Scenariusz 10 - Obcy | Kampania | Age of Mythology
Aktualizacja:

Scenariusz 10 - Obcy
Warunki zwycięstwa:
- Poszukaj cienia
- Przeprowadź nim rekonesans
- Zabij minotaura
- Odszukaj trzy artefakty
- Zabierz je do lokacji ze świątyniami
Epoki: archaiczna (Zeus)
Zdenerwowany niepowodzeniem Gargarensis tupnął nogą, czym wywołał brzemienne w skutkach trzęsienie ziemi. Trójka naszych bohaterów została uwięziona w podziemnym świecie, bez możliwości powrotu tą samą drogą, którą tu przybyła. Nieoczekiwanie pomocną dłoń wyciągają cienie, powracające ze śmierci dusze poległych. Mając ich za przewodników, może uda się wydostać na powierzchnię.
Kilka uwag wstępnych na temat nowych towarzyszy broni. Cienie są niewidzialne dla wrogów i dlatego świetnie spisują się w roli zwiadowców. Zawsze miej pod ręką przynajmniej jednego z nich, bowiem co jest charakterystyczne dla tego scenariusza, Twoi żywi podopieczni mają do minimum ograniczone pole widzenia. Istoty te potrafią także walczyć i to bardzo skutecznie w mgnieniu oka pozbawiając życia wybraną ofiarę. Niestety same wówczas giną. Nowe jednostki można zwerbować podchodząc do konkretnych ruin, a gdzie dokładnie to widzisz na powyższej mapce (białe kropy).

Zaczynasz w totalnej ciemnicy z misją poszukania pierwszej z dusz. Idź na zachód odbywając spotkanie z cieniem. Tak jak podpowiada program, przeprowadź nim krótką akcję wywiadowczą, co zaowocuje zauważeniem minotaura (1 ). Postępuj zgodnie z wyświetlonymi informacjami, a poznasz zupełnie nowy cel wędrówki. Teraz musisz zebrać trzy relikty ukryte w królestwie Hadesa, choć prawdę mówiąc nie musisz po nie zbaczać ze ścieżki. Droga do wyjścia z krainy zmarłych jest tylko jedna, tą którą podążasz, natomiast skarby zdobędziesz wraz z postępami w grze.
Nieco dalej na północy pasi się stadko kobr, które bronią płotu (2 ) z jedną mantikorą po drugiej stronie. Jak widzisz na razie spotykamy wyłącznie jednostki mityczne i tak będzie aż do samego końca. Oznacza to, że Twoi hoplici, jak i łucznicy mogą poczuć się trochę nieswojo narażając swoje kruche kości. Zwykłych żołnierzy najlepiej więc zostawiaj w tyle, a walcz samymi herosami, wyjdzie Ci to na pewno na zdrowie.
No dobra, gadam i gadam a właściwie zrobiliśmy tylko parę kroków. Następna lokalizacja (3 ) obfituje przede wszystkim w kilka sztuk udoskonalonych meduz. Przeleć się cieniem po okolicy zabierając ze sobą jeszcze dwie dusze. Jak chcesz, poświęć dodatkowy nabór na dekapitację potworów, resztę wybijając bohaterami (im nie grozi zamiana w kamień). Pierwsza relikwia (4 ) to małe piwo. W chwili kiedy ją podniesiesz, obdarzony zostaniesz gratisowym cieniem, mocą brązu oraz co najistotniejsze - zniknie kamień blokujący przejście.

Wokół widocznej z oddali świątyni (5 ), krąży sobie gromadka cyklopów. Odczekaj moment aż starsi przedstawiciele tego gatunku zatrzymają się przejściu, po czym rusz do natarcia. W bitwie z całą resztą niech Ci asystują łucznicy jak sobie nie radzisz, plus ewentualnie cienie. W rogu mapy napotkasz mumie, słabe i z góry skazane na porażkę z kontakcie z naszymi zuchami. Jako, że nie ma tu nic interesującego poza obecnością jednej mantikory, rozwal płot i idź w kierunku drugiego emanującego światłem reliktu (7 ). Bagna zaprowadzą Twoje wojska do barki Charona (8 ), mitologicznego przewoźnika, który przeprawi Cię na drugi brzeg Styksu. Właduj wszystkich na prom i płyn na południe gdzie z otchłani wyłonią się kolejne łodzie. Użyj ich do odparcia kilku krakenów, które niebawem zaatakują, najlepiej trzymając z dala od tych wydarzeń łódź z transportowanymi jednostkami. Ledwo zipiąc wyładuj ludzi i nieludzi w miejsce oznaczonym flagami (9 ).
Można powiedzieć, że formalnie jesteśmy w połowie drogi. Uwolnij dwóch centaurów i z nowo powstałym kamikadze wkrocz do wymarłego miasta (10 ). Hades postara się o spowolnienia tempa Twojej wyprawy poprzez rzucenie plagi węży. Marna to zapora, a większą stanowią nawet rozsiane tu i ówdzie i tak przecież słabe kobry. Gorzej będzie kiedy zechcesz opuścić owe rumowisko. Wtedy zostaniesz otoczony przez watahę stworów, które tym razem będzie trudniej wybij z racji ich liczby. Opanowując sytuację podreptaj do góry. Tam w otoczeniu kolumn ulokowany jest ostatni skarb (11 ) broniony przez meduzy i wadjety. Poświeć kilka duszyczek na wypracowanie sobie przewagi, po czym wkrocz triumfalnie na wzgórze. Trzy relikwie w rękach herosów, to teraz musisz zabrać je do kompleksu świątynnego (12 ).

Pobuszuj cieniami w okolicznym lesie (13 ) uzupełniając ich stan nowo poznanymi. Znając już rozmieszczenie stacjonujących tu bestii i wilków, sprowadź na dół swoich ludzi. Hades zapewne będzie starał Cię wystraszyć podpalając drzewa ale wystarczy jedynie omijać ogniska aby nikomu nie stała się krzywda. Ostatnią prostą (14 ) do obiektów sakralnych okupują minotaury, starsi cyklopi oraz dwa kolosy. Na pozór ciężko ale wystarczy skorzystać z usług dusz zebranych w lesie, spuścić na ich głowy dwa piorunujące boskie podarunki i wykończyć co tam jeszcze stoi.
Wypełniając zadanie Arkantos spróbuje pomodlić się do Posejdona, ten jednak pozostanie głuchy na jego prośby. Dopiero zwracając się do Zeusa, eksodus z podziemnego świata stanie się faktem. Tymczasem Gargarensis razem z Kamosem zmierzają do Egiptu. Krótka wymiana zdań między nimi jednoznacznie potwierdza, że na władcę mórz nie ma już co liczyć. Na pustynny kontynent, razem ze swoimi przyjaciółmi trafia także Arkantos...
0
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Kampania
- Wstęp | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 1 - Znaki | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 2 - Konsekwencje | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 3 - Sięgając dna | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 4 - Doskonały plan | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 5 - Na ratunek | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 6 - Niech tylko zadziała | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 7 - Kolejni bandyci | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 8 - Złe wieści | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 9 - Olśnienie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 10 - Obcy | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 11 - Ukryta relikwia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 12 - Lekki sen | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 13 - Przeciąganie liny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 14 - Izydo, usłysz mnie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 15 - Wyprawa | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 16 - Dobra rada | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 17 - Twierdza szakala | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 18 - Daleko do domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 19 - Patrz pod nogi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 20 - Tu jest mój dom | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 21 - Starzy przyjaciele | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 22 - Północ | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 23 - Krasnoludzka kuźnia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 24 - Nie stąd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 25 - Komitet powitalny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 26 - Zjednoczenie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 27 - Studnia Urd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 28 - Pod powierzchnią ziemi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 29 - Bohaterowie mimo woli | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 30 - Nie wszystko stracone | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 31 - Witajcie w domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 32 - Miejsce jak ze snu | Kampania | Age of Mythology
- Kampania
- Age of Mythology - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany438501 Legionista
MOJ PIES BYŁ BOGIEM !!!!!!!!!!!!!!!!
HAHA
NAZYWAŁ SIĘ ARES
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.