BioShock - opublikowano szkice koncepcyjne z anulowanego filmu
Jim Martin, artysta pracujący przy filmie BioShock, opublikował szkice koncepcyjne z ekranizacji gry. Dzięki nim możemy zobaczyć projekty podwodnego miasta Rapture, które są bardzo zbliżone do tego, co widzieliśmy podczas zabawy na komputerach i konsolach. Niestety nie dane nam będzie pójść do kina na ten projekt, gdyż został on anulowany w 2013 roku przez Kena Levine'a.
Kamil Zwijacz
W marcu 2013 roku dowiedzieliśmy się, że ekranizacja gry BioShock nie dojdzie do skutku, ponieważ Ken Levine, „ojciec” serii, zdecydował się porzucić projekt jeszcze przed rozpoczęciem zdjęć. Sytuacja została podyktowana budżetem filmu, który początkowo miał wynosić 200 mln dolarów, jednak wytwórnia Universal Studios postanowiła wyłożyć na produkcję tylko 80 mln dolarów. Kwota ta nie sprostała oczekiwaniom Levine’a oraz Gore’a Verbinskiego (miał zostać reżyserem). Od tego czasu minęło kilka miesięcy i dziś możemy zaprezentować Wam szkice koncepcyjne Jima Martina – artysty pracującego przy ekranizacji. Część z nich znajdziecie w tej informacji, a po resztę odsyłam na jego oficjalną stronę, gdzie obejrzycie także inne materiały.

Na klimatycznych pracach zaprezentowano wizualizację podwodnego miasta Rapture, znanego z dwóch pierwszych odsłon serii. Jak widać pomysły Martina nie odbiegały zbytnio od tego, co widzieliśmy w grach, co powinno przypaść do gustu wszystkim fanom. Przy okazji warto zaznajomić się także z pozostałą twórczością tego artysty, który miał swój wkład w takie filmy jak Matrix reaktywacja, Obcy: Przebudzenie oraz Kroniki Riddicka. Współpracował również przy kilku grach, w tym Star Citizen, Warhawk czy też Resistance 3.

Seria BioShock to jedna z najbardziej uznanych marek w świecie gier wideo. Pierwsza odsłona ukazała się w 2007 roku na konsoli Xbox 360 i komputerach PC. Rok później wypuszczono wersję przeznaczoną dla PlayStation 3, a w 2010 roku otrzymaliśmy BioShocka 2. Kontynuacja pozwoliła wcielić się w prototypowy model Big Daddy’ego (główny rodzaj przeciwników z „jedynki”). Z kolei trzecia część serii, BioShock: Infinite, przeniosła graczy z podwodnego miasta Rapture do latającej metropolii Columbia. Tytuł ten okazał się być jedną z najlepszych gier 2013 roku.




GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Bart2233 Senator

Jak zwykle Dziady z przemysłu filmowego nie są w stanie docenić potencjału czegoś nowego.
JaspeR90k Generał

I bardzo dobrze. Kena Levine to człowiek z głową na karku jakich mało w branży gier udowadniając to swoją decyzją odnośnie ekranizacji serii BioShock. Rzeczywistość już nie raz pokazywała że takie zabiegi kończą się w większość przypadków fatalnie i jedynie mogą zaszkodzić renomie marki budowanej przez kilka dobrych lat.
mikecortez Senator
Szkoda tego projektu.... Z checia przeszedlbym sie na BioShocka. Moze kiedys ktos sie jeszcze za to wezmie :)
UbaBuba Generał
Na ten film mozna bylo bardziej czekac niz na film Warcraft. Serio. Klimat az bije z Rapture. Kurde no, szkoda. ;<
zanonimizowany475262 Chorąży
Też mi szkice koncepcyjne. Lepszy efekt dałoby się uzyskać robiąc proste screenshoty w trakcie gry. Bo te szkice są żywcem wyjęte ze scen w grze.