W Bioshock 2 wcielimy się w Big Daddy’ego?
Wczorajsze doniesienia na temat Bioshocka 2 nie były prawdziwe, co rzekomo potwierdziła Elizabeth Tobey, pracująca dla firmy 2K. W zamian otrzymaliśmy zupełnie nową porcję informacji, podobno tym razem odpowiadającą rzeczywistości w większym stopniu. Wygląda na to, że w grze nie wcielimy się w detektywa, ale w pierwszego stworzonego Big Daddy’ego, a zmierzymy się ze wspominaną już Big Sister.
Szymon Liebert
Wczorajsze doniesienia na temat Bioshocka 2 nie były prawdziwe, co rzekomo potwierdziła Elizabeth Tobey, pracująca dla firmy 2K. W zamian otrzymaliśmy zupełnie nową porcję informacji, podobno tym razem odpowiadającą rzeczywistości w większym stopniu. Wygląda na to, że w grze nie wcielimy się w detektywa, ale w pierwszego stworzonego Big Daddy’ego, a zmierzymy się ze wspominaną już Big Sister.
W skórze Big Daddy’ego będziemy mogli korzystać z wiertła oraz ulepszać nasze wyposażenie i aplikować sobie różne plazmidy. Podczas zabawy naszym zadaniem będzie między innymi wyzwalanie Małych Sióstr (Little Sisters) spod „opieki” innych Tatuśków. Gdy tego dokonamy, będziemy mogli Siostrę przetworzyć (Harvest) lub adoptować (Adopt). W tym drugim przypadku postać będzie podążała za nami po różnych poziomach, zbierając ze zwłok cenny materiał Adam, podczas gdy my będziemy musieli zmierzyć się z dodatkowymi falami mieszkańców Rapture. Tego typu sytuację obserwowaliśmy wielokrotnie w pierwszej części, chociaż z zupełnie innej perspektywy. Za rzetelność powyższych szczegółów ręczy Shacknews.
Oprócz tych ciekawych doniesień w sieci pełno jest nowych informacji na temat fabuły i mechaniki zabawy, jednak większość z nich jest wciąż bardzo niepewna. Pojawiły się one przede wszystkim na forach Gamespota i NeoGAF. Podobno gra toczy się więc nie 7, a 10 lat po wydarzeniach znanych z pierwszej części. Wspominana Duża Siostra, czyli dorosła wersja jednej z ocalałych Little Sisters, będzie nową szefową w Rapture i główną przeciwniczką dla gracza. Co jakiś czas, gdy zabijemy wystarczają ilość wrogich Big Daddy’ch, pojawi się ona w okolicy, co zasygnalizowane zostanie śpiewem Małych Sióstr.
Big Sister będzie najszybszą i najbardziej kłopotliwą istotą w całej grze. Miałaby ona rzekomo używać telekinezy do wykorzystywania przedmiotów w charakterze osłon lub rzucania nimi w stronę gracza. W roli zbuntowanego Big Daddy’ego otrzymamy jednak specyficzne zdolności tej istoty, jak chociażby specjalne ciosy, wspominane wiertło (które będzie się też ponoć przegrzewać) oraz zupełnie nowe plazmidy (wspomina się mutację Incinerate, pozwalającą na miotanie ognistymi kulami lub strumieniami ognia). Większą różnorodnością mają cechować się też drzewka rozwoju i ulepszeń.
Wraz z nowymi plazmidami otrzymamy nowe kombinacje i zastosowania różnych elementów (np. połączenie Incinerate z Cyclone Trap da w efekcie ognistą pułapkę). Oprócz tego będziemy mogli naprawiać uszkodzone działka i boty. Podobno dowiemy się też, jak surowiec Adam jest odzyskiwany z Małych Sióstr. Same Siostry mają wyglądać nieco przyjaźniej i mniej niepokojąco. Ponownie możemy przeczytać sugestie, że pojawią się poziomy rozgrywane całkowicie pod wodą, także na dnie oceanu nieopodal Rapture. Powrócą też Vita Chambers, logi audio, a jednym z poziomów będzie Fontaine Futuristics.
Wczoraj pisaliśmy o rzekomym trybie kooperacji. W komentarzach pod artykułem jeden z użytkowników napisał, że zapewne będzie to pierwsza zdementowana informacja. Dzisiaj rzeczywiście pojawiają się plotki na temat trybu sieciowego, jednak bez żadnych dokładniejszych detali. Jak widać, nowe doniesienia w wielu elementach zaprzeczają poprzednim. Możliwość wcielenia się w Big Daddy’ego na pewno brzmi interesująco, chociaż trzeba jeszcze poczekać na konkretne informacje, bo na razie wciąż pełno jest nieścisłości.
