Data wydania: 9 lutego 2010
Kontynuacja wydanej w 2007 roku gry akcji BioShock. Produkcją BioShock 2 zajęło się studio 2K Marin przy wsparciu zespołów deweloperskich Digital Extremes, 2K China Arkane Studios oraz Darkside Game Studios. Akcja gry osadzona została w 1968 roku (8 lat po wydarzeniach z części pierwszej) w podwodnej metropolii Rapture. Gracz kieruje poczynaniami „Obiektu Delta”, jednego z prototypowych „tatuśków”.
Gracze
Steam
Bioshock 2 to rozbudowana gra akcji FPP z elementami innych gatunków, będąca kontynuacją wielkiego przeboju z 2007 roku. W drugiej odsłonie Bioshocka, rozgrywającej się kilka lat po wydarzeniach znanych z pierwowzoru, ponownie wracamy do podwodnego miasta Rapture. Tajemnicza metropolia miała być swoistą utopią i rajem, w którym nauka nie jest ograniczana moralnością czy strachem. Już w pierwszej części szybko okazało się jak bardzo rozminięto się z tym celem. Tym razem podwodny kompleks zwiedzamy w skórze pierwszego, prototypowego Big Daddy’ego, który musi zmierzyć się z nową szefową Rapture.
Wcielając się w potężnego Big Daddy’ego otrzymujemy wszystkie jego charakterystyczne umiejętności. Podstawową bronią bohatera jest ogromne wiertło, oraz rivet gun, czyli potężne pneumatyczne działo. Gracze mogą również wykorzystywać znane z pierwszej części toniki i plazmidy, znacznie ulepszające niektóre parametry opisujące postać i oferujące nowe, niezwykłe umiejętności (np. zdolność podpalania przeciwników). Różne mutacje możemy też ulepszać, zwiększając tym samym moc ich działania. Istotną zmianą w stosunku do części pierwszej jest możliwość równoczesnego korzystania z plazmidów i broni palnej. Przydatnym dodatkiem jest również umieszczona na hełmie latarka automatycznie aktywowana w kilku momentach przygody.
Na naszej drodze spotykamy wielu przeciwników znanych z pierwszej odsłony, w tym zmutowanych mieszkańców Rapture. Ważną rolę odgrywają ponownie nieco przerażające Małe Siostry. Każdej z nich towarzyszy inny Big Daddy. Po pokonaniu potężnego ochroniarza możemy poświęcić małą dziewczynkę w zamian za surowiec ADAM, lub „zaadoptować ją”. W tym drugim przypadku kontynuuje ona poszukiwanie cennego materiału razem z graczem, którego zadaniem jest ochranianie jej. Co jakiś czas przychodzi nam zmierzyć się z nowym typem przeciwnika - Big Sister, która jest niezwykle zwinna oraz bardzo potężna. Pojawia się ona za każdym razem, gdy uporamy się Siostrzyczkami na danym poziomie.
Autorzy zdecydowali się kontynuować niektóre rozwiązania w zakresie mechaniki rozgrywki pochodzące z pierwszej części gry. Ponownie możemy odnajdywać i przesłuchiwać nagrania audio, przybliżające różne aspekty fabuły i historie mieszkańców Rapture. Ważnym elementem są również Vita-Chambers, czyli komory, w których bohater pojawia się po ewentualnej śmierci. W Bioshock 2 obecnych jest wiele dodatkowych opcji, dzięki czemu mamy dużą swobodę w sposobie prowadzenia zabawy. Przykładowo możemy hakować oraz naprawiać wieżyczki i boty, aby wykorzystać je do własnych celów, czy łączyć ze sobą pułapki i plazmidy w celu stworzenia jeszcze potężniejszych narzędzi.
Rapture zostało bardzo rozbudowane na potrzeby drugiej odsłony serii i wzbogaciło się o kilka zupełnie nowych lokacji. Jedną z nich jest chociażby Fonaine Futuristics, czyli instytut, w którym przetwarzany jest surowiec ADAM. Oprócz tego otrzymujemy również możliwość przespacerowania się po dnie oceanu w drodze do kolejnych budynków i pomieszczeń. Całość wygląda imponująco i poszczególne fragmenty miasta robią bardzo pozytywne wrażenie. Uzupełnieniem świetnej kampanii dla pojedynczego gracza jest rozbudowany tryb zabawy sieciowej.
Autor opisu gry: Jacek Hałas
Platformy:
PC Windows
Xbox 360
PlayStation 3
Gry podobne:
7GIER
BioShock to osadzona w dystopijnym uniwersum science-fiction seria gier akcji z elementami pierwszoosobowej strzelaniny (FPS) oraz cRPG. Cykl wykreowany został przez Kena Levine'a oraz zespół deweloperski studia Irrational Games.
Recenzja GRYOnline
Drugi BioShock ponownie zabiera nas na wyprawę po podwodnej metropolii. Miejsce akcji pozostało więc takie samo jak poprzednio, ale deweloperzy zawarli w swojej grze szereg nowych i dość ciekawych pomysłów.
Aktualizacja: 13 kwietnia 2010
Poradnik do gry BioShock 2 oprócz opisu przejścia zawiera szczegółowe mapy wszystkich poziomów. Ponadto zamieszczono tu kompletne listy plazmidów, toników, a także wszystkich 129 dzienników.
28 sierpnia 2025
Kiedyś BioShock zachwycał, lecz teraz można mu zarzucić wiele archaizmów i przestarzałych rozwiązań. Dziś analizujemy wszystkie części tej serii, aby dowiedzieć się, dlaczego choć tak dobrze wspominana, nie przetrwała próby czasu.
31 sierpnia 2022
Pierwszy BioShock skończył piętnaście lat. To dobry moment, by przypomnieć sobie, że pokochaliśmy tę serię za fabułę, stylistykę, gameplay, postacie i wiele więcej. Oto czternaście elementów wyróżniających cykl studia Irrational Games na tle innych gier.
12 stycznia 2010
Zaskakujące wybory moralne, badanie przeciwników kamerą i walki z bossami. Takie właśnie atrakcje czekały na nas w kolejnej testowanej przedpremierowo partii etapów drugiego BioShocka.
31 grudnia 2009
Powrót do Rapture w butach Big Daddy'ego zapowiadał się niezwykle mocno. Czy BioShock 2 faktycznie wgniata w ziemię? Sprawdziliśmy to w naszym przedpremierowym teście.
30 grudnia 2009
Zima w pełni, ale w świecie gier wielkimi krokami zbliża się naprawdę gorący okres. W ciągu najbliższych trzech miesięcy do sklepów trafi bowiem mnóstwo znakomitych produkcji. Przedstawiamy najciekawsze z nich.
Wczoraj pierwsza część serii BioShock obchodziła swoje 10. urodziny. Z tej okazji firma 2K Games zapowiedziała specjalną edycję kolekcjonerską oraz przeceniła gry z tego cyklu.
gry
Kamil Zwijacz
22 sierpnia 2017
Dziś piszemy o świątecznym wydarzeniu w Overwatch (Zimowa Kraina Czarów), udostępnieniu trylogii BioShock na Xboksie One w ramach wstecznej kompatybilności oraz o dodaniu osiągnięć Steam do gier Amnesia: Mroczny obłęd i Amnesia: A Machine for Pigs w wersjach PC. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Krzysztof Mysiak
14 grudnia 2016
Firma 2K Games zapowiedziała BioShock: The Collection, czyli zestaw zawierający odświeżone wersje całej trylogii wraz z dodatkami. Kolekcja trafi do sprzedaży we wrześniu na PC, PS4 i XOne.
gry
Adrian Werner
30 czerwca 2016
Pojawiły się plotki, że trwają prace nad The BioShock Collection, czyli zawierającą wszystkie odsłony cyklu zremasterowaną kolekcją, która miałaby się ukazać w tym roku na konsole Xbox One i PlayStation 4.
gry
Adrian Werner
20 września 2015
Firma Take-Two Interactive poinformowała, że sprzedaż cyklu BioShock przekroczyła pułap 25 milionów egzemplarzy, z czego 11 mln przypada na najnowszą jego odsłonę, czyli BioShock Infinite.
gry
Adrian Werner
31 maja 2015
Na oficjalnym koncie firmy 2K Games w serwisie Twitter pojawił się tajemniczy wpis, który okraszony został grafiką związaną z pierwszą częścią BioShocka. Czyżby wydawca planował w najbliższym czasie zapowiedź kolejnej gry z serii?
gry
Michał Kułakowski
24 lipca 2014
Ken Levine, współzałożyciel studia Irrational Games, wyjawił na Twitterze, że firmy Sony i 2K Games nie mogą dogadać się w sprawie BioShocka w wersji na handhelda PlayStation Vita. Uznany deweloper stwierdził także, że planował ten tytuł jako coś w stylu turowego RPG Final Fantasy Tactics.
gry
Kamil Zwijacz
8 lipca 2014
Strauss Zelnick, prezes firmy Take-Two Interactive, nazwał Red Dead „stałą franczyzą”, co niezbicie sugeruje powstawanie kolejnej odsłony serii. Zdradził też, że przyszłość marki BioShock znajduje się teraz w rękach studia 2K Marin (twórców BioShock 2), które pochyla się już nad dalszym rozwojem tego cyklu.
gry
Krzysztof Mysiak
30 maja 2014
Ken Levine, twórca serii System Shock i BioShock, poinformował, że zamierza zamknąć studio Irrational Games. Spośród dotychczasowej kadry zostawi tylko piętnaście osób, z którymi założy nowy zespół, nadal współpracujący z Take-Two. Przyczyną takiej decyzji jest chęć tworzenia innego rodzaju gier niż dotychczas. Co więcej, Levine zrzeka się serii BioShock, przekazując ją firmie 2K.
gry
Krzysztof Mysiak
19 lutego 2014
Jim Martin, artysta pracujący przy filmie BioShock, opublikował szkice koncepcyjne z ekranizacji gry. Dzięki nim możemy zobaczyć projekty podwodnego miasta Rapture, które są bardzo zbliżone do tego, co widzieliśmy podczas zabawy na komputerach i konsolach. Niestety nie dane nam będzie pójść do kina na ten projekt, gdyż został on anulowany w 2013 roku przez Kena Levine'a.
pozostałe
Kamil Zwijacz
19 stycznia 2014
Popularne pliki do pobrania do gry BioShock 2.
trainer BioShock 2 - v1.5.0019 +7 Trainer - 6 lutego 2013
trainer BioShock 2 - v1.0 & v1.0.0.1 +16 Trainer - 17 lutego 2010
patch BioShock 2 - Polish translation patch (Full) - 29 marca 2010
patch BioShock 2 - v.1.5.0.019 ENG - 2 czerwca 2011
trainer BioShock 2 - +25 Trainer - 10 maja 2010
trainer BioShock 2 - v1.0.0.1 +10 Trainer - 17 lutego 2010
trainer BioShock 2 - +9 Trainer - 10 lutego 2010
mod BioShock 2 - Fake xlive.dll - 17 sierpnia 2020
patch BioShock 2 - v.1.003 PL - 5 lipca 2010
patch BioShock 2 - Polish translation patch (lite) - 29 marca 2010
Wymagania sprzętowe gry BioShock 2:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.13 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), 11 GB HDD, Windows XP/Vista.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
Lista dodatków do gry BioShock 2:
Dodatek
31 sierpnia 2010
RPG
Oficjalny dodatek DLC, rozszerzający fabułę wydanej w 2010 roku gry BioShock 2 firmy 2K Games. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Minerva’s Den toczy się równolegle do wydarzeń ukazanych w grze macierzystej. Podczas zabawy wcielamy się jednak w zupełnie nową postać - która połączyła siły ze znaną z pierwowzoru Brigid Tenenbaum - i odwiedzamy nieznane dotąd lokacje podwodnego miasta Rapture, odkrywając kolejne tajemnice jego nowej szefowej i wypełniając liczne luki w fabule oryginalnego BioShocka 2. Wraz z dodatkiem, do dyspozycji otrzymujemy również zupełnie nowe rodzaje broni oraz plazmidów, a także ulepszone latające roboty, dysponujące teraz znacznie potężniejszym uzbrojeniem. Spotykamy też nowe rodzaje przeciwników (w tym niewykorzystany wcześniej rodzaj Big Daddy’ego) oraz sześć nowych "małych siostrzyczek" (ang. Little Sisters), które możemy uratować bądź unicestwić. Rozgrywka skupia się wyłącznie na trybie dla jednego gracza, nie oferując żadnych nowości fanom zabawy wieloosobowej.
