Seria BioShock doczeka się zremasterowanej kolekcji?

Pojawiły się plotki, że trwają prace nad The BioShock Collection, czyli zawierającą wszystkie odsłony cyklu zremasterowaną kolekcją, która miałaby się ukazać w tym roku na konsole Xbox One i PlayStation 4.

Adrian Werner

Czy posiadacze konsol nowej generacji zagrają wkrótce w odświeżone wersje gier z serii BioShock? - Seria BioShock doczeka się zremasterowanej kolekcji? - wiadomość - 2015-09-20
Czy posiadacze konsol nowej generacji zagrają wkrótce w odświeżone wersje gier z serii BioShock?

Ostatnich kilka lat to okres masowego wydawania różnorodnych remasterów i remake’ów klasycznych starszych produkcji. Wiele wskazuje, że wkrótce w ten sposób potraktowana zostanie seria BioShock. Źródłem tej plotki jest sklep Raru z Republiki Południowej Afryki. Na jego oficjalnej stronie pojawiła się pozycja zatytułowana The BioShock Collection. Według zawartych tam informacji produkcja zmierza na konsole Xbox One i PlayStation 4, a premiera zaplanowana została na listopad tego roku.

Oczywiście, do czasu oficjalnego potwierdzenia takiego zestawu przez firmę 2K Games wszystkie te informacje należy traktować jedynie jako plotki. Warto jednak wspomnieć, że w przeszłości sklep Raru był źródłem kilku wycieków, które potem okazały się prawdziwe, takich jak np. ujawnienie kilku nowych rodzajów figurek amiibo.

Przypomnijmy, że do tej pory w skład serii BioShock wchodzą trzy gry i spodziewamy się, że zremasterowana kolekcja zawierałaby całą trylogię wraz z dodatkami. Cykl zapoczątkowało wydane w 2007 r. BioShock studia Irrational Games. Początkowo produkcja dostępna była tylko na pecety i Xboksa 360, ale rok później doczekała się konwersji na PlayStation 3. Projekt został spotkał się z bardzo ciepłym przyjęciem i został okrzyknięty grą roku przez wiele magazynów oraz serwisów branżowych.

W 2010 roku ukazała się kontynuacja zatytułowana BioShock 2. Za jej opracowanie odpowiadało nowe studio 2K Marin, założone przez część zespołu, który stworzył część pierwszą. Gra ponownie okazała się sporym sukcesem kasowym, ale wzbudziła już mniej zachwytów w recenzjach. Chwalono poprawiony system walki, ale osadzenie akcji ponownie w podwodnym mieście Rapture powodowało, że gra utraciła charakterystyczną dla pierwowzoru świeżość. Znacznie cieplej przyjęto obszerne fabularne DLC zatytułowane Minerva’s Den.

Trzecią i do tej pory ostatnią odsłoną cyklu jest wydane dwa lata temu BioShock Infinite, za które odpowiadało znane z „jedynki” studio Irrational Games. Autorom udało się uniknąć największego problemu drugiej części poprzez przeniesienie akcji do podniebnego miasta Columbia. Projekt okazał się największym sukcesem kasowym w historii marki, sprzedając się w ponad 11 mln egzemplarzy. Gra otrzymała kilka dodatków DLC, z których najważniejsze są dwie części The Burial at Sea, które pozwoliły na powrót do Rapture.

  1. BioShock – strona oficjalna serii
BioShock

BioShock

PC PlayStation Xbox Mobile
po premierze

Data wydania: 21 sierpnia 2007

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.7

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2015-09-20
14:02

Persecuted Legend

Persecuted

@Kamook

Tiaaa, piękny, zwłaszcza te rozmazane tekstury, kanciaste obiekty, kwadratowe cienie, ostre krawędzie... Bioshock nadal wymiata od strony artystycznej, ale technologicznie jest odrażającym dinozaurem, który już w dniu premiery zalatywał stęchlizną. Nic dziwnego, gra śmiga na podrasowanym UE 2.0... Tutaj zwyczajnie nawet najbardziej "odpowiedni" sprzęt nic nie da.

Tylko Infinite jako tako się pod tym względem broni, ale też nie można powiedzieć, by w pełni wykorzystywał moc UE 3.0 (warto tu dla porównania rzucić okiem choćby na Batmana AK). To raczej coś w stylu: "można patrzeć bez odruchu wymiotnego".

=====

@raziel88ck

Remaster pierwszego WarCrafta oznaczałby przepisanie gry na nowy silnik, a więc stworzenie nowych animacji, modeli, tekstur, efektów, odgłosów, fizyki itd. Innymi słowy, należałoby zrobić grę od zera, wzorując się na pierwowzorze.

Pytanie - po co? Po co tworzyć właściwie nowy produkt i jednocześnie ograniczać swoją wizję całości, trzymając się kurczowo skromnej koncepcji oryginału? Lepiej stworzyć zupełnie nową produkcję (choćby w formie remake'u), z nowymi pomysłami i założeniami, a także nowoczesną i dostosowaną do dzisiejszych standardów rozgrywką i oprawą.

Właśnie dlatego lepiej jest remasterować gry wiekowo średnie (lub wręcz całkiem młode), a nie te archaiczne i anachroniczne. Tym pierwszym wystarczy zazwyczaj nowa (lub ulepszona) oprawa i niczym (albo prawie niczym) nie odstają od dzisiejszych standardów. Te drugie najczęściej są już tak zatęchłe, że ich odświeżenie wymagałoby gruntownych zmian także w zakresie samej rozgrywki (inaczej byłaby mało atrakcyjna). Coś takiego się zwyczajnie nie opłaca... Możesz zrobić remaster Wolfensteina 3D na CryEngine albo Unreal Engine 4, ale nie spowoduje to, że rozgrywka nabierze głębi i stanie się dla współczesnych graczy atrakcyjna jako coś więcej, niż tylko sentymentalna podróż do przeszłości...

Komentarz: Persecuted
2015-09-20
14:19

Kondzio8 Konsul

Dla mnie każda część Bioshocka się broni graficznie... Może to właśnie przez ich artystyczny wyglad ale lokacje wyglądają cudnie.Przeszedłem wszystkie części z czego jedynkę 3 razy. I szkoda tylko, że nikt nie zrobił spolszczenia do dodatku do 2 Minerva,s Den bo fabuła podobno super. Będę musiał się zabrać po angielsku ale wielu rzeczy pewnie nie zrozumiem...

Komentarz: Kondzio8
2015-09-20
14:40

zanonimizowany145641 Legend

> raziel88ck
laksus - Jeśli Ubisoft tworzy każdą kolejną część Assassin's Creed w przeciągu 3-5 lat, to prace nad jedynką musieliby rozpocząć w 1985 roku.
Przewaznie gadasz z sensem, ale tutaj dojebales ...

Ubi nie od dzis posiada dwa zespoly produkujace na zmiane AC. Taki Unity, powstawal od 2010 roku:
https://en.wikipedia.org/wiki/Assassin%27s_Creed_Unity#Development

Komentarz: zanonimizowany145641
2015-09-20
16:06

DanuelX Legend

DanuelX

[17]
Tak długo produkowali i takie gówno im wyszło. Nagroda nobla dla tych państwa.

Komentarz: DanuelX
2015-09-21
11:08

dj_sasek Legend

dj_sasek

Niektórzy w tym temacie mylą pojęcie remaster a remake.

Komentarz: dj_sasek

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl