Scenariusz 10 - Obcy | Kampania | Age of Mythology

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Scenariusz 10 - Obcy - Scenariusz 10 - Obcy | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry

Scenariusz 10 - Obcy

Warunki zwycięstwa:

  • Poszukaj cienia
  • Przeprowadź nim rekonesans
  • Zabij minotaura
  • Odszukaj trzy artefakty
  • Zabierz je do lokacji ze świątyniami

Epoki: archaiczna (Zeus)

Zdenerwowany niepowodzeniem Gargarensis tupnął nogą, czym wywołał brzemienne w skutkach trzęsienie ziemi. Trójka naszych bohaterów została uwięziona w podziemnym świecie, bez możliwości powrotu tą samą drogą, którą tu przybyła. Nieoczekiwanie pomocną dłoń wyciągają cienie, powracające ze śmierci dusze poległych. Mając ich za przewodników, może uda się wydostać na powierzchnię.

Kilka uwag wstępnych na temat nowych towarzyszy broni. Cienie są niewidzialne dla wrogów i dlatego świetnie spisują się w roli zwiadowców. Zawsze miej pod ręką przynajmniej jednego z nich, bowiem co jest charakterystyczne dla tego scenariusza, Twoi żywi podopieczni mają do minimum ograniczone pole widzenia. Istoty te potrafią także walczyć i to bardzo skutecznie w mgnieniu oka pozbawiając życia wybraną ofiarę. Niestety same wówczas giną. Nowe jednostki można zwerbować podchodząc do konkretnych ruin, a gdzie dokładnie to widzisz na powyższej mapce (białe kropy).

Nadchodzi śmierć. - Scenariusz 10 - Obcy | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry
Nadchodzi śmierć.

Zaczynasz w totalnej ciemnicy z misją poszukania pierwszej z dusz. Idź na zachód odbywając spotkanie z cieniem. Tak jak podpowiada program, przeprowadź nim krótką akcję wywiadowczą, co zaowocuje zauważeniem minotaura (1 ). Postępuj zgodnie z wyświetlonymi informacjami, a poznasz zupełnie nowy cel wędrówki. Teraz musisz zebrać trzy relikty ukryte w królestwie Hadesa, choć prawdę mówiąc nie musisz po nie zbaczać ze ścieżki. Droga do wyjścia z krainy zmarłych jest tylko jedna, tą którą podążasz, natomiast skarby zdobędziesz wraz z postępami w grze.

Nieco dalej na północy pasi się stadko kobr, które bronią płotu (2 ) z jedną mantikorą po drugiej stronie. Jak widzisz na razie spotykamy wyłącznie jednostki mityczne i tak będzie aż do samego końca. Oznacza to, że Twoi hoplici, jak i łucznicy mogą poczuć się trochę nieswojo narażając swoje kruche kości. Zwykłych żołnierzy najlepiej więc zostawiaj w tyle, a walcz samymi herosami, wyjdzie Ci to na pewno na zdrowie.

No dobra, gadam i gadam a właściwie zrobiliśmy tylko parę kroków. Następna lokalizacja (3 ) obfituje przede wszystkim w kilka sztuk udoskonalonych meduz. Przeleć się cieniem po okolicy zabierając ze sobą jeszcze dwie dusze. Jak chcesz, poświęć dodatkowy nabór na dekapitację potworów, resztę wybijając bohaterami (im nie grozi zamiana w kamień). Pierwsza relikwia (4 ) to małe piwo. W chwili kiedy ją podniesiesz, obdarzony zostaniesz gratisowym cieniem, mocą brązu oraz co najistotniejsze - zniknie kamień blokujący przejście.

Kraken lubi wciągać swoje ofiary na dno. - Scenariusz 10 - Obcy | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry
Kraken lubi wciągać swoje ofiary na dno.

