Dodatek do gry Castlevania: Lords of Shadow
Data wydania: 30 marca 2011
Pierwszy dodatek DLC do wydanej pod koniec 2010 roku gry Castlevania: Lords of Shadow. Fabuła rozszerzenia zatytułowanego Reverie stanowi swoisty pomost pomiędzy finałową walką a epilogiem podstawowej wersji gry. Podczas zabawy wcielamy się ponownie w postać Gabriela Belmonta, który tym razem postanawia udzielić pomocy wampirzycy Laurze – byłej podopiecznej pokonanej w "podstawce" Carmilli.
Gracze
Reverie to pierwszy dodatek DLC do Castlevania: Lords of Shadow – dynamicznej gry akcji z widokiem z trzeciej osoby, należącej do niezwykle popularnej serii stworzonej przez firmę Konami. Rozszerzenie autorstwa hiszpańskiego studia Mercury Stream Entertainment rozwija przedstawioną w oryginale historię.
W dodatku – stanowiącym pomost pomiędzy zakończeniem, a epilogiem podstawowej wersji Castlevania: Lords of Shadow – gracz przejmuje ponownie kontrolę nad Gabrielem Belmontem. Wspólnie z nim decyduje się na udzielenie pomocy Laurze, byłej podopiecznej Carmilli, a zarazem królowej wampirów. Oboje wyruszają w niebezpieczną wyprawę do Zamku, w trakcie której zmierzą się z potężnymi siłami ciemności.
Autor opisu gry: Piotr Doroń
Platformy:
PlayStation 3 30 marca 2011
Xbox 360 27 kwietnia 2011
Producent: MercurySteam
Wydawca: Konami
20GIER
Cykl gier akcji z elementami grozy, opowiadający o walce łowców wampirów z Draculą i jego poplecznikami. Seria, za której „ojca” uważa się Kojiego Igarashiego, zadebiutowała w 1986 roku i należy do najważniejszych marek w portfolio wydawniczym japońskiej firmy Konami. Oprócz niej na kartach historii tej marki zapisało się również między innymi studio MercurySteam, które po latach stagnacji na chwilę tchnęło w nią nowe życie.
Podstawka dla Castlevania: Lords of Shadow - Reverie
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o dodatku do Castlevania: Lords of Shadow, obniżce ceny Wii w USA, a także popularności pierwszego odcinka Mortal Kombat: Legacy. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
19 kwietnia 2011 14:20
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o premierze dodatku DLC do Dungeons, specjalnych wersjach Mafii II, opóźnieniu debiutu rozszerzenia Reverie do Castlevania: Lords of Shadow, a także sądowym starciu firm Ubisoft i THQ. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
31 marca 2011 11:50
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o opóźnieniach Splinter Cell Trilogy i The First Templar, ścieżce dźwiękowej do Shift 2: Unleashed, becie SOCOM 4, nowych przygodach Człowieka Pająka, specjalnej wersji Mafia II, a także nadciągającej zapowiedzi MGS 5. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
24 marca 2011 14:57
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o demie WWE All Stars, rekordzie Angry Birds, klapie de Blob 2, a także dacie premiery pierwszego DLC do Castlevania: Lords of Shadow. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
15 marca 2011 13:37
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o przerwie w działaniu PSN, rekordowym debiucie nowych odsłon serii Pokemon, nowej aktualizacji PES 2011, a także premierze dodatku The Da Vinci Disappearance. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
9 marca 2011 14:48
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o darmowym dodatku do Magicki, trylogii Alien Breed, nowym studiu byłych pracowników Bizarre Creations, a także zamieszaniu wokół GTA V. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
28 lutego 2011 14:35
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o potencjalnej dacie debiutu Far Cry 3, zmianach w XCOM, zwolnieniach w Rare, opóźnieniu debiutu DLC do Castlevania: Lords of Shadow, a także debiucie drugiego epizodu Back to the Future. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
17 lutego 2011 14:13
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o dodatkach do Króla Artura, R.U.S.E., Castlevania: Harmony of Despair, nowej dacie premiery The Conduit 2 na Wii, sieciowej odsłonie Ninety-Nine Nights, a także europejskim terminie debiutu Final Fantasy XIII-2. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
19 stycznia 2011 12:51
Castlevania: Lords of Shadow stanowiła całkiem udane odświeżenie znanej serii, o czym staraliśmy się Was przekonać w naszej recenzji. Jeśli również zaliczacie się do zadowolonych nabywców tej pozycji, ucieszyć Was powinna wiadomość o zapowiedzi dwóch dodatków DLC, jakie pojawią się na początku 2011 roku.
