Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCX360PS3
Okładka BioShock 2: Minerva's Den (PC)

BioShock 2: Minerva's Den

Oficjalny dodatek DLC, rozszerzający fabułę wydanej w 2010 roku gry BioShock 2 firmy 2K Games. Akcja rozszerzenia zatytułowanego Minerva’s Den toczy się równolegle do wydarzeń ukazanych w grze macierzystej.

To jest dodatek do gry BioShock 2.

RPG | FPP | science fiction | FPS | elementy RPG | dystopia | lata 60. i 70. XX wieku

Okładka BioShock 2: Minerva's Den (PC)

producent: 2K Marin

wydawca: 2K Games

Strona oficjalna

data premiery gry:

31sie2010

X360 PS3

31maj2011

PC

Minerva’s Den jest pierwszym dodatkiem typu DLC przeznaczonym dla jednoosobowej przygody w BioShocku 2 – świetnie przyjętej kontynuacji gry akcji zawierającej w sobie także elementy gatunku cRPG. Rozszerzenie zostało opracowane w studiu zespołu 2K Marin – tego samego, który oddał nam do dyspozycji pierwowzór.

Historia przedstawiona w Minerva’s Den rozgrywa się równolegle z tą z podstawowej wersji gry. Wcielamy się w zupełnie nową postać, która połączyła swe siły ze znaną z pierwowzoru Brigid Tenenbaum. Dzięki temu odkrywamy kolejne tajemnice szefowej Rapture i dowiadujemy się paru nieznanych wcześniej szczegółów na temat historii tego podwodnego miasta. Fabuła jest utrzymana w znanym stylu, pełniąc doskonałe uzupełnienie dla odpowiednio dużej dawki rozgrywki.

Chociaż akcja cały czas dzieje się w podwodnym mieście Rapture, odwiedzamy nowe obszary, w tym nieznany wcześniej rejon nazwany Rapture Central Computing, w którym odkrywamy kolejne mroczne sekrety tego miejsca. Zadaniem tego DLC jest wypełnić wszystkie luki fabularne, jakie pozostały po ukończeniu BioShocka 2. W trakcie trwania całego dodatku spotykamy sześć nowych małych siostrzyczek (ang. Little Sisters). Po raz kolejny sami możemy zdecydować czy je ratować bądź „harvestować”.

Dostajemy do dyspozycji zupełnie nowe rodzaje broni oraz plazmidów, a ulepszone latające roboty (Security Bots) które mogliśmy hakować, potrafią teraz zamiast użycia zwykłego karabinku maszynowego strzelać śmiercionośnymi rakietami. Spotykamy też nowe rodzaje przeciwników, w tym niewykorzystywany wcześniej przez twórców rodzaj Big Daddy’ego.

Dodatek jest nie lada gratką dla posiadaczy BioShocka 2, gdyż pozwala spędzić więcej czasu w Rapture i dowiedzieć się kilku ciekawych informacji na temat miasta. Ponieważ rozgrywka skupia się tutaj tylko na trybie jednoosobowym, nic nowego nie znajdą w nim fani sieciowych rozgrywek. Także oprawa graficzna nie zmieniła się i dalej prezentuje ten sam, wysoki poziom.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena gry 8,5 / 10 na podstawie 149 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9,1 / 10 na podstawie 60 głosów czytelników.

Gry podobne do BioShock 2: Minerva's Den

Klasyfikacja PEGI BioShock 2: Minerva's Den

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe BioShock 2: Minerva's Den

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.13 GHz, 3 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 8800 GT lub lepsza), Windows XP/Vista/7

Microsoft Xbox 360

Wykorzystuje: Xbox Live

Sony PlayStation 3

Wykorzystuje: PlayStation Network

BioShock - opublikowano szkice koncepcyjne z anulowanego filmu
BioShock - opublikowano szkice koncepcyjne z anulowanego filmu

wiadomość19 stycznia 2014

Jim Martin, artysta pracujący przy filmie BioShock, opublikował szkice koncepcyjne z ekranizacji gry. Dzięki nim możemy zobaczyć projekty podwodnego miasta Rapture, które są bardzo zbliżone do tego, co widzieliśmy podczas zabawy na komputerach i konsolach. Niestety nie dane nam będzie pójść do kina na ten projekt, gdyż został on anulowany w 2013 roku przez Kena Levine'a.

Nie będzie filmu BioShock – tak zdecydował Ken Levine z Irrational Games
Nie będzie filmu BioShock – tak zdecydował Ken Levine z Irrational Games

wiadomość13 marca 2013

Film opowiadający o świecie znanym z cyklu gier BioShock jednak nie powstanie. Pierwsze plotki o planach nakręcenia hollywoodzkiej produkcji w realiach znanego cyklu autorstwa Irrational Games pojawiły się już w 2008 roku, ale od tego czasu projekt napotykał same przeszkody. Ken Levine, projektant gier z serii BioShock, postanowił anulować prace nad ekranizacją.

BioShock Ultimate Rapture Edition – specjalna edycja dwóch części BioShocka trafi na konsole
BioShock Ultimate Rapture Edition – specjalna edycja dwóch części BioShocka trafi na konsole

wiadomość5 stycznia 2013

Firma 2K Games zapowiedziała wydanie specjalnego zestawu dwóch odsłon BioShocka, które trafi na konsole Xbox 360 i PlayStation 3. Poza wszystkimi zestawami DLC zawierać ma także nowy dodatek, pozwalający graczom zapoznać się ze wczesnymi szkicami koncepcyjnymi oraz trójwymiarowymi modelami postaci, które nie trafiły do ostatecznej wersji obu gier.

Ekranizacja gry BioShock bez Juana Carlosa Fresnadillo za kamerą
Ekranizacja gry BioShock bez Juana Carlosa Fresnadillo za kamerą

wiadomość25 marca 2012

Dla graczy, którzy nie stracili nadziei na film w uniwersum serii BioShock, mamy przykre wieści. Reżyser Juan Carlos Fresnadillo wyjawił, że nie jest już zaangażowany w projekt. Na domiar złego, całe przedsięwzięcie wciąż tkwi w martwym punkcie, bo filmowcy nie potrafią dojść do porozumienia z twórcami gry.

Po drugiej stronie lustra, część druga. Historia firmy Looking Glass Studios
Po drugiej stronie lustra, część druga. Historia firmy Looking Glass Studios

wiadomość4 listopada 2011

Upadek Looking Glass Studios nie oznaczał upadku ich myśli artystycznej. Studio wydało z siebie i współpracowało ze zbyt wielką ilością ogromnych talentów, żeby nie pozostawić po sobie godnej spuścizny. Udało się. Fragmenty ich gier, odpowiedzialni za nie ludzie, czy po prostu naśladowcy i spadkobiercy rozwiązań, które wprowadzili istnieją po dziś dzień. I chwała im za to.

PC
X360
PS3