Powyższe plotki skomentowali także redaktorzy Game Informera, który jest przecież źródłem całego zamieszania. Na oficjalnej stronie magazynu zauważono, że będziemy mieli do czynienia tylko z jedną Dużą Siostrą i wspominano o Big Daddy’ch, z którymi stało się coś ciekawego. Autorzy poprosili też o niewierzenie we wszystkie informacje pojawiające się w sieci, gdyż krążące plotki zawierają błąd w pewnej „dużej” kwestii (czyli nawiązującej do Dużej Siostry lub Dużych Tatuśków). Wygląda na to, że komentarz dotyczy pierwszej porcji doniesień, chociaż również nie zostało to jasno wyjaśnione. Pewne sugestie wskazują też na datę wydania tego numeru magazynu. W kwietniu większość branżowych pism pozwala sobie na mniej lub bardziej wymyślne i brutalne żarty z okazji Prima Aprilis.
Tymczasem serwis Multiplayer MTV uzyskał potwierdzenie w sprawie platform, na jakie gra zostanie wydana. Tak jak podawaliśmy wcześniej, pod uwagę brane są pecety, Xbox 360 i PlayStation 3. Jakiś czas temu opublikowano plan wydawniczy firmy Take-Two, w którym pojawiła się informacja, że platformy w przypadku Bioshocka 2 nie zostały jeszcze ogłoszone. Może to oznaczać wydanie tytułu w okresie od sierpnia do października tego roku tylko na pewne platformy, a na inne w dalszej przyszłości. Na razie jednak kwestia ta nie została wyjaśniona.
Więcej:Liczne zwolnienia w Firaxis Games. Winna jest prawdopodobnie kiepska sytuacja Civilization 7

GRYOnline
Gracze
Steam
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
zanonimizowany452845 Legionista
Moim zdanem bdzie tak ze wrocimy do akcji bohaterem z poprzedniej czescii tylko ze np moze byc taki motyw ze chca przwrocic do zycia naszgo dawnego bohatera , ktore bedzie mozliwe poprzez zrobienie z niego big dadkiego bo jak widac http://item.slide.com/r/1/86/i/HYBlt89p4z8dS4GhhoRuZiOWHVCmQJLU/ mamy nadal te slynne moce wiec :) wzsystko jest mozliwe ze nadal bedziemy naszym dawnym kompanem :) .
PSXFAN Generał

No na tle tego info mam jak najbardziej pozytywne nadzieje,że gra nie będzie doskonała ale lepsza od jedynka a tamta była genialna.
Bardzo mnie ciekawi jak ono pozyskują ADAM z tych dziewczynek,przede wszystkim jak to pokażą(może być mocne)
A tak wogóle dla mnie największym plusem bioshock jest że akcja dzieje się pod wodą,no i te piękne efekty wody,rozmucia,cały ocean,pływające rubki i inne=To jest piękne,najlepiej wykożystany UE3.
Fajnie że się wysiliłeś na tłumaczenie GI Pozdrawiam
zanonimizowany479129 Generał
Świetna robota z tym tłumaczenie.Dzięki
zanonimizowany431140 Legend
dosc dokladnie streszczenie dla tych, ktorym przeczytanie skanow sprawia problemy [dosc dluga lektura, sorry ;p]:
spoiler start
Na samym wstepie jest napisane, ze Jack przybyl do Rapture, zabil tworce miasta, zabil Fontaine'a i zadal cios samemu miastu, po czym uciekl na powierzchnie zabierajac ze soba male siostry.
to sugeruje, ze oficjalnym zakonczeniem, jest dobre zakonczenie pierwszego bioshocka.
spoiler stop
A wiec GameInformer rozwiewa watpliwosci - gramy pierwszym BD jaki powstal, lead designer Bios 2 nazywa go nawet prototypem, ktory ma pare w lapach [upgradowane bronie], ale nie jest az tak pancerny jak BD znane nam z Bio 1. Ciekaw jestem jak to pogodza, skoro gra jest sequelem..
Dalej, ten sam dev mowi, ze do dyspozycji bedziemy mieli wybor roznych broni do walki na dystans - broni specjalnie tworzonych pod wielkich tatuskow, a wiec nie bedziemy ograniczeni tylko do Rivet guna i Drill'a. Dodaje tez, ze nie sa to improwizowane bronie, jak w Bio 1, tylko specjalnie zaprojektowane egzemplarze produkcyjne. W dodatku do tego wszystkiego, mozemy uzywac plasmidow [mozliwosc ta zostala usunieta z modeli produkcyjnych Tatuskow] - i to jednoczesnie z wiertlem czy gunami, a nie albo to - albo to jak w pierwszej czesci.
Dalej, wyglad naszej postaci na screenach to poki co tzw "placeholder" czyli tymczasowy model. Dev obiecuja, ze ostateczny model bedzie dawal nam wieksza swobode i poczucie posiadania wlasnego ciala - czyli np mozliwosc spogladania w dol na swoje cialo/nogi etc. W dodatku helm naszej postaci jako BD bedzie mial mozliwosc oswietlania ciemnych zakamarkow przed nami, co sugeruje, ze czesc poziomow bedzie calkowicie nieoswietlona w jakiejs czesci.
Plasmidy beda mialy tzw tier'y - czyli poziomy fukcjonalnosci. Chociaz to mialy i w jedynce, ale tutaj maja zmieniac sie ich wlasciwosci - typu incinerate: najpierw podpalanie, a pozniej mozliwosc miotania kulami ognia po uprzednim jego "naladowaniu", zas ostatni poziom ma ponoc dawac mozliwosc "ziania" ogniem z rekiprzez dluzsza chwile. Pasmidy bedzie mozna laczyc - np cyclone trap mozna podpalic incineratem i uzyskac plonace tornado. Wszystko to daje nowe mozliwosci taktyczne, tak ofensywne jak i defensywne.
Dojdzie tez masa nowych tonikow oraz dev chca rozwijac rozne style grania w Bioshocka - bedzie wiec mozna np leczyc zhackowane wiezyczki itp, co pozwoli na zaadoptowanie taktyki pan-sluga.
Developerzy sugeruje tez, ze bedzie mozna laczyc takze plasmidy z dzialaniem roznych broni, dzieki uzywaniu obu w tym samym czasie, ale nie podali tutaj zadnych szczegolow.
Dev powiedzieli tez, ze chca sprawic, by oplacilo sie graczowi inwestowanie w dany styl gameplayu/plasmidy/bronie i pod koniec gry gracze maja sie czuc, jakby sie w danej rzeczy specjalizowali, mimo braku klas.
Co do malych siostr, tak jak to jest wiadomo - bedzie mozna je adoptowac [beda biegac z nami i zbierac dla nas adam, a my bedziemy musieli je bronic przed splicerami], albo tez harvestowac. jelsi ja zaadoptujemy, to bedzie podrozowac z nami na naszym ramieniu, jak to widzielismy w pierwszym Bioshocku. jednak dev zaznaczaja, ze adoptowanie nie da nam wystarczajacej ilosci Adam do przetrwania gry, wiec tak czy siak - trzeba bedzie sie z siostrami "uporac" na stale. oprocz harvestowania, bedzie mozna im pomoc uciec z Rapture, ale tu znowu - brak szczegolow. Ponoc wybor ten bedzie mial duzy wplyw na to, jakie zakonczenie obejrzymy, zatem mozemy sie spodziewac, ze znowu beda przynajmniej dwa rozne na koniec gry.
Ciekawym tez jest, ze: male siostry beda blagaly nas o pomoc i nazywaly Mr. Bubbles [w przeciwienstwie do czesci 1], zas standardowi splicerzy beda stanowili dla nas zagrozenie glownie w wiekszych grupach - w innym wypadku mocno sie zastanaowia, zanim nas zaatakuja. Za to BARDZO konkretne zagrozenie beda dla nas stanowila Big Sister - najpotezniejszy przeciwnik w calej grze, ktora bedzie nas przesladowala, jesli zabijemy odpowiednio wielu tatuskow. w dodatku Siostra wyposazona jest w olbrzymia igle do wysysania Adama z wrogow, ktory jest transportowany bezposrednio do jej krwiobiegu. Ona tez jest podstawa fabuly w Bioshocku 2. Jako jedyna posiada wspomnienia o tym, jakie rapture bylo za czasow swietnosci i dlaczego porywa te wszystkie male dziewczynki i zmienia je w male siostry. Wiemy tez, ze Tenenbaum bedzie sie z nami kontaktowac przez radio, co zreszta widac na jednym screenie.
Podobno tez przez te 10 lat odkad Jack, Tenenbaum oraz male siostry zniknely z Rapture, miasto przystosowalo sie do braku Adama i zaczelo stawac sie samowystarczalne, co pozwolilo mu przetrwac przez ten caly czas.
Dalej, Fontaine Futuristics bedzie jednym z leveli - to glowna siedziba firmy Fontaine'a, w ktorej wydobywano z malych siostr Adam i skad kontrolowano jego obieg w miescie. Developerzy sugeruja, ze bedziemy swiadkami tego pierwszego, co ma byc niezbyt przyjemnym widokiem. Rowniez mamy miec mozliwosc podrozowania z levelu do levelu po podlozu oceanu, czyli na zewnatrz Rapture. Bedzie nam to takze umozliwialo zajrzenie do wewnatrz w ten sposob, co moze byc calkiem ciekawa perspektywa :)
Co do Vita-Chambers: ponoc maja wrocic, aczkolwiek raczej jako koncept, niz doslowna mozliwosc odrodzenia sie [co podwaza podejrzenia, jakoby nowy bohater mial jakis genetyczny zwiazek z Andrew Ryanem]. Bedziemy sie respawnowac w jakis sposob - to pewne. Ale nie poprzez Vita-Chambers. Tym razem bedzie mozna od poczatku gry caly ten mechanizm respawnu wylaczyc - jesli tylko ktos tego wlasnie bedzie chcial.