GRYOnline
Gracze
Lista małych dodatków do gry BioShock 2:
DLC Protector Trials Pack 14 marca 2011
DLC Rapture Metro Map Pack 25 maja 2010
DLC Kill 'Em Kindly 25 maja 2010
DLC Zigo & Blanche’s Character Pack 25 maja 2010
DLC Sinclair Solutions Tester Pack 11 marca 2010
Średnie Oceny:
Średnia z 2665 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 11113 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Krzysztof Gonciarz
Recenzent GRYOnline.pl
2010.02.12
Drugi BioShock ponownie zabiera nas na wyprawę po podwodnej metropolii. Miejsce akcji pozostało więc takie samo jak poprzednio, ale deweloperzy zawarli w swojej grze szereg nowych i dość ciekawych pomysłów.
Legalizex
Ekspert
2023.03.08
Gra to w zasadzie to samo co pierwsza część, tylko wiele mechanik zostało ulepszonych no i zupełnie inny arsenał broni. Zmiana która szczególnie mi się podobała to możliwość trzymania broni w jednej ręce a plasmidu w drugiej. Mimo wszystko Bioshock 1 jakoś bardziej mnie wciągnął, bardziej mi się podobało granie zwykłym chłopem a nie wielkim Big Daddym. No i te wszystkie nowe postacie z Bioshocka 2 jakieś takie naciągane, w pierwszej części nawet nie byli wspomniani, a teraz się okazuje że to jacyś wielcy gracze na równi z Andrew Ryanem i Frankiem Fontaine. Pojawili się nagle z powietrza.No i plus za całkiem dobre (choć krótkie) DLC fabularne.
Orzech
Ekspert
2022.11.22
Dobrze uzupełnia historię Rapture podejmując przy tym inną tematykę, mechanicznie i audiowizualnie jest to niemal ta sama gra co poprzedniczka i czułem się trochę jakbym grał w DLC a nie pełnoprawną kontynuację.Nie robi tak ogromnego wrażenia jak poprzedniczka, co nie zmienia faktu, że to wciąż niezła gra.
gutosaw
Ekspert
2022.01.02
+++Klimat upadłej utopii ++Różnorodność broni i magii ++Wizja dystopii ++Granie siostą ++Muzyka ++Styl artystyczny, projekty map oraz widoki na metropolię +Przytłaczająca atmosfera +Zróżnicowana walka +Plastyczny rozwój postaci ---Przeciągane zakończenie (od strony historii i rozgrywki) - zignorowało moje decyzje --Za dużo nagrań --Brak postaci w grze --Główna antagonistka -Bezcelowa eksploracja -Zbyt długie mapy -Starciom brakuje tempa, AI - przeciętne -Brzydki HUD -Drobne błędy -Różnorodność przeciwników -Brak walk z bossami -Przeciętny system strzelania -Przesyt przedmiotów do zebrania
manek23
Ekspert
2020.08.21
Jakiś czas temu ukończyłem pierwszą część Bioshocka, więc od razu zabrałem się za dwójkę. Jestem około tydzień po ukończeniu tejże części. Chciałbym więc podzielić się moimi wrażeniami z gry. Tym razem wcielamy się w Big Daddy-ego, który to budzi się po dziesięciu latach, i jedyne co wie to że stracił swoją siostrzyczkę którą miał się opiekować. Głównym celem gry jest jej odnalezienie. I tyle jeżeli chodzi o zarys fabularny. W grze po raz kolejny nasz sposób przechodzenia opowieści wpływa na zakończenie jakie nas spotka. Jeżeli chodzi o gameplay to bioshock 2 kontynuuje pomysł zainicjowany przez pierwszą część, tutaj nie ma praktycznie żadnych zmian, poza kilkoma innym broniami, plazmidy które używamy są identyczne z tymi jakie były w poprzedniczce. Gameplay w dwójce wydawał mi się po pod koniec gry już męczący, możliwe że jest to efekt ogrywania jednej części po drugiej. Muzyka nadal jest świetna, klimat rapture również urywa głowę. Wystawiam grę tylko 8/10 przez męczący potem gameplay oraz brak większych zmian w formule rozgrywki. Na koniec dodam że ja nie podejmę się oceny która fabuła jest lepsza, obydwie historie mnie wciągnęły. Natomiast w ogólnym rozrachunku bioshock 1 jest lepszy.
arkadius2
Ekspert
2015.07.12
Pod względem fabularnym Bio2 faktycznie wypada ciut gorzej niż jedynka, nie mniej jest to produkt nadal mocny fabularnie. W moim przypadku obniżenie oceny o 1 punkt względem części pierwszej było podyktowane głównie błędami technicznymi gry takimi jak problem z obsługą DX11 na nowszych kartach grafiki, u mnie wymagana była interwencja w wierszu poleceń i zmiana na DX9, oraz częstym przyklejaniem się bohatera do ścian w rożnych zakamarkach. Wspomnieć muszę również o dziwnym błędzie który w jednej lokacji całkowicie wyłączył mi plazmaidy, a który naprawiła dopiero moja śmierć.
game _hunter
Ekspert
2013.08.05
Gra bardzo podobna do poprzedniej części. Trochę ciekawsza fabuła i możliwość wcielenia się w skórę w Big Daddy.
Kalem
Gracz
2023.12.21
Bardzo dziwna gra. Z jednej strony widać ogrom pracy włożony w jej wykonanie. Z drugiej ma się wrażenie, że jest jej aż za dużo. Za dużo przesytu. Grafika z jednej strony piękna i szczegółowa, a z drugiej nadmiar detali wali po oczach i rozprasza. Mnóstwo broni, każda ma kilka rodzajów amunicji, są specjalne moce, wszystko można ulepszać, modyfikować itp. Jest tego tak dużo, że mnogość opcji przytłacza. Podobnie z gameplayem, który momentami bywa strasznie nerwowy. Dźwięki, efekty wizualne, non-stop jakieś gadki bohaterów, odczyty dzienników. Ja czułem się za bardzo przebodźcowany, przygnieciony nadmiarem wszelkich doznań. Czasem prostota i minimalizm mają też swoje piękno. Fabuła skomplikowana, czasem irytujące są te przydługawe monologi których trzeba wysłuchiwać. Ogólnie nie jest źle, ale są plusy, są minusy. Trochę wciąga, trochę męczy.
