Scenariusz 11 - Ukryta relikwia | Kampania | Age of Mythology
Aktualizacja:

Scenariusz 11 - Ukryta relikwia
Warunki zwycięstwa:
- Odpieraj ataki, aż wydostaniesz relikt
Epoki: klasyczna (Izyda)
Kemsyt, który dał się już poznać jako wykonawca woli Gargarensisa, zgromadził wyznawców egipskiego Seta i po raz kolejny podjął starania o ziszczenie boskich zapędów cyklopa. Przeciwna temu pomysłowi jest Amanra, lokalna bohaterka zdecydowana bronić legendarnego miecza przed zakusami najeźdźców. Chcąc nie chcąc, Arkantos, Ajaks oraz Chiron przyłączają się do misji.
Grecka myśl techniczna to już przeszłość. Od tego scenariusza czerpać będziesz wyłącznie z rozwiązań stosowanych w kraju faraonów, a jak wielkie są do różnice dowiedziałeś się wcześniej wertując początkowe rozdziały poradnika (przynajmniej taką mam nadzieję, że to zrobiłeś). Twoim jedynym celem jest stawienie czoła ludziom Kemsyta, którzy chcą zakłócić wydobycie arcyważnej relikwii (1 ), zabierając ją przy okazji dla siebie. Temu ma służyć utrzymanie trzech wlotów (2 ) do kontrolowanej oazy.

Zanim przystąpisz do operacji, musisz zdawać sobie sprawę, że wieśniaków możesz mieć tylko tylu, ilu dostajesz na starcie. Powodem jest brak dostępu do centrum miasta, więc postaraj się żeby żaden z nich nie padł twarzą na piasek. Zaplecze gospodarcze masz już zapewnione. Po kilku roboli odkopuje mieczyk, wycina palmy, obsługuje kopalnię złota (błogosławieństwo z góry mile widziane) oraz poluje na zebry. I niech tak zostanie. Odciągnij tylko na moment od zajęcia z jednego i postaw nim zbrojownię w dwiema technologiami, koszary, a w późniejszym terminie kilka domów. Momentalnie po rozpoczęciu gry wyślij Greków i grupkę procarzy do trzech chronionych fortyfikacji, bo pierwszy atak przeżyjesz już niebawem.
Teraz tak, zadbaj oto żeby przy każdym kanionie stał choć jeden heros, równoważąc tym samym możliwości defensywne dla każdego z punktów. Jeżeli chodzi o wieże, to nie ma najmniejszego sensu ich budować. Po pierwsze u Egipcjan proces wznoszenia budowli jest dłuższy, a Ty przecież nie masz dodatkowych rąk do pracy. Poza tym szybko zostałyby staranowane przez sprzęt oblężniczy, który na pewno wkrótce zostanie przysłany. Reasumując przeciwnik pewnie przebije umocnienia, ale moim skromnym zdaniem, tylko z pożytkiem dla Ciebie. Otwarte bitwy to w końcu natychmiastowe interwencje, choć zawsze możesz spróbować utrzymać mury montując w nich bramy. Po wybiciu zwierzyny postaw kilka gospodarstw rolnych, natomiast dużo wcześniej koniecznie odwiedź spichlerz z nilowym wynalazkiem (darmowe żarcie).

Co do środków zaradczych to polecam toporników, dodając do oddziałów szybkiego reagowania jeszcze procarzy. Poza włócznikami, przy murach spodziewaj się wizyt miotaczy, katapult, wież oblężniczych oraz ogromnych skarabeuszy. Te ostatnie z racji ich pokaźnego cielska i silnych szczęk, są bardzo ciężkie do wytępienia. Oczywiście to jednostki mityczne, więc bohaterowie chętnie zatopią w chrząszczach swój oręż. Na koniec parę słów o kapłanach. W pobliżu zawsze powinni być obecni, gdyż leczą siniaki innym, a do tego nie są wcale tacy bezradni w obliczu niebezpieczeństwa. Domeną czcicieli Izydy są ponadto stawiane za symboliczną opłatą w złocie obeliski, czyli konstrukcje odsłaniające wokół siebie kawałek mapy. Powiedzmy, że ładnie prezentowałyby się w kanionach.
0
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Kampania
- Wstęp | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 1 - Znaki | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 2 - Konsekwencje | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 3 - Sięgając dna | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 4 - Doskonały plan | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 5 - Na ratunek | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 6 - Niech tylko zadziała | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 7 - Kolejni bandyci | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 8 - Złe wieści | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 9 - Olśnienie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 10 - Obcy | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 11 - Ukryta relikwia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 12 - Lekki sen | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 13 - Przeciąganie liny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 14 - Izydo, usłysz mnie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 15 - Wyprawa | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 16 - Dobra rada | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 17 - Twierdza szakala | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 18 - Daleko do domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 19 - Patrz pod nogi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 20 - Tu jest mój dom | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 21 - Starzy przyjaciele | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 22 - Północ | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 23 - Krasnoludzka kuźnia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 24 - Nie stąd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 25 - Komitet powitalny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 26 - Zjednoczenie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 27 - Studnia Urd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 28 - Pod powierzchnią ziemi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 29 - Bohaterowie mimo woli | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 30 - Nie wszystko stracone | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 31 - Witajcie w domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 32 - Miejsce jak ze snu | Kampania | Age of Mythology
- Kampania
- Age of Mythology - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany438501 Legionista
MOJ PIES BYŁ BOGIEM !!!!!!!!!!!!!!!!
HAHA
NAZYWAŁ SIĘ ARES
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.