Wokół widocznej z oddali świątyni (5 ), krąży sobie gromadka cyklopów. Odczekaj moment aż starsi przedstawiciele tego gatunku zatrzymają się przejściu, po czym rusz do natarcia. W bitwie z całą resztą niech Ci asystują łucznicy jak sobie nie radzisz, plus ewentualnie cienie. W rogu mapy napotkasz mumie, słabe i z góry skazane na porażkę z kontakcie z naszymi zuchami. Jako, że nie ma tu nic interesującego poza obecnością jednej mantikory, rozwal płot i idź w kierunku drugiego emanującego światłem reliktu (7 ). Bagna zaprowadzą Twoje wojska do barki Charona (8 ), mitologicznego przewoźnika, który przeprawi Cię na drugi brzeg Styksu. Właduj wszystkich na prom i płyn na południe gdzie z otchłani wyłonią się kolejne łodzie. Użyj ich do odparcia kilku krakenów, które niebawem zaatakują, najlepiej trzymając z dala od tych wydarzeń łódź z transportowanymi jednostkami. Ledwo zipiąc wyładuj ludzi i nieludzi w miejsce oznaczonym flagami (9 ).

Można powiedzieć, że formalnie jesteśmy w połowie drogi. Uwolnij dwóch centaurów i z nowo powstałym kamikadze wkrocz do wymarłego miasta (10 ). Hades postara się o spowolnienia tempa Twojej wyprawy poprzez rzucenie plagi węży. Marna to zapora, a większą stanowią nawet rozsiane tu i ówdzie i tak przecież słabe kobry. Gorzej będzie kiedy zechcesz opuścić owe rumowisko. Wtedy zostaniesz otoczony przez watahę stworów, które tym razem będzie trudniej wybij z racji ich liczby. Opanowując sytuację podreptaj do góry. Tam w otoczeniu kolumn ulokowany jest ostatni skarb (11 ) broniony przez meduzy i wadjety. Poświeć kilka duszyczek na wypracowanie sobie przewagi, po czym wkrocz triumfalnie na wzgórze. Trzy relikwie w rękach herosów, to teraz musisz zabrać je do kompleksu świątynnego (12 ).

Hades chyba nie chce zostać naszym kumplem. - Scenariusz 10 - Obcy | Kampania | Age of Mythology - Age of Mythology - poradnik do gry
Hades chyba nie chce zostać naszym kumplem.

Pobuszuj cieniami w okolicznym lesie (13 ) uzupełniając ich stan nowo poznanymi. Znając już rozmieszczenie stacjonujących tu bestii i wilków, sprowadź na dół swoich ludzi. Hades zapewne będzie starał Cię wystraszyć podpalając drzewa ale wystarczy jedynie omijać ogniska aby nikomu nie stała się krzywda. Ostatnią prostą (14 ) do obiektów sakralnych okupują minotaury, starsi cyklopi oraz dwa kolosy. Na pozór ciężko ale wystarczy skorzystać z usług dusz zebranych w lesie, spuścić na ich głowy dwa piorunujące boskie podarunki i wykończyć co tam jeszcze stoi.

Wypełniając zadanie Arkantos spróbuje pomodlić się do Posejdona, ten jednak pozostanie głuchy na jego prośby. Dopiero zwracając się do Zeusa, eksodus z podziemnego świata stanie się faktem. Tymczasem Gargarensis razem z Kamosem zmierzają do Egiptu. Krótka wymiana zdań między nimi jednoznacznie potwierdza, że na władcę mórz nie ma już co liczyć. Na pustynny kontynent, razem ze swoimi przyjaciółmi trafia także Arkantos...

Podobało się?

0

Age of Mythology

31 października 2002

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2007-03-12
19:15

zanonimizowany438501 Legionista

😁

MOJ PIES BYŁ BOGIEM !!!!!!!!!!!!!!!!
HAHA
NAZYWAŁ SIĘ ARES
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Komentarz: zanonimizowany438501

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl