World of Tanks: O-I
Porady i recenzja czołgu O-I - japońskiego czołgu ciężkiego 6 tieru.
Aktualizacja:

Poniżej znajdziecie opis i porady do czołgu O-I:
Cechy O-I
Nazwa | O-I |
Typ | Czołg superciężki |
Poziom | VI |
Uzbrojenie | 15 cm Howitzer Type 96/10 cm Cannon Type 92 |
Pancerz | 150/70/105 (przód/boki/tył/mm) (kadłub) 150/150/105 (przód/boki/tył/mm) (wieża) |
Wytrzymałość | 950 punktów wytrzymałości |
Mobilność | Prędkość maksymalna 29km/h, prędkość obrotu 18 stopni/s |
Zasięg widzenia | 370m |
Czołg superciężki O-I - projekt japońskiej jednostki bojowej, historycznie powstał tylko prototyp bez wieży, zezłomowany po próbach ze względu na zawodny silnik. W World of Tanks, czołg tieru VI, ogromny 150 tonowy kolos (na glinianych nogach) - cała linia japońskich HT (heavy tank) składa się wyłącznie z rozlicznych przeróbek i innych wariantów tego pojazdu.
Inżynierowie z Kraju Kwitnącej Wiśni najwidoczniej musieli mieć równie megalomańskie podejście co ich niemieccy odpowiednicy. O-I jest masywny i ogromny - charakteryzuje go diabolicznie wymagający do przebicia pancerz, bardzo duża liczba punktów HP i nadzwyczajnie groźne uzbrojenie. Temat dział dostępnych w tym pojeździe będzie aktualny prawdopodobnie już do wszystkich następnych pojazdów: wybór zawsze będzie wyglądał tak, że dostępne będą dwa warianty - wysokokalibrowa haubica, która każdorazowo zada obrażenia (choć bardzo losowe) lub standardowa armata o wysokiej szybkostrzelności. Łączy je to w jeden kolejny pozytyw - O-I zadaje spory dmg, a wypada także wspomnieć, że ma on także niezgorszy zasięg widzenia.
Wielkość i opancerzenie jednakże nie przekładają się tylko na same pozytywy - tank ten ma bardzo skromną prędkość obrotu i szybkość maksymalną, nie da się go także nigdzie schować, bo rozmiarami dorównuje przeciętnej stodole - brak kamuflażu; wspomniane działa charakteryzuje niemożebnie żenująca celność i czas skupienia.
Słabe punkty

- Czerwony (tam NIE strzelaj):
Dolna i górna część najbardziej wysuniętej płyty pancerza frontowego - przebijana działami dopiero od około 200mm penetracji.
- Żółty (jest szansa na przebicie)
W zasadzie chyba wszystkie elementy na tym pojeździe dają co najwyżej szansę na przebicie (nigdy pewność, a przynajmniej czołgom równorzędnym lub niższym tierowo). Oznaczone zostały: obie pomniejsze wieżyczki oraz wieża główna, "kibelki" na tychże wieżach i wyższa frontowa płyta stali (ta nieomal pionowa). Pełnym zaznaczeniem - niewielka przestrzeń bezpośrednio pod jarzmem działa (w przypadku tych lilipucich armatek też powinno działać), te przestrzenie są przypuszczalnie mniejszej grubości niż pozostałe elementy pancerza.
W przypadku wszystkich tych punktów, najprawdopodobniej wymagana będzie penetracja na poziomie minimum 150-160mm.
- Zielony (wal śmiało)
Według wszelkiego prawdopodobieństwa, przód O-I nie posiada typowych weakpointów, które pozwoliłyby nawet czołgom niższych tierów na równą walkę i przebicie.
Jak grać O-I?
W telegraficznym skrócie wygląda to tak: po starcie gry jedziemy (raczej toczymy się) na największą mordownię na mapie, w tym czasie oczywiście staramy się uniknąć ostrzału artylerii. Po dojeździe tam, zbieramy w kupę wszystkich obecnych sojuszników i pushujemy na wroga, oczywiście nie robimy tego bezmyślnie, bo wyjazd na np. 10 wrogów na dowolnym pojazdem będzie głupotą (nawet w takich molochach jak japońskie Heavy). Jeśli mamy przewagę liczebną, zachęćmy przyjaznych czołgistów do ataku i brawurowo zaatakujmy, może nawet nie zatrzymując się - dobra taktyka w uliczkach, miasteczkach np. Ruinberg lub Himmelsdorf.
Znaczna większość graczy World of Tanks gra tym pojazdem z haubicą 15 cm - to fakt i raczej ma to sens, aczkolwiek niezależnie od naszego wyboru uzbrojenia, celność japońskich armat pozostawia wiele do życzenia i sama taktyka walki się nie zmienia. Koniec końców, zawsze zmuszeni będziemy do gry na samym czele, przyjmowania wrogich pocisków w swoje kwadratowe cielsko i niekoniecznie wyłącznie przez swoją masę, ale właśnie dlatego, by mieć jakąkolwiek możliwość zadawania obrażeń - z kilkuset metrów dla O-I syzyfową pracą byłoby trafić nawet w Mausa.
Zawsze, gdy tylko jest to możliwe, poruszajmy się w cieniu gór i budynków - na widok tego superciężkiego tanka, przeciętny wrogi artylerzysta zachowuje się niczym małpa na widok banana.
Moduły dodatkowe dla O-I
Rozpaczliwie i całkowicie niezbędnym "must have" dla tego czołgu jest bardzo duża osłona przeciwodłamkowa, która znacznie, bo aż o 50% poprawia naszą ochronę na wypadek ewentualnych ataków dział samobieżnych. Ponadto, mechanizm dosyłający do dział dużego kalibru i ulepszona wentylacja znacznie wspomogą nasze możliwości w walce.
Komentarze czytelników
Gram w ten crap już kilka lat i mogę tylko poradzić nowym graczom żeby nie inwestowali w to realnych pieniędzy. Nie warto.
Mam pytanie czy wie ktoś jak zrobić taki żółty znacznik, żeby sojusznicy wiedzieli gdzie celuję, jak gra się altylerią ?
Klawisz T. Błagam, nie graj artą, pls. Jest tyle pięknych maszyn w grze.
Jak się skontuje górną płytę kadłuba to ona nawet nawet odbija od takiego IS
co zrobić by sprzedać niechciane czołgi pojawia mi się info;błąd sprawdź czy czołg nie jest w żadnej jednostce taktycznej(jak to sprawdzić) lub spróbuj później gdy nie byłem w klanie tanki sprzedawałem
za 2500 golda tak naprawdę nie kupisz żadnego sensownego czołgu premium tylko tier V i niżej, z grze z zakładce "sklep" masz dostępne modele czołgów premium sprawdź sobie
Chłopaki, jest możliwość kupna czołgu premium za golda (mam go 2500)? Pozdro
witam mam problem z ta gra posiadam karte graficzna 12G pamieci ram 8G procesor i7 3.6ghz i ta gra poprostu mi sie scina lacze mam kablowe stabilne 150 mb/s wiec nie proponuje tej gry nikomu chyba ze ktos posiada komputer za 10 tys. albo i lepiej a wszystko zaczelo sie rypac po aktu. pozdrawiam
co ty masz za komputer ??? mam o połowę słabszy i śmiga na maxa chyba że masz grafę z marketu made in china oni robią takie 8,12 G pamięci to o **** roztrzaśc
Ram 4GB, Karta 512 MB, procesr 2.6 Ghz, 350 m/s kablem i jakoś chodzi więc nie biadol, bo komp starszy ode mnie :)
fajna gra tylko zanim wskocze na mapke tp musze czekac 2min.
wreszcie fajna strona poradnik jak grać szacuneczek
Dobrze wykonany poradnik, bardzo przydatny. Przydałby się tylko opis kolejnych map, bo na razie wygląda to raczej słabo :/
Cześć zagiel19, cieszę się, że przypadł Ci do gustu - planujemy nowe mapy i update starych, ale dopiero po wejściu aktualizacji 1.0 - wtedy wszystkie mapy ulegną zmianie :)
Przydatny poradnik i prawdopodobnie dobrze wykonany
Lecz , jak to Polak lubie byc oszczedny i chcialbym sie dowiedziec czy istnieje jakas inna mozliwosc nabyca tego poradnika w calosci nie wykupujac aboamentu ?
Można go kupić w formie PDF - ale wstrzymaj się chwilę, jesteśmy w trakcie aktualizowania go i nową wersję PDF opracujemy wkrótce.
Siema pl!
Ponowna aktualizacja, łącznie to już 50 nowych czołgów dodanych do poradnika.
Dodaliśmy:
Stronę o polskich czołgach w WOT!
Zaktualizowaliśmy stronę dotycząca wymagań sprzętowych WOT + dodaliśmy poradnik, jak zwiększyć FPS w grze!
Ponadto opisy czołgów:
M4A3E8
T20
M26 Pershing
M46 Patton
M48A5 Patton
Churchill Gun Carrier
S35 CA
Crusader
SU-100M1
O-Ho
gl & hf
Cześć, kolejna aktualizacja poradnika, tym razem 12 nowych opisów czołgów, nowe drzewka technologiczne oraz update starych drzewek.
Opisaliśmy m.in.:
ISU-152
Object 704
Object 268
M10 Wolverine
M36 Jackson
T25 AT
O-I
O-Ni
KV-85
Sherman III
Sherman Firefly
A-43
gl & hf
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