Seba01
Ekspert
2025.03.11
xKoweKx [stalker.pl]
Ekspert
2023.01.26
Messerschmitt
Ekspert
2020.11.26
Szugob
Ekspert
2018.03.23
Janusz Guzowski
GRYOnline.pl Team
2017.12.19
ogórekdamian
Ekspert
2016.09.27
MadtPL
Ekspert
2016.05.15
Maciej Żulpo
GRYOnline.pl Team
2016.03.28
Butryk89
Ekspert
2016.03.24
Harry M
Ekspert
2016.03.19
Jacek Winkler
GRYOnline.pl Team
2016.03.18
kęsik
Ekspert
2016.03.18
Grzegorz Bobrek
GRYOnline.pl Team
2016.03.18
Bartosz Woldański
GRYOnline.pl Team
2016.03.18
Krzysztof Mysiak
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
zvr
Ekspert
2016.03.17
Filip Grabski
GRYOnline.pl Team
2016.03.15
zanonimizowany947190 Pretorianin
Generalnie dobra gra, ale wg mojej opinii można było parę rzeczy zmienić, zwłaszcza, że to już dwójka.
Gra ma bardzo fajny klimat, dobrze zgraną muzykę, także w przerywnikach. Świetnie pomyślane jest sterowanie, które pomimo całkiem dużej liczby opcji nie utrudnia rozgrywki i wręcz zachęca do kombinacyjnego użycia plazmidów i broni.
Wg mnie mamy trochę za dużo "slicer-ów", które spamują co rusz, nawet jak ich wykończymy w danym sektorze. Przez to gra robi się prymitywna, bo jej istota zamiast na fabule, zasadza się na strzelaniu do łatwych przeciwników.
No i warto wspomnieć o cyklicznym CTD - szczególnie w newralgicznych dla akcji momentach, co doprowadza do białej gorączki, a przede wszystkim zmusza do quick-save'a co minutę.
Niemniej warto zagrać, bo wciąga.
Orzech Centurion
Dobrze uzupełnia historię Rapture podejmując przy tym inną tematykę, mechanicznie i audiowizualnie jest to niemal ta sama gra co poprzedniczka i czułem się trochę jakbym grał w DLC a nie pełnoprawną kontynuację.
Nie robi tak ogromnego wrażenia jak poprzedniczka, co nie zmienia faktu, że to wciąż niezła gra.
Legalizex Generał
Gra to w zasadzie to samo co pierwsza część, tylko wiele mechanik zostało ulepszonych no i zupełnie inny arsenał broni. Zmiana która szczególnie mi się podobała to możliwość trzymania broni w jednej ręce a plasmidu w drugiej. Mimo wszystko Bioshock 1 jakoś bardziej mnie wciągnął, bardziej mi się podobało granie zwykłym chłopem a nie wielkim Big Daddym. No i te wszystkie nowe postacie z Bioshocka 2 jakieś takie naciągane, w pierwszej części nawet nie byli wspomniani, a teraz się okazuje że to jacyś wielcy gracze na równi z Andrew Ryanem i Frankiem Fontaine. Pojawili się nagle z powietrza.
No i plus za całkiem dobre (choć krótkie) DLC fabularne.
Kalem Chorąży
Bardzo dziwna gra. Z jednej strony widać ogrom pracy włożony w jej wykonanie. Z drugiej ma się wrażenie, że jest jej aż za dużo. Za dużo przesytu. Grafika z jednej strony piękna i szczegółowa, a z drugiej nadmiar detali wali po oczach i rozprasza. Mnóstwo broni, każda ma kilka rodzajów amunicji, są specjalne moce, wszystko można ulepszać, modyfikować itp. Jest tego tak dużo, że mnogość opcji przytłacza. Podobnie z gameplayem, który momentami bywa strasznie nerwowy. Dźwięki, efekty wizualne, non-stop jakieś gadki bohaterów, odczyty dzienników. Ja czułem się za bardzo przebodźcowany, przygnieciony nadmiarem wszelkich doznań. Czasem prostota i minimalizm mają też swoje piękno. Fabuła skomplikowana, czasem irytujące są te przydługawe monologi których trzeba wysłuchiwać. Ogólnie nie jest źle, ale są plusy, są minusy. Trochę wciąga, trochę męczy.