Scenariusz 5 - Na ratunek | Kampania | Age of Mythology
Aktualizacja:

Scenariusz 5 - Na ratunek
Warunki zwycięstwa:
- Pokonaj wrogą kawalerię atakującą Ajaksa
- Zaprowadź Arkantosa i jego ludzi do osady na południowym zachodzie
- Obróć w perzynę trojańską bazę wojskową
Epoki: heroiczna, mityczna (Zeus)
Ledwo co Arkantos z Odyseuszem przebili się przez wrota, a tu doszły ich wieści o kontrataku Trojan. W opałach znalazł się stary znajomy Ajaks, który został okrążony przez siły nieprzyjaciela. Nasi herosi wycofują się z miasta i ruszają z odsieczą.
Nie ma na co czekać, natychmiast włącz się do walki zbierając udostępniony oddział, a chwilę potem pognaj za bohaterskim Grekiem do jego osady (1 ). Dowiesz się o istnieniu bazy wroga nastawionej na produkcję jednostek wojskowych, co komplikuje i tak przerwaną inwazję na Troję. Przygotowania do niezaplanowanej akcji zgładzenia trojańskiego przyczółka, pora więc rozpocząć.

Małe miasteczko, które widzisz przed sobą świadczy o tym, że nie musisz budować wszystkiego od podstaw. Poza tym zgłębiasz tajniki heroizmu, a przy krawędzi mapy przechadza się osiołek, handlujący z bezpiecznie położoną kwaterą główną. Uzupełnij tylko braki w wieśniakach oraz nade wszystko postaw świątynię i pozostałe brakujące budynki. Jeżeli tylko pozwoli na to stan surowców, zaasekuruj się wieżami dobudowując nowe, przy czym bezustannie je ulepszaj. Swoimi strzałkami i tak za dużo nie wskórają ale przynajmniej zawczasu będziesz wiedział skąd zaatakuje nieprzyjaciel. Dzięki temu możesz nawet pokusić się o rezygnację z drugiej formacji. Jedna w zupełności wystarczy, pod warunkiem, że pole widzenia masz odpowiednie. Troja z uporem maniaka będzie wysyłać w Twoim kierunku kawalerię wspomaganą przez hoplitów, łuczników i katapultę. Oczywiście nie od razu ale zgodnie z moim doświadczeniem, do takiego składu ofensywnego powinna dążyć. Miotaczy oraz sprzęt oblężniczy standartowo staraj się powitać jazdą.
Kiedy wyczerpiesz pokłady złota, nowy magazyn wybuduj na bogatym wzgórzu (2 ), najpierw rozwalając możliwą w tym rejonie strażnicę. Niepokojony przez nikogo zabierz także dwa artefakty, jeden wzmacniający wychudzone nogi roboli, drugi wpływający na szybkość treningu mitycznych bestii. Rywal będzie ponadto usiłował skonstruować w pobliżu wschodniej granicy Twojej bazy dodatkowy punkt, w którym z założenia ma prowadzić szkolenie nowych żołnierzy. Rozpoznaj taką działalność stosunkowo wcześniej i odpowiednio zareaguj. Mała notka jeszcze na temat namiotów. Nie pozwól dobrać się do nich oponentowi, gdyż są one bonusowymi kwaterami mieszkalnymi. W połączeniu z dziesiątką zwykłych domów, limit populacji zamknie się na liczbie powyżej dwustu.

Wejść do militarnej fabryki czerwonych możesz na dwa sposoby. Droga podstawowa wiedzie przez kamienną bramę i szczerze mówiąc właśnie tędy zalecam pędzić gromadą żądnych krwi podopiecznych. Alternatywna wije się na północ od wrogiego ośrodka rolniczego (3 ) i jak na mój gust jest dosyć ciasna, choć przejście oprócz wież blokuje tylko lichy drewniany płot. Tak czy inaczej będąc już w środku licz się z brutalnym przyjęciem. Staraj się nie rozpraszać armii oraz przypomnij sobie o boskich darach u góry ekranu. Mam tu na myśli takie cuda jak zamienienie ludzkich korpusów w twardy brąz, czy nagły przypływ witalności, ewentualnie pioruny od Hery ale na nią musisz się najpierw zdecydować.
0
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Kampania
- Wstęp | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 1 - Znaki | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 2 - Konsekwencje | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 3 - Sięgając dna | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 4 - Doskonały plan | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 5 - Na ratunek | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 6 - Niech tylko zadziała | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 7 - Kolejni bandyci | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 8 - Złe wieści | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 9 - Olśnienie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 10 - Obcy | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 11 - Ukryta relikwia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 12 - Lekki sen | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 13 - Przeciąganie liny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 14 - Izydo, usłysz mnie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 15 - Wyprawa | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 16 - Dobra rada | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 17 - Twierdza szakala | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 18 - Daleko do domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 19 - Patrz pod nogi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 20 - Tu jest mój dom | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 21 - Starzy przyjaciele | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 22 - Północ | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 23 - Krasnoludzka kuźnia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 24 - Nie stąd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 25 - Komitet powitalny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 26 - Zjednoczenie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 27 - Studnia Urd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 28 - Pod powierzchnią ziemi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 29 - Bohaterowie mimo woli | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 30 - Nie wszystko stracone | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 31 - Witajcie w domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 32 - Miejsce jak ze snu | Kampania | Age of Mythology
- Kampania
- Age of Mythology - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany438501 Legionista
MOJ PIES BYŁ BOGIEM !!!!!!!!!!!!!!!!
HAHA
NAZYWAŁ SIĘ ARES
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.