Scenariusz 24 - Nie stąd | Kampania | Age of Mythology
Aktualizacja:

Scenariusz 24 - Nie stąd
Warunki zwycięstwa:
- Eskortuj Skula i tragarza do północnego rogu mapy
- Zbuduj bazę w pobliżu głazowej przeszkody osiągając erę heroiczną
- Użyj broni oblężniczej likwidując zator
- Ucieknij przed armią olbrzymów; Arkantosa, Skulta i sztandar zaciągnij do oznaczonej lokacji
Epoki: klasyczna, heroiczna (Loki)
Paczka bohaterów oraz towarzyszący im żołnierze napotykają na swojej drodze pustelnika imieniem Skult. Samotnik snuje opowieść o wojnie domowej, która rozgorzała pomiędzy poszczególnymi klanami Nordów. Skoro sami nie potrafią się zjednoczyć przeciw wspólnemu wrogowi, tym bardziej nie posłuchają takich przybyszów z daleka jak my. Istnieje jednak szansa, że na widok chorągwi z wioski Folstag rozmówcy, Skandynawowie dwa razy pomyślą zanim nas poszatkują.

Plan jest prosty, trzeba bezpiecznie zaprowadzić starca i jego sztandar w punkt oznaczony na mapie. Nie będzie to rzecz jasna przyjemny spacer, bowiem z okolicznych wzgórz zeszły olbrzymy, których obecność w świetle ostatnich wydarzeń nie jest żadną tajemnicą. Już na wstępie zaatakowany zostaniesz przez giganta rodem z gór oraz odmiany lodowej. Jak niejednokrotnie to przypominałem, są to jednostki mityczne, więc dziewiczą oraz każdą następną konfrontację rozstrzygaj za pomocą swoich bohaterów. Formację hoplitów jak i miotaczy, włączaj do walki przy dużych skupiskach gigantów, choć ci ostatni i tak za wiele nie wskórają. Ową dwudziestkę zbrojnych najlepiej wykorzystać ich przy dewastacji licznych świątyń (zaznaczone czerwonymi kropkami). Pierwszą okazję będziesz miał tuż za rogiem. Uważaj tylko na notorycznie szkolonych tam olbrzymów z wysoka. Dla porządku jeszcze dodam, abyś dwie chronione jednostki zawsze prowadził gdzieś na uboczu, po co ryzykować ich zdrowiem.

Trzymając się ścieżki, zmierzysz się z jeszcze jednym patrolem wielkoludów. Wybij ich, a następnie spal drugą z kolei świątynię. Idąc wyżej zauważysz niezależną osadę (1 ), którą zaraz przyjdzie Ci zagospodarować. Zrób raptem kilka kroków na północ, a dowiesz się o zatarasowanym przejściu przez opadłe głazy (2 ). W ten sposób olbrzymy chcą zatrzymać nasz pochód do miejsca przeznaczenia, co wymusza konieczność postarania się prowizoryczna bazę.
A wydawało się, że będzie tak prosto... Największym Twoim zmartwieniem są teraz pozostałe obiekty sakralne, czyli źródło systematycznych najazdów na powstającą właśnie kolonię. Zanim zrobisz z tym porządek, wznieś przede wszystkim długi dom szkoląc grupkę hersirów. Udaj się na poszukiwania skrywanych w śniegu świątyń, ale zostaw coś nastawione na mityczną rzeź do obrony parobków. Rozmieszczenie nieprzyjaznych budynków widzisz na szkicu, więc nie będę się nad tym rozwodził. W sprawie obozu polecałbym migiem znaleźć ujście dla cudownej wody z góry ekranu oraz sprowadzić każdy rodzaj walającej się tu i ówdzie trzody chlewnej.

W erze heroicznej zafunduj sobie fort, po czym wyszkol z kilka taranów. Nie zaczynaj jednak demolki kamiennej zapory, dopóki nie zorganizujesz sobie skutecznych formacji zabijaków potworów, bo jak przyjdzie co to czego będziesz musiał się w miarę szybko przebijać przez ostatni odcinek przełęczy. Przy końcu operacji przełamywania szlabanu, dowiesz się o zmasowanym ataku olbrzymów, którzy z trzech stron (3 ) zaczną kierować się na Ciebie. Co więcej, niedługo przeżyjesz trzęsienie ziemi, choć już wtedy powinieneś być już w drodze na północ. Poćwiartuj czekających tam górskich gigantów, zatrzymując się chwilę potem przy niemożliwym do ominięcia lesie. Zacznie się lament i płacz ale Arkantos słusznie podejrzewa, że na boską interwencję nie trzeba będzie długo czekać. Z nordyckiego panteonu wybije się Odyn, który wznieci praktyczny pożar. Narożnik krainy (4 ) jest o rzut beretem, jak masz dobre serce to zabierzesz tam nawet zwykłych chłopów.
0
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Kampania
- Wstęp | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 1 - Znaki | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 2 - Konsekwencje | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 3 - Sięgając dna | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 4 - Doskonały plan | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 5 - Na ratunek | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 6 - Niech tylko zadziała | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 7 - Kolejni bandyci | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 8 - Złe wieści | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 9 - Olśnienie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 10 - Obcy | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 11 - Ukryta relikwia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 12 - Lekki sen | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 13 - Przeciąganie liny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 14 - Izydo, usłysz mnie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 15 - Wyprawa | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 16 - Dobra rada | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 17 - Twierdza szakala | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 18 - Daleko do domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 19 - Patrz pod nogi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 20 - Tu jest mój dom | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 21 - Starzy przyjaciele | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 22 - Północ | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 23 - Krasnoludzka kuźnia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 24 - Nie stąd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 25 - Komitet powitalny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 26 - Zjednoczenie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 27 - Studnia Urd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 28 - Pod powierzchnią ziemi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 29 - Bohaterowie mimo woli | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 30 - Nie wszystko stracone | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 31 - Witajcie w domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 32 - Miejsce jak ze snu | Kampania | Age of Mythology
- Kampania
- Age of Mythology - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany438501 Legionista
MOJ PIES BYŁ BOGIEM !!!!!!!!!!!!!!!!
HAHA
NAZYWAŁ SIĘ ARES
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.