Anno 1404, najnowsza produkcja studia Related Designs, będzie się cechować elastycznym silnikiem graficznym, który powinien umożliwić rozgrywkę w znośnych warunkach nawet posiadaczom nieco słabszego sprzętu. Twórcy zapewniali nas o tym przy okazji oficjalnej zapowiedzi swojego dzieła. Czy minimalne wymagania sprzętowe idą w parze z dotychczasowymi deklaracjami producentów?
Anno 1404, najnowsza produkcja studia Related Designs, będzie się cechować elastycznym silnikiem graficznym, który powinien umożliwić rozgrywkę w znośnych warunkach nawet posiadaczom nieco słabszego sprzętu. Twórcy zapewniali nas o tym przy okazji oficjalnej zapowiedzi swojego dzieła. Czy minimalne wymagania sprzętowe idą w parze z dotychczasowymi deklaracjami producentów?
Wszystko wskazuje na to, że nie do końca. Wymagania nie są najniższe, a z relacji osób, które testowały betę, wynika, że wypadałoby się zaopatrzyć dodatkowo w komponenty nieco lepsze od podanych. Mając jednak na uwadze wysoką jakość oprawy graficznej, warto skusić się na ewentualny rozwój swojego sprzętu. W nawiasach podajemy proponowane przez Related Designs wstępne wymagania rekomendowane:
Twórcy podali również listę kart grafiki wspieranych przez ich grę. Znalazły się wśród nich:
Warto przy okazji zauważyć, że współpracować z Anno 1404 będą również mogły laptopowe wersje niektórych z powyższych kart. Pamiętajcie jednak, że oficjalnie nie jest to możliwe – może to wpłynąć na fakt wyświetlania grafiki z pewnymi błędami.
Anno 1404 to czwarta odsłona cyklu Anno. Poprzednio mieliśmy okazję przetestować Anno 1602 (1998), Anno 1503 (2002) i Anno 1701 (2006). Produkcja jest oczywiście przedstawicielką gatunku strategii ekonomicznych. W trakcie zabawy przejmuje się kontrolę nad grupą kolonistów, którym udało się dotrzeć do wschodnich wybrzeży Azji. Zakładamy osadę, którą będziemy mogli przekształcić w tętniącą życiem metropolię. By tego dokonać, będziemy jednak musieli wziąć pod uwagę wiele czynników – w tym najważniejszy, a więc dostęp do odpowiedniej liczby surowców.
Oficjalna premiera gry nastąpi już 25 czerwca. 3 lipca do polskich sklepów powędruje również wersja przeznaczona na nasz rynek. Nie zostanie ona jednak przetłumaczona. Taką decyzję podjął tutejszy dystrybutor – polski oddział firmy Ubisoft. Osobom, które chciałyby dowiedzieć się nieco więcej na temat dzieła Related Designs, polecamy lekturę beta testu napisanego przez Heda.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
GRYOnline
Gracze
Steam

Autor: Piotr Doroń
Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.