Scenariusz 7 - Kolejni bandyci | Kampania | Age of Mythology
Aktualizacja:

Scenariusz 7 - Kolejni bandyci
Warunki zwycięstwa:
- Arkantosem i Ajaksem uwolnij przetrzymywanych więźniów
- Pokonaj bandytów pilnujących kolejnego więzienia
- Zniszcz wieżę i koszary wroga
- Zburz strażnicę oraz świątynię należące do przeciwnika
- Rozwal twierdzę bandytów oswabadzając Chirona
Epoki: heroiczna (Zeus)
Tak jak można się było tego spodziewać, zaraz po dopłynięciu do portowego Ioklos, sprawy przyjęły nieoczekiwany obrót. Zamiast tętniącego życia wybrzeża, wita nas zwiastujące kłopoty pogorzelisko. Przerażony starzec tłumaczy dwójce naszych bohaterów, że kiedy armia grecka wyruszyła w kierunku Troi, obce siły wykorzystały okazję i przypuściły skuteczny atak na miasto. Opowiada również o przetrzymywanych jeńcach, pośród których znajduje się lokalny mędrzec Chiron.

Scenariusz ten to typowa misja wędrownicza. Pierwszym zadaniem jest uwolnienie ludzi zamkniętych w oznaczonym na mapie więzieniu (1 ). Przechodzący nieopodal wieśniak podpowiada, że najlepiej obrać zachodnią dróżkę, choć szczerze mówiąc za bardzo nie wiem po co komu taka informacja skoro po paru krokach można się samemu zorientować, że tylko ona tak naprawdę dokądś prowadzi. Wygląda to tak jakby twórcy gry przewidywali, że będę stał jak rasowy przygłup pod zboczem góry na wschodzie i próbował przez nią przeniknąć.
Wracając jednak do meritum zaraz na początku zostaniesz zaatakowany przez dwójkę włóczników, aby za moment po raz pierwszy w grze zobaczyć magiczną kobrę wypluwającą z siebie truciznę. Z racji iż jest to jednostka mityczna, nie będzie ona miała nic do powiedzenia w starciu z Arkantosem i Ajaksem. W zasadzie jej los zapewne podzielą trzy następne, o co rzecz jasna masz się postarać. Dochodząc do pożądanej lokacji, zapamiętaj z lewej strony małą ścieżkę między drzewami. Zaprowadzi Cię ona na maleńką plażę, skąd w późniejszym terminie zabierzesz relikt (2 ) generujący powolny wzrost zapasów jadła.

Uwalniając centaurów dowiesz się, że Chiron przetrzymywany jest w forcie na wysokim wzgórzu. Zanim jednak tam się dostaniesz, musisz najpierw oswobodzić kolejnych więźniów i odbić miasto z rąk rozbójników. Przedmieścia Ioklos (3 ), bronione są przez stosunkowo liczny oddział włóczników, którzy najprawdopodobniej nastawią się na demolkę reszty ocalałych budynków. Po zwycięskiej bitwie przynieś do świątyni północny bonus (4 ) ku uciesze wszystkich miotaczy i nie czekając na oklaski gnaj do centrum (5 ). Tam okupanci kontynuują dzieło zniszczenia, co w praktyce może Cię kosztować utratę cennych konstrukcji, gdyż już za moment będziesz z nich korzystał. Potyczka o tą część miasta do łatwych nie należy, a wróg oprócz napotkanych już włóczników oraz wadjet, dysponować będzie m.in. procarzami i skorpionami z ludzkim torsem - wszystko oczywiście w liczbie, która może napsuć sporo krwi. Dobry to moment na wskazanie możliwości milicji, czyli zwykłych obywateli wyposażonych w broń. Może i na pierwszy rzut oka nie wyglądają na siłaczy ale w grupie z pewnością nie jednego napastnika są w stanie rozłożyć na łopatki. Zburz strażnicę, koszary, upewnij się że żaden ze zbójów nie majstruje przy budynkach, po czym pozwól sobie na krótki odpoczynek.
Teraz nastał okres wzmocnień. Wprawdzie co jakiś czas nachodzić Cię będą kolejni wysłannicy z obozu czerwonych ale na bank dasz sobie z nimi radę. Po takiej bitwie jaka właśnie miała miejsce, przypuszczalnie odczuwasz braki w piechocie. Wzmocnij więc swoją pierwszą linię wydając przyznane surowce hodując sobie hydry i/lub szkoląc jednostki koszarowe. Wyślij również herosa po ominięty na wstępie skarb (1 ), zahaczając po drodze o magazyn (6 ) z darmowym drewnem.

Druga cześć miasta (7 ) nie już tak desperacko broniona przez rzezimieszków. Kiedy tylko ją opanujesz dostaniesz następny zestaw surowców na rozbudowę armii. Z rzeczy istotnych ściągnij do swojej świątyni zbroje Achillesa (8 ), swoją drogą nic dziwnego, że strzała Parysa dosięgła jego legendarną piętę, bo buty pewnie też gdzieś zapodział. Ponadto zabierz pierścień zapełniający skarbiec (9 ) oraz przede wszystkim aktywuj skarbiec obfitości (10 ). Akropol (11 ) niczym szczególnie Cię nie zaskoczy, choć naturalnie przeciwnik zarządza tam liczniejszymi oddziałami niż to było dotychczas. Uważaj zwłaszcza na hordę procarzy, która pozostawiona w stanie nienaruszonym, może nieźle przerzedzić Twoje szyki bojowe. W miarę możliwości, postaraj się natychmiast przeciwdziałać szybką kawalerią. Ewentualnie możesz nastawić się wyłącznie na destrukcję wymaganej twierdzy z osadzonym Chironem ale miejże litość nad mną i rozwal wszystko co czerwone, tak dla poczucia pełnego triumfu.
Zmutowany koń zdradzi nam, że głównodowodzącym agresorów był Kemsyt, ten sam który pokornie służy tajemniczemu cyklopowi, oglądanego jak pamiętasz w animacji niedługo po zdobyciu Troi.
0
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Kampania
- Wstęp | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 1 - Znaki | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 2 - Konsekwencje | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 3 - Sięgając dna | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 4 - Doskonały plan | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 5 - Na ratunek | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 6 - Niech tylko zadziała | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 7 - Kolejni bandyci | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 8 - Złe wieści | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 9 - Olśnienie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 10 - Obcy | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 11 - Ukryta relikwia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 12 - Lekki sen | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 13 - Przeciąganie liny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 14 - Izydo, usłysz mnie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 15 - Wyprawa | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 16 - Dobra rada | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 17 - Twierdza szakala | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 18 - Daleko do domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 19 - Patrz pod nogi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 20 - Tu jest mój dom | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 21 - Starzy przyjaciele | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 22 - Północ | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 23 - Krasnoludzka kuźnia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 24 - Nie stąd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 25 - Komitet powitalny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 26 - Zjednoczenie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 27 - Studnia Urd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 28 - Pod powierzchnią ziemi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 29 - Bohaterowie mimo woli | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 30 - Nie wszystko stracone | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 31 - Witajcie w domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 32 - Miejsce jak ze snu | Kampania | Age of Mythology
- Kampania
- Age of Mythology - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany438501 Legionista
MOJ PIES BYŁ BOGIEM !!!!!!!!!!!!!!!!
HAHA
NAZYWAŁ SIĘ ARES
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.