Scenariusz 13 - Przeciąganie liny | Kampania | Age of Mythology
Aktualizacja:

Scenariusz 13 - Przeciąganie liny
Warunki zwycięstwa:
- Odzyskaj przewożone szczątki Ozyrysa i zabierz je do miasta, nie pozwól aby zrobił to oponent
Epoki: heroiczna, mityczna (Set)
Przy okazji wizyty w świątyni Ozyrysa, grupa naszych bohaterów weszła w posiadanie kawałka jego ciała. Po co? Ajaks też zastanawia się na co komu taka padlina ale Amanra pośpiesznie wyjaśnia, że jednego z najważniejszych bóstw Egiptu można wskrzesić. Stosowną ceremonię trzeba będzie jednak odłożyć, bowiem eskortowane szczątki wpadają w pułapkę zastawioną przez ludzi Kemsyta. Obstawa wybita, herosi również, a skrzynia ze zwłokami kieruje się do bazy wroga (1 ). Wszystko wydaje się stracone, no chyba, że weźmiesz sprawy w swoje ręce.
Bardzo stresujący scenariusz, choćby z tego względu, że wymaga podejmowania szybkich, trafnych decyzji oraz podzielności uwagi. Mam nadzieję, że proponowana strategia przypadnie Ci do gustu, choć równie dobrze możesz wymyślić inną, bardziej efektywną.

Momentalnie po rozpoczęciu rozgrywki wytrenuj choć kilka silniejszych jednostek (np. anubitów), z jednego kapłana oraz wygoń drapieżne zwierzęta za bramę. W tym samym czasie faraonem przenieś trzy cenne artefakty do świątyni. Połącz w jedną całość wojskowych, a następnie nakieruj ich na transportowiec przecinając kanion oznaczonym przez flagę skrótem (2 ). Od razu zajmij się formowaniem drugiej armii, korzystając z każdego danego Ci ośrodka szkoleniowego. Innymi słowy stwórz oddział kompletny, czyli zdolny walczyć zarówno wręcz jak i ostrzeliwać nieprzyjaciół z dystansu, rezygnując może tylko z procarzy. Kiedy osiągniesz limit populacji wyślij nowo zrekrutowanych zbrojnych na ratunek nieprzytomnym bohaterom (3 ) - nie wstaną dopóki wróg będzie w pobliżu. Pierwsza grupa uderzeniowa zgodnie z moją wizją powinna przejąć wózek na długo przed wejściem w ostatni zakręt. Non stop niech w ten rejon biegnie także ta z misją oswobodzenia Arkantosa i jego towarzyszy.
Tak to wygląda w skrócie a jeżeli chodzi o szczegóły operacji, wypada wspomnieć co nieco o bonusach. Zestaw z osady zwiększa szybkość egipskiej kawalerii, tudzież podnosi wartości kilku innym jednostkom. Reszta reliktów patrząc przez pryzmat uciekającego czasu i ilości walk, które już za moment stoczysz, tak naprawdę nie jest warta zachodu.

To, że Twoje armie powinny być w nieustannych ruchu, nie podlega dyskusji. Sporym obciążeniem dla sugerowanego składu drugiej mogą być jednak bojowe słonie. Jeżeli zdecydujesz się dodanie takich wojowników, rozważ zostawienie ich w tyle, w końcu przecież kiedyś dojdą. W ten sposób prędzej zejdziesz się z piechotą pod dowództwem faraona, co ma jak zaraz się przekonasz niebagatelne znaczenie.
W chwili odzyskania kontroli nad kawałkiem Ozyrysa, możesz spodziewać się prób jego odbicia. Objawiać się to będzie systematycznie wysyłanymi z miasta Kemsyta formacjami piechoty, anubitów oraz wielbłądów. Każda z nich działa na własną rękę, co jednak nie jest do końca dobrą wiadomością, bowiem zmusza to do bycia w ciągłej gotowości bojowej. Powolutku przesuwaj się w stronę swojej siedziby, stale trzymając skrzynię z dala od wpływów czerwonych. W międzyczasie opracuj rzecz jasna wszystkie niezbędne wynalazki i uzupełniaj straty w ludziach. Numer 4 na mapce to zasadzka. Kiedy wehikuł zbliży się do tego miejsca, z piasku na szczytach wypełzną anubici pragnący przejął ładunek, bądź więc na to przygotowany.

Podsumowując grunt to jak najszybciej przejąć konny transport, wtedy łatwiej Ci będzie bawić się w ochroniarza. Co ciekawe, tym razem patronat nad Tobą objął Set. Dzięki niemu możesz kąsać przeciwników przywoływaną dziczyzną, choć ta też lubi się rozwalić w pokojach mieszkalnych.
0
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Kampania
- Wstęp | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 1 - Znaki | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 2 - Konsekwencje | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 3 - Sięgając dna | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 4 - Doskonały plan | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 5 - Na ratunek | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 6 - Niech tylko zadziała | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 7 - Kolejni bandyci | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 8 - Złe wieści | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 9 - Olśnienie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 10 - Obcy | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 11 - Ukryta relikwia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 12 - Lekki sen | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 13 - Przeciąganie liny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 14 - Izydo, usłysz mnie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 15 - Wyprawa | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 16 - Dobra rada | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 17 - Twierdza szakala | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 18 - Daleko do domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 19 - Patrz pod nogi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 20 - Tu jest mój dom | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 21 - Starzy przyjaciele | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 22 - Północ | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 23 - Krasnoludzka kuźnia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 24 - Nie stąd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 25 - Komitet powitalny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 26 - Zjednoczenie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 27 - Studnia Urd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 28 - Pod powierzchnią ziemi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 29 - Bohaterowie mimo woli | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 30 - Nie wszystko stracone | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 31 - Witajcie w domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 32 - Miejsce jak ze snu | Kampania | Age of Mythology
- Kampania
- Age of Mythology - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany438501 Legionista
MOJ PIES BYŁ BOGIEM !!!!!!!!!!!!!!!!
HAHA
NAZYWAŁ SIĘ ARES
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.