Wieści ze świata (XCOM, Far Cry 3, Castlevania) 17/02/11
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o potencjalnej dacie debiutu Far Cry 3, zmianach w XCOM, zwolnieniach w Rare, opóźnieniu debiutu DLC do Castlevania: Lords of Shadow, a także debiucie drugiego epizodu Back to the Future. Zapraszamy do lektury.
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o potencjalnej dacie debiutu Far Cry 3, zmianach w XCOM, zwolnieniach w Rare, opóźnieniu debiutu DLC do Castlevania: Lords of Shadow, a także debiucie drugiego epizodu Back to the Future. Zapraszamy do lektury.
Far Cry 3
Redakcja Official PlayStation Magazine dotarła do nieoficjalnych informacji, z których wynika, że trzecia odsłona cyklu strzelanin Far Cry ma szansę zadebiutować na rynku przed końcem bieżącego roku. Produkcja, nad którą rzekomo pracuje studio Ubisoft Montreal, dotąd nie została oficjalnie zapowiedziana, choć w Sieci pojawiały się już plotki o zaawansowanym procesie dewelopingu lub też zawartości gry.
XCOM
Serwis superannuation donosi, że gra akcji XCOM autorstwa 2K Australia przeszła od czasu ubiegłorocznej zapowiedzi spore zmiany. Jakby tego było mało, Martin Slater, do niedawna szef studia, zrezygnował ze stanowiska. Czyżby głębsze problemy z kontrowersyjnym wznowieniem klasycznej marki? Przypominamy, że do jej premiery ma dojść w 2012 roku fiskalnym (kwiecień 2011 – marzec 2012) w wersjach na PC i Xboksa 360.
Tak XCOM prezentowało się w zeszłym roku. Czy teraz wygląda inaczej?
Rare
Firma Microsoft potwierdziła zwolnienia w brytyjskim studio Rare. Wynikają one ze zmian w strukturze producenta i w organizacji pracy. Wbrew wcześniejszym plotkom, wypowiedzenia otrzymała niewielka liczba pracowników (najprawdopodobniej dwudziestu). Najnowszą grą studia Rare jest sportowy zestaw Kinect Sports. Produkcja przez pewien czas zajmowała pozycję lidera sprzedaży w brytyjskim zestawieniu najpopularniejszych tytułów konsolowych.
Call of Duty: Modern Warfare 2
Robert Bowling oświadczył na Twitterze, że studio Infinity Ward nie wyda już żadnego nowego dodatku DLC do strzelaniny Call of Duty: Modern Warfare 2 (gra otrzymała dwa takowe – Resurgence Pack oraz Stimulus Package). Jednocześnie dowiedzieliśmy się, że producent skończył prace nad nowym patchem dla wszystkich wersji gry. Jego głównym zadaniem będzie uszczelnienie ochrony przed sieciowymi oszustami.
LightBox Interactive
Dylan Jobe, twórca strzelaniny Warhawk i były pracownik studia Incognito, od pewnego czasu pracuje wraz ze swoim nowym, niezależnym zespołem LightBox Interactive nad kolejną produkcją na jedną z konsol firmy Sony. Istnieje duża szansa, że pierwsze szczegóły na jej temat poznamy już wkrótce. Podobno proces dewelopingu gry postępuje, a ona sama prezentuje się bardzo dobrze. Spekuluje się, że dzieło może być spin-offem marki Warhawk, noszącym tytuł Starhawk.
Need for Speed: Hot Pursuit
Istnieje duże prawdopodobieństwo, że w najbliższych tygodniach światło dzienne ujrzą dwa nowe dodatki DLC do gry wyścigowej Need for Speed: Hot Pursuit. Z danych serwisu Xbox360Achievement wynika, że będą to kolejne zestawy samochodów – tym razem modeli marek Lamborghini i Porsche. Póki co, powyższe informacje nie zostały zweryfikowane przez studio Criterion Games i firmę Electronic Arts.
Castlevania: Lords of Shadow
Reverie, pierwszy z dwóch dodatków DLC do slashera Castlevania: Lords of Shadow, szykowany dotąd na luty, ukaże się w ofercie Xbox Live i PlayStation Network dopiero w przyszłym miesiącu. Gracze wcielą się w nim w Gabriela starającego się pomóc Laurze, swojej byłej podopiecznej. Oboje zawalczą z coraz mocniejszymi siłami ciemności, nad którymi pieczę sprawowała niegdyś sama królowa wampirów.
