Scenariusz 27 - Studnia Urd | Kampania | Age of Mythology
Aktualizacja:

Scenariusz 27 - Studnia Urd
Warunki zwycięstwa:
- Zbuduj armię i zniszcz bramę prowadzącą do studni Urd
- Wytnij wszystkich jej obrońców
Epoki: klasyczna, heroiczna, mityczna (Odyn)
Od kilku dni Gargarensis zaczął okopywać się w górach - taką niepokojącą wiadomość usłyszeliśmy z ust jednego z żołnierzy. Wyciągając wnioski z historii, nasze zuchy już wiedzą, że cyklop znalazł poszukiwane na północy przejście do podziemi. Konkretnie to zamierza zrobić użytek ze studni Urd, która prowadzi wprost do Niflheim, krainy ciemności gdzie trafiają dusze pozbawionych zaszczytu honorowej śmierci na polu bitwy.

Po paru szybkich w odbiorze zadaniach, dostajemy wreszcie rozdział dla budowniczych. W takich przypadkach grunt to oczywiście sprawnie funkcjonująca osada, więc zajmij się jej modernizacją. To co od razu rzuca się w oczy to jakiejkolwiek kopalni, z której można by wydobywać złoto. Wystarczy jednak, że kilkoma wyszkolonymi krasnoludami i wołem popędzić nieco na wschód (1 ), a skarbiec zacznie się już zapełniać. Farmy już masz ale zanim zaczniesz coś sadzić na mrozie, nakaż swoim podwładnym ustrzelenie stada karibu zjadającego spadające płatki śniegu. Stan liczebny zwierząt najlepiej przedtem podwoić, korzystając z mocy Odyna.
Ten sam bóg, doda Ci skrzydeł kiedy tylko postarasz się o wzniesienie świątyni. Dwa czarne kruki świetnie się sprawdzą w roli zwiadowców zdradzając ruchy wojsk przeciwnika lub odsłaniając nieznane części mapy. Gdy ktoś je zestrzeli, zawsze też możesz liczyć na ich odrodzenie. W tym czasie przeciwnik pewnie już przypuścił niejeden atak. Aby uniknąć nieprzyjemnych konsekwencji, zaraz po rozpoczęciu scenariusza zabezpiecz dwa, najwyżej położone wloty na Twoje ziemie. Poziom ewolucji popleczników jednookiego, będzie podnosił się mniej więcej tak jak u Ciebie. Tyczy to się zwłaszcza jego wojskowych, którzy z początku przybierają formę standardowej piechoty. Apogeum u Gargarensisa to formacja mistrzowskiej kawalerii z długiego domu oraz zespół taranów, choć na wizytację takiego składu trzeba trochę poczekać.

W fazie pierwszych przygotowań, przejdź się ponadto jakimś herosem na wschodnie tereny łowieckie zabierając stamtąd artefakt (2 ). Niewiele później przesuń defensywę otaczając opieką dwie kopalnie złota (3 ). Broń tego przyczółka dzielnie, jako że przeciwnik najprawdopodobniej będzie także szarżował od dołu, kierując się na wystawionych defensorów. Wprawdzie nigdy nie wpadł na to, że tędy można bez przeszkód dotrzeć do mojej koloni, ale mimo wszystko zastanów się nad stworzeniem aż trzech formacji (masz przecież namioty) zdolnych odpowiedzieć na ataki. I niech nie zwiedzie Cię fakt, że może on zrezygnować z jakiejś drogi. Jak zdjąłem wartowników stacjonujących przy rzece, ten nagle wlazł mi z tej strony do bazy i musiałem biegiem sprowadzać żołnierzy z zachodnich posterunków. Jak zachowywać się będzie u Ciebie trudno mi jednak powiedzieć.
Wzmocniony dodatkowy jednostkami, zajmij ponadto prowincjonalny przyczółek (4 ) Gargarensisa. Tam będziesz mógł wybudować nową kwaterę główną oraz dać pracę chciwym krasnoludom. Szykując się do ofensywy wymierzoną w mitologiczną studnię (5 ), warto przyjrzeć się co do zaproponowania mają poszczególni bogowie przy zmianach epok. Cyklop otoczył się wieloma murami, a gdzieniegdzie postawił wieże. Sprzęt oblężniczy jest więc niezbędny, aby natarcie przebiegało bez większych postojów. Takowy znajdziesz naturalnie w forcie ale warto też skorzystać z usług giganta górskiego lub ogniowego.

Przy przedzieraniu się przez zabezpieczenia, będziesz też toczył boje z ekipą, która systematycznie wysyłana jest w kierunku Twojej bazy. Przydaliby się więc w niej jacyś obrońcy, gdybyś ominął napastników. Po skruszeniu bramy blokującej dostęp do studni, musisz jeszcze przeciwstawić się kilku jednostkom mitycznym w skórze rozpalonych olbrzymów. Zaraz po tym usłyszysz fanfary.
0
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Age of Mythology - poradnik do gry
- Kampania
- Wstęp | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 1 - Znaki | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 2 - Konsekwencje | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 3 - Sięgając dna | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 4 - Doskonały plan | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 5 - Na ratunek | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 6 - Niech tylko zadziała | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 7 - Kolejni bandyci | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 8 - Złe wieści | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 9 - Olśnienie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 10 - Obcy | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 11 - Ukryta relikwia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 12 - Lekki sen | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 13 - Przeciąganie liny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 14 - Izydo, usłysz mnie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 15 - Wyprawa | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 16 - Dobra rada | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 17 - Twierdza szakala | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 18 - Daleko do domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 19 - Patrz pod nogi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 20 - Tu jest mój dom | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 21 - Starzy przyjaciele | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 22 - Północ | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 23 - Krasnoludzka kuźnia | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 24 - Nie stąd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 25 - Komitet powitalny | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 26 - Zjednoczenie | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 27 - Studnia Urd | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 28 - Pod powierzchnią ziemi | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 29 - Bohaterowie mimo woli | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 30 - Nie wszystko stracone | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 31 - Witajcie w domu | Kampania | Age of Mythology
- Scenariusz 32 - Miejsce jak ze snu | Kampania | Age of Mythology
- Kampania
- Age of Mythology - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany438501 Legionista
MOJ PIES BYŁ BOGIEM !!!!!!!!!!!!!!!!
HAHA
NAZYWAŁ SIĘ ARES
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.