Zabezpieczenia antypirackie Mass Effect i Spore

Derek French, producent z firmy Bioware (twórcy takich hitów jak Baldur's Gate, Neverwinter Nights czy Star Wars: Knights of the Old Republic) potwierdził, iż komputerowa wersja epickiego cRPG - Mass Effect będzie wymagać aktywacji on-line. W dodatku nie ma to być czynność jednorazowa, lecz odbywać się będzie cyklicznie co dziesięć dni.

Dorota Drużko

Derek French, producent z firmy Bioware (twórcy takich hitów jak Baldur's Gate, Neverwinter Nights czy Star Wars: Knights of the Old Republic) potwierdził, iż komputerowa wersja epickiego cRPG - Mass Effect, będzie wymagać aktywacji on-line. W dodatku nie ma to być czynność jednorazowa, lecz odbywać się będzie cyklicznie co dziesięć dni. Już po pięciu dniach od instalacji gra spróbuje sprawdzić czy CD-key nie jest używany przez innych użytkowników (a więc czy nie znalazł się w sieciach P2P). Jeżeli podłączanie do serwera nie powiedzie się przez kolejne pięć dni, będzie próbowała uczynić to ponownie, a my mimo to będziemy mogli spokojnie dalej grać. Jednak po upływie tego czasu re-aktywacja stanie się już konieczna do dalszej zabawy.

Zabezpieczenia antypirackie Mass Effect i Spore - ilustracja #1

Chociaż może wyglądać to na całkiem niezłe zabezpieczenie antypirackie, to jednak najbardziej utrudni życie uczciwym użytkownikom. Ciekawe też jak Bioware rozwiąże sprawę w przypadku użytkowników, którzy nie posiadają dostępu do Internetu. Być może w ich wypadku konieczna będzie aktywacja telefoniczna.

Kolejnym tytułem wykorzystującym taki system ma być prawdopodobnie tworzony przez studio Maxis - Spore.

Mass Effect

Mass Effect

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 20 listopada 2007

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.7

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

maj
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2008-05-09
22:57

Marduk.gda Chorąży

Widać niektórzy tutaj byli w błędzie skoro nawet EA zmieniło zdanie.

Więcej info http://masseffect.bioware.com/forums/viewtopic.html?topic=629059&forum=125

Komentarz: Marduk.gda
2008-05-09
23:04

Llordus Senator

Z przykroscia stwierdzam, ze obecne rozwiazanie nadal dalekie jest od idealu.
Bo albo ME jest super zarabista gierka, do ktorej chetnie wroce za 8 lat, i ktorej wtedy pewnie bez ciasteczka nie puszcze, bo sie nie da autoryzowac.
Albo jest gniotem, ktorym nie warto sobie zaprzatac glowy i te 3 mozliwe rejestracje to o 3 za duzo.

Dla kolegow ktorzy beda mowic, ze kto to zuzyje szybko 3 rejestracje - uprzejmie informuje, ze od reki mam 2 kompy na ktorych bede chcial to wrzucic, z przyczyn czysto praktycznych. Za rok zmienie pc i przy reinstalu zuzyje 3 rejestracje. A co dalej?

Komentarz: Llordus
2008-05-09
23:55

Marduk.gda Chorąży

Nie pamiętam dokładnie w jakiej grze (bodajże Bioshock)funkcjonował taki sam system i po jakimś czasie wypuszczono patcha zwiększającego limit rejestracji a na przyszłość planowany był patch całkowicie wyłączający konieczność aktywacji. Zapewne podobnie będzie tutaj, głównie chodzi o to żeby przez pierwsze miesiące były aktywacje żeby rzekomo obniżyć piractwo bo kto ma kupić to kupi w tym czasie a kto nie to i tak by nie kupił.

Komentarz: Marduk.gda
2008-05-10
00:05

Llordus Senator

Marduk.gda -->
hmm, z tego co pamietam przy okazji Bioshock-a, to od poczatku byla mowa, ze przez jakis czas bedzie mozna gre aktywowac kilka razy i pozniej ma byc patch. Patch tez ukazal sie chyba dosc sprawnie - ogolnie wyszlo mniej lub wiecej, ale sensownie.

W przypadku EA i ME nikt o czyms takim sie nie mowi, a poki co wyglada, ze likwidacje bezsensu co 10-dniowych aktywacji nalezy odbierac jako wielki akt laski ze strony dystrybutora. Wrecz przeciwnie - wrecz wprost mowi sie o tym, ze jak by co to trzeba sobie zadzwonic do supportu i zalatwic sprawe "indywidualnie".
Ja tego nie kupuje, bo to taki troche manewr a'la PIS. Najpierw zrobic problem, ktory nastepnie mozna z sukcesem rozwiazac. Tym bardziej, ze bede bardzo mocno zdziwiony, jesli ciastko do ME nie pojawi sie najdalej w pierwszych dwoch tygodniach od wydania gry, co jednoznacznie po raz kolejny zreszta udowodni bezsens inwestowania w tego typu rozwiazania DRM.

Komentarz: Llordus
2008-05-10
00:26

graf_0 Legend

graf_0

A nie mogliby gry wypuścić przez Steama i regularnie uaktualniać "contentu"?
Przy atrakcyjnej cenie większości klientów nie będzie się chciało bawić w ciągłe crackowanie nowej wersji. A przy okazji można zaliczyć format systemu, zmienić kompa, a licencja ciągle działa - żadnych problemów z rejestracjami, kodami itp.

Komentarz: graf_0

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl