Scenariusz 3 - Sięgając dna | Kampania | Age of Mythology
Aktualizacja:

Scenariusz 3 - Sięgając dna
Warunki zwycięstwa:
- Poprowadź swoich ludzi do widocznej na mapie osady
- Zbuduj kwaterę główną
- Zburz dwa trojańskie porty
Epoki: archaiczna, klasyczna, heroiczna (Posejdon)
Arkantos dociera wreszcie do podnóży Troi. W rozmowie z Agamemnonem stęsknionym za piękną Heleną oraz herosem imieniem Ajaks, podejmują ustalenia, że przygotowania do głównego uderzenia na miasto rozpoczną się od założenia obozu na południowy wschód od obecnej pozycji.
Zagarnij więc grupkę dostępnych jednostek i pomknij w żądanym kierunku. Chwilę potem natkniesz się na oddział zwiadowców, z którymi nie powinieneś mieć większych kłopotów. Spacer zakończy się oddaniem pod Twoją komendę zalążka osady oraz kilku gotowych do pracy parobków. Jako, że przesiadujesz w erze archaicznej, nie możesz konstruować gospodarstw rolnych. Pozostaje mięso, które uzyskasz najlepiej z dreptających nieopodal kurczaków i morskich ryb.

Jeżeli chodzi o położenie geograficzne, otaczają Cię dwa dzewostany, co oznacza, że przynajmniej wiadomo skąd mogą nadciągnąć agresorzy. A jak widzisz na powyższym szkicu, aż z trzech stron tyle, że nie od razu. Rozwijaj umiejętnie kolonię aż będziesz gotowy na klasyczne wynalazki.
Przebrnięcie do następnej ery spowoduje pojawienie się nowego celu. To porty (1 ) Troi, które wypadałoby rzecz jasna zniszczyć. Najpierw jednak skup się na zabezpieczeniu wszystkich wejść do osady posiłkując się m.in. wieżami, tudzież przejmij słabo chronioną niezależną wioskę (2 ). Budowanie mocarnej floty sobie daruj, pod warunkiem, że nie będziesz zwiedzał dalej położonych wód. Kiedy poczujesz się wystarczająco silny, przenieś swoją defensywę mniej więcej do centralnej części mapy (3 ). Zaciąg jednostek przeciwnika odbywa się na dalekiej północy dokąd prowadzi długi wąwóz. Rozmieszczenie wojsk poniżej jego ujścia, da Ci niczym nie skrętowy dostęp do dodatkowych złóż złota (4 ), a zwłaszcza trzech artefaktów zlokalizowanych w ślepej uliczce. Za pomocą bohaterów przetransportuj je do świątyni, co znacząco podniesie walory Twojej armii i murów jeżeli ich używasz. Nie omieszkaj także pośpieszyć się z konieczną dewastacją jednej stoczni. To jaką wybierzesz nie ma żadnego znaczenie, gdyż każda z nich chroniona jest tak samo. Ważniejsze jest to, jakie będą tego następstwa.

Po pierwsze z pozostałego portu wypłyną okręty wojenne skłonne dać Ci nauczkę za uwieńczony sukcesem atak. Druga sprawa to wsparcie Agamemnona, który pojawi się brzegu ze swoją formacją kawalerzystów i dwiema katapultami, będącymi od tej chwili na Twoje rozkazy. Na dodatek taki pokaz siły zmotywuje do działania Troję, która wyśle do ostatniego doku nowe jednostki bojowe, ze wskazaniem na kilka wzbudzających postrach kolosów. Z marszu lub po odpowiednich wzmocnieniach zniszcz ostatni port.
Wcześniej nie walczyłeś z tak zorganizowanym rywalem, produkującym doborowe oddziały zabijaków. Dlatego też trzecia misja doskonale nadaje się na mały trening. Na myśli mam tu całkowitą anihilację bazy wroga aczkolwiek uprzedzam, że takie ponadplanowe zadanie nie należy do łatwych. Wspomniany wyżej wąwóz najeżony jest dużą liczbą wież, a ponadto co rusz Twoją szarżę odpierać będzie kawaleria, czy też minotaury. Przedmieścia Troi jako takie do przyjemnych nie należą. Jak pamiętam trzy kwatery główne, dwie fortece to znamionuje o nieustającym gradzie strzał. Naturalnie na ewentualną ofensywę zdecyduj się czerpiąc pełnymi garściami z ery heroicznej.

Wspomniane przekształcenie jak zwykle zaoferuje nam wybór jednego z dwóch boskich zwierzchników. Tym razem jest to militarnie nastawiony Dionizos ze swoją hydrą i skyllą lub społeczna Afrodyta pakująca nam do świątyni nemejskiego lwa.
0
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Kampania
- Wstęp | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 1 - Znaki | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 2 - Konsekwencje | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 3 - Sięgając dna | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 4 - Doskonały plan | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 5 - Na ratunek | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 6 - Niech tylko zadziała | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 7 - Kolejni bandyci | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 8 - Złe wieści | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 9 - Olśnienie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 10 - Obcy | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 11 - Ukryta relikwia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 12 - Lekki sen | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 13 - Przeciąganie liny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 14 - Izydo, usłysz mnie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 15 - Wyprawa | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 16 - Dobra rada | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 17 - Twierdza szakala | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 18 - Daleko do domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 19 - Patrz pod nogi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 20 - Tu jest mój dom | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 21 - Starzy przyjaciele | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 22 - Północ | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 23 - Krasnoludzka kuźnia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 24 - Nie stąd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 25 - Komitet powitalny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 26 - Zjednoczenie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 27 - Studnia Urd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 28 - Pod powierzchnią ziemi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 29 - Bohaterowie mimo woli | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 30 - Nie wszystko stracone | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 31 - Witajcie w domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 32 - Miejsce jak ze snu | Kampania | Age of Mythology
- Kampania
- Age of Mythology - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany438501 Legionista
MOJ PIES BYŁ BOGIEM !!!!!!!!!!!!!!!!
HAHA
NAZYWAŁ SIĘ ARES
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.