gry
Marcin Skierski
23 grudnia 2010 09:35
Wymagania sprzętowe gry Castlevania: Lords of Shadow - Reverie:
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
PlayStation 3
Wspiera:
PlayStation Network
Średnie Oceny:
Średnia z 96 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
KuboL|Bambol Generał
Bardzo dobra wiadomość ;) Niedawno skończyłem Castlevanie , dlatego też chętnie zagram w dodatek ;)
Arn1 Pretorianin
Szczerze mówiąc to szkoda na to kasy i jest to zrobione tak samo na odwal jak podstawowa.
Najbardziej w tym dodatku wychodzą wady sterowania i kamery i głównie przez to się ginie, bo przez kamerę trudno wycenić odległość, albo po prostu Gabriel podskoczy o raz za dużo, co przy zręcznościówkach (unikanie ostrzy, niemal jak w Prince of Persia...) kończy się śmiercią.
Checkpointy też bezsensu umiejscowione i są albo za często, albo w tak bezsensownych miejscach jak zaraz przed przerywnikiem, który nic nie wnosi do fabuły (tylko pokaz gdzie musisz skakać) i wykonać ten skok, aby zostać zarżniętym przez szkielety, bo kamera dojdzie do wniosku, że za dużo widać i się oddali.
Niby gra Laurą wnosi coś nowego, ale też nie jest bez wad, szczególnie gdy się robi uniki to są dwie poważne wady, które częściej sprowadzą na gracza śmierć niż zbawienie. Uniki wyglądają jak te w Alice: Madness Returnes, z tym że tutaj zamiast motylków jest fioletowy pył, przez który nic nie widać i bardzo często za nim schowają się atakujący wrogowie, którzy zdążą ją zabić. Do tego dochodzi jeszcze że bardzo często nie przelatuje przez przeciwników w tej formie, a powinna, i do tego potrafi się włączyć podwójny kiedy nie trzeba, przez co 4 ghoule mają idealną okazję na gangrape. No i sterowanie, bo wysysanie krwi nie zawsze się wyłącza, przez co zginie się raz lub dwa.
Zagadek za dużo nie ma, a te co są, to potwornie proste, nawet nie warte uwagi.
30zł (czy 20, nie pamiętam dokładnie) nie jest nawet tego warte, tym bardziej, że tak naprawdę to powinno było być razem z grą podstawową, bo co to są 3 poziomy i ledwie godzina, góra półtorej, gry?
Myślałem, że to tylko biedny build-up do hucznie zapowiadanego Resurrection, który ma dać 4 godziny gry czy coś koło tego, ale niestety to kolejny zawód...
Ves1012 Junior
Postawię sprawę dosyć jasno - dla wielkiego fana tej gry, to DLC jest warte kupna, ale także jako fan, musisz kupić oba dodatki, aby w pełni doświadczyć tego, co oferują. Natomist dla kogoś, kto fanem wielkim nie jest - odradzam zakup.
Sam dodatek natomist, jest krótki i nastawiony na zagadki, czułem wręcz, jakby było ich więcej, niżeli w samej podstawce... Były także trudniejsze.
Duży minus jest tylko jeden... Wszystko jest fajnie, dobrze mi się grało, podobały mi się też i zagadki, lecz został zastosowany tzw "cash grab" - brak zakończenia.
Jeśli grasz w to DLC i liczysz na uzupełnienie historii, to niestety, ale finałowa walka z bossem została nienaturalnie wycięta, aby zmusić gracz do zakupu kolejnego DLC...