lekkie są w stanie uszkodzić ten pojazd atakując jego boki lub tył.
- Nigdy nie wymieniajmy się strzał-za-strzał z WZ-120; pojazd ten wygra każdy taki pojedynek z czołgami średnimi a czasami nawet z czołgami ciężkimi. Po zlokalizowaniu "chińczyka" najlepiej zaatakować go bezpośrednio, wykorzystując szybkostrzelne działa oraz przewagę liczebną. Opłaca się strzelać w koło napinające bądź napędowe, aby zerwać mu gąsienice i uniemożliwić wycofanie się.
- Nawet przedni pancerz Mausa nie zapewnia należytej ochrony przed atakami WZ-120. Po napotkaniu tego pojazdu nie powinniśmy niepotrzebnie wystawiać się na ostrzał. Jedyny moment, w którym WZ-120 powinien nas mieć w swoim celowniku to wtedy, gdy zamierzamy go zniszczyć.
- Podobnie jak pozostałe chińskie czołgi średnie, WZ-120 bardzo łatwo traci gąsienice - warto strzelać w koło napinające lub napędowe, aby unieruchomić go a następnie dobić za pomocą następnej salwy. Dodatkowo każde skuteczne trafienie jest w stanie uszkodzić silnik, magazyn amunicyjny bądź też podpalić oponenta.
0
Komentarze czytelników
Onelim Junior
wreszcie fajna strona poradnik jak grać szacuneczek
czarnyja18 Junior
fajna gra tylko zanim wskocze na mapke tp musze czekac 2min.
evol25 Junior
witam mam problem z ta gra posiadam karte graficzna 12G pamieci ram 8G procesor i7 3.6ghz i ta gra poprostu mi sie scina lacze mam kablowe stabilne 150 mb/s wiec nie proponuje tej gry nikomu chyba ze ktos posiada komputer za 10 tys. albo i lepiej a wszystko zaczelo sie rypac po aktu. pozdrawiam
kura77 Junior
Do Hellcata sugeruję kupno siatki kamuflażowej, lornetki polowej i wentylacji.
Wentylacji? Serio?
Kamilulung Legionista
Chłopaki, jest możliwość kupna czołgu premium za golda (mam go 2500)? Pozdro
wielebny_666 Generał
za 2500 golda tak naprawdę nie kupisz żadnego sensownego czołgu premium tylko tier V i niżej, z grze z zakładce "sklep" masz dostępne modele czołgów premium sprawdź sobie
dekiel Junior
co zrobić by sprzedać niechciane czołgi pojawia mi się info;błąd sprawdź czy czołg nie jest w żadnej jednostce taktycznej(jak to sprawdzić) lub spróbuj później gdy nie byłem w klanie tanki sprzedawałem
Lolek123654 Junior
Jak się skontuje górną płytę kadłuba to ona nawet nawet odbija od takiego IS
MadMateo Chorąży
Skasujcie ten poradnik bo jest przestarzały...
DuszaDusza Junior
Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić taki żółty znacznik, żeby sojusznicy wiedzieli gdzie celuję, jak gra się altylerią ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
