Scenariusz 22 - Północ | Kampania | Age of Mythology
Aktualizacja:

Scenariusz 22 - Północ
Warunki zwycięstwa:
- Połącz wszystkie jednostki i wznieś kwaterę główną
- Oczyść przejście burząc trzy obce świątynie
Epoki: archaiczna, klasyczna, heroiczna (Thor)
Kraina Nordów stoi przed nami otworem. Gargarensis wiedząc, że goni go Arkantos ze swoją ferajną, postanowić przywitać prześladowców w typowy dla siebie sposób. Ledwie co grupa herosów postawiła pierwsze kroki w mroźnym klimacie, a jednooki spuścił na ich głowy lawinę. Chytry plan w pełni zdał egzamin, bowiem nasze siły zostały rozproszone.

Wejście w mitologię nordycką rodzić się więc będzie w wielkich bólach. Na mapie widzisz sześć ekip, z czego dwie typowo cywilne. Podstawowym zadaniem jest teraz założenie bazy ale nad taką decyzją należy się poważnie zastanowić. Do wyboru masz pięć niezależnych osad, z czego właściwie tylko dwie można brać pod uwagę. Pierwsza (1 ) mieści się w pobliżu Arkantosa (podnieś relikwię) i oferuje przyzwoity parasol ochronny w postaci gór. Niestety kiepsko tu jeżeli chodzi o lasy. Co innego wioska (2 ) w rejonie Amanry. W jej sąsiedztwie możesz rąbać drwa aż miło, choć trzeba uczciwie przyznać, że jest odrobinę trudniejsza do obrony. Ewentualnie zwróć się w kierunku pozostałych (3 ) ale jak na mój gust owe grunty są jednak zbyt otwarte. Jednocząc jednostki pewnie nie raz zostaniesz zaatakowany przez mityczne wilki Fenrira. Z racji ich przynależności do świątynii, używaj w miarę możliwości nordyckich bohaterów (hersir) do walki.
Kiedy kwatera główna wyrośnie na zwałach śniegu, pora zając się rozbudową kolonii. Niepokojony będziesz przez trzy lokalne społeczności - wszystkie uznające zwierzchnictwo Loki, boga zniszczenia, śmierci i oszustwa. Zielonkawi "zjadacze krasnoludów" lubują się w szkoleniu mroźnych gigantów, kolejni zlokalizowani na południu polegają na einherjerach, czyli duszach najznakomitszych wojowników, natomiast czerwoni ulfsarkowie pochodzą bezpośrednio od Gargarensisa.

Twoim zadaniem jest zniszczenie każdej z trzech świątyń należących do przeciwników. Przedtem jednak trzeba by skutecznie odpierać szarże na czas poznania nowej rasy. Niezależnie gdzie stacjonujesz, zaplombuj wszelkie dojścia do Twojego obozu, tym co obecnie masz do dyspozycji. Karłami zacznij wydobycie złota, natomiast zbieraczami wybij okoliczną zwierzynę. Od razu też poznaj możliwości ery klasycznej, gdyż siedząc w archaicznej jesteś bardziej prymitywny niż Ci się wydaje. Forseti zaprzyjaźni Cię z miotającymi trolami oraz podaruje Ci karnet na korzystanie z leczniczego źródełka. Zagadując do miłosnej Frei wydawać będziesz m.in. na rozprzestrzeniające zdrowe fluidy walkirie. Pamiętając o niebagatelnych właściwościach hersirów, zawsze staraj się ich mieć w swoich szeregach. Z ulfsarkami jest tak, że wyglądają na słabeuszy ale wystarczy kilka usprawnień teraz lub w późniejszych epokach (patrz zbrojownia Thora) a staną się prawdziwym postrachem.
W klasycyzmie postaw farmy, wieże obronne, a także skandynawskie koszary gdzie będziesz mógł szkolić lekką kawalerię, jak również rzucających toporami wojowników. Stale podnoś im kwalifikacje oraz ilość wystawianego składu, obierając za cel heroizm. Razem z nim może przyjść olbrzym od Skadi, który zamraża na moment ofiarę lub bitewny dzik w parze z Bragim. Rozwijaj się bez pośpiechu na co masz usprawiedliwienie, a w razie kłopotów pamiętaj, że zawsze możesz swoich robotników przerobić na podstawową piechotę.

Trzy obiekty sakralne (4 ) nie są jakoś specjalnie trudne w opanowaniu, co nie oznacza, że masz wyruszyć nieprzygotowaną armią. Zrób po prostu porządnego miksa. Oprócz wspomnianego artefaktu, na mapie są jeszcze trzy. Dwa z nich ulokowano w obozach oponentów, ostatni hen na północy, więc wątpię czy warto się nimi przejmować. Na start dostajesz ponadto moc sklecenia gdziekolwiek kopalni złota, której zapasy są uzależnione od momentu przywołania - im później tym lepiej.
0
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Kampania
- Wstęp | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 1 - Znaki | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 2 - Konsekwencje | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 3 - Sięgając dna | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 4 - Doskonały plan | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 5 - Na ratunek | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 6 - Niech tylko zadziała | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 7 - Kolejni bandyci | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 8 - Złe wieści | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 9 - Olśnienie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 10 - Obcy | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 11 - Ukryta relikwia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 12 - Lekki sen | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 13 - Przeciąganie liny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 14 - Izydo, usłysz mnie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 15 - Wyprawa | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 16 - Dobra rada | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 17 - Twierdza szakala | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 18 - Daleko do domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 19 - Patrz pod nogi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 20 - Tu jest mój dom | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 21 - Starzy przyjaciele | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 22 - Północ | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 23 - Krasnoludzka kuźnia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 24 - Nie stąd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 25 - Komitet powitalny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 26 - Zjednoczenie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 27 - Studnia Urd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 28 - Pod powierzchnią ziemi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 29 - Bohaterowie mimo woli | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 30 - Nie wszystko stracone | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 31 - Witajcie w domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 32 - Miejsce jak ze snu | Kampania | Age of Mythology
- Kampania
- Age of Mythology - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany438501 Legionista
MOJ PIES BYŁ BOGIEM !!!!!!!!!!!!!!!!
HAHA
NAZYWAŁ SIĘ ARES
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.