Back to the Future
Światło dzienne ujrzał drugi odcinek gry przygodowej Back to the Future. W Get Tannen gracze trafiają do 1931 roku. Główne role w nowym epizodzie grają ponownie Marty McFly oraz doktor Emmet Brown. W tym miejscu prezentujemy premierowy zwiastun odcinka.
Galeria obrazków
Polecamy Waszej uwadze najnowsze obrazki w galeriach...
Drakensang: Phileasson's Secret
Rango The Video Game X360
Grotesque Tactics 2: Dungeons & Donuts
Galeria filmów
...a także najnowsze filmy z gier:
DiRT 3 - Z dziennika dewelopera #2 (PL)
Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds –
StarCraft II - oficjalne mody Blizzarda video wywiad
Facepalm - na muszce video magazyn
Back to the Future - Episode 2 Get Tannen
CrimeCraft - Bleedout Trailer #8
Więcej:Sequel Jujutsu Kaisen mógł przygotować grunt pod największy rewanż w historii serii

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
mateusz_l87 Konsul
@zarith - tak ale rozpatrujesz problem w aspekcie psychicznym i wspomnianej przez Ciebie poprzednio postawy moralnej. A ja rozpatruję pod kontem możliwości i ciągu przyczynowo skutkowego. Pamiętaj też że teraz mnóstwo osób gra po necie a na konsolach za piraty na necie bany. A te miliony ludzi grające w cody halo i inne battlefieldy to siłą rzeczy nie zaliczają się do piratów.
ps: heheh no czasem mam, ale spójrz na to z tej strony. Są użytkownicy którzy potrafią napisać naprawę ciekawe rzeczy, mają ciekawe i trafne spostrzeżenia. Można się w takich wypadkach czegoś nauczyć, dowiedzieć. Szkoda tylko że są to wyjątki by do tego dotrwać trzeba przejść przez te wszystkie "znowu nie na pc!!!!!!!!!!" "dawać na pc!!!!!!!!!!!" "głupie konsole!!!!!!!!!!!!" " na pece to by trylion sztuk sprzedali" i takie tam. Na mnie to działa jak płachta na byka.
zarith Legend

tak, wiem, ale przeciez już pisałem że przerobienie konsoli jest po pierwsze proste, po drugie amortyzuje się po kilku sciągniętych piratach? znam wielu ludzi którzy mają xboxa do grania po sieci i xboxa do grania w piraty, oczywiscie nie po sieci - chociaz i to jest często możliwe.
@ps - a ja tego prawie nie zauważam, tak jak reklam:p kiedys też się wkurzałem, ale chyba wyrobiłem sobie odpornosc:)
mateusz_l87 Konsul
Hmmm, z tym prostym bym polemizował. Dla większości trzeba jechać i zapłacić. A ja znam wielu ludzi co kupują na pc tylko oryginały, i co? Nico. Nie są to grupy reprezentatywne, giną w morzu, wyjątki potwierdzające regułę. Niepotrzebnie rozpisaliśmy się tak bardzo, bo przecież to wszystko jest bardzo proste. Kilkukrotnie większa sprzedaż na konsolki gdy ich samych jest mniej niz pecetów zdolnych włączyć w przynajmniej przyzwoitych ustawieniach gry (na niekorzyść pc działa też to że wymagania się nie zmieniają ostatnimi czasy zbytnio). Poza tym mądrzejsi od nas to widzą i decydują, efektem czego większość gier które mi się podoba nie opuszcza konsol. Skończmy na tym ok?
A co do newsa:
DLC do castlevanii kupuję od razu.
Far cry 3 jak ma być taki jak 2 to mogą sobie darowac i wogóle nie wypuszczać.
X-Com - dziwne, zapowiadał się fajnie, ludzie widzący pokazy pisali że bardzo fajne, mam tylko nadzieję że to nie są zmiany na gorsze.
PS: no to może ja też sobie taką odporność wyrobię, ale póki co krew mnie zalewa i mam ochotę zdeptać takiego. Może jest jakiś ekstrakt z czystego pctowego "rasisty", wstrzyknąłbym sobie jako szczepionkę;)
PS2 : wii to jest inna bajka, żadnych gier wspólnych, nawet jak się tak samo nazywa to wygląda inaczej. Zostaje x360 i ps3, blisko 80 milionów. Jeżeli jeden model karty jednej firmy sprzedał się tak bardzo to kosmos. Zresztą gdzieś tam były niedawno dane ilu użytkowników steama jest. I ja nie zapominam o tym. Ja nie piszę co jest lepsze, konsola czy pc. Ja piszę co jest lepsze do GRANIA(poza naturalnie gatunkami co są tylko na pccie albo bezsprzecznie są lepsze na pccie). Jestem zwolennikiem specjalizacji, co jest do wszystkiego jest do niczego, stare przysłowie ma dużo prawdy.
zarith Legend

zapominasz lub też nie chcesz pamiętac o tym, że na konsolach można tylko grac, a na pc między innymi. poza tym, dodaj do siebie wyniki sprzedaży ps3 xboxa i wii i powiedz mi jeszcze raz że komputerów przeznaczonych do gier jest więcej:)
zanonimizowany507660 Generał
Nie wiem po co się wkurzać. Że ktoś sobie napisze: "szkoda że nie ma na PC", to chyba nie jest jakaś tragedia prawda? Rozumiem flame, przekleństwa, wyzwiska (np. pod adresem konsol), trollowanie - to może powodować nerwy. Ale jeżeli ktoś sobie napisze że w daną grę chętnie by zagrał na PC (co dobrze rozumiem), to dla mnie nic strasznego w tym nie ma...
PS. Oficjalnych statystyk raczej zdobyć nie można, ale nie od dziś wiadomo że cały "zachód" to imperium konsol (PCty to tam zdecydowana mniejszość). A dlaczego piractwo na PC jest większe? To proste, owy proceder na PC jest łatwy, szybki, i praktycznie nie obarczony żadym ryzykiem, ani żadnymi wadami czy zagrożeniami (nic nie tracisz, nie muszisz nic więcej robić, i na 99,999% włos Ci z głowy nie spadnie).
Z konsolami jest trochę inaczej. Trzeba najpierw maszynkę przerobić, a nie każdy wie gdzie, jak, za ile, nie każdy ma dostęp do odpowiedniego źródła (znam osobiście przypadek, w którym facet w serwisie postraszył gościa policją, gdy ten poprosił o dokonanie tej "usługi"). Nawet gdy już się przerobić uda, ryzyko nadal jest całkiem spore. Raczej nie wpadki (i konsekwencji prawnych), ale bana urządzenia i utraty wielu jego cennych funkcji. I moim zdaniem to jest główna różnica - element silnie odstraszający, którego na PC brak. Ale jak już przedmówca wspomniał, pirat to stan psychiki (i sumienia), a nie użytkownik danego urządzenia do grania. Jestem pewien że gdyby granie na PC umarło całkowicie, to piractwo na konsolach podskoczyłoby o dobre 50-60%...
Bo pirat "musi" grać we wszystkie nowości, a przecież go "nie stać" na kupowanie oryginałów. Ludzie wolą piracić na PC, bo jak pisałem - jest łatwiej i wygodniej. Jestem jednak pewien, że z braku laku, piraci przystosowaliby się szybko do nowego, konsolowego "środowiska". Zwłaszcza że jak zarith wspomniał, można wykręcić taki numer że masz 2 konsole (zwykłą i przerobioną). Biorąc pod uwagę że za gry nie płacisz nic, albo prawie nic - to się szalenie opłaca! (najprostszy X360 kosztuje z 500zł).
I na koniec jedna prośba do wszystkich (którzy tak robią): Nie wrzucajcie ogółu graczy do jednego worka. Nie stawiajcie znaku = pomiędzy PCtowcem i piratem, bo jest to niesprawiedliwe i krzywdzące. Wiele osób pisze teksty w stylu: "to wy PCtowcy jesteście sami sobie winni, bo trzeba było kupować a nie ściągać". Bierzcie jednak pod uwagę, że Ci do których powinno to trafić, i tak tego nie przeczytają, a jeżeli już to zapewne to oleją.
PS2. Crysis sprzedał się słabo nie tylko przez piratów, ale także przez słabą optymalizację i raczej mierną stronę merytoryczną (niektórym się podoba, ale dla mnie to tylko benchmark graficzny).