Amerykańska „poprawność” sprawia kłopoty producentom kinowej adaptacji BioShocka

Zwykle nie lubimy narzekania, ale w przypadku Gore’a Verbinskiego, amerykańskiego filmowca (Piraci z Karaibów), możemy zrobić wyjątek. Jeden z producentów filmowego BioShocka poskarżył się, że za jego kadencji projekt napotykał na olbrzymie problemy ze względu na swoją treść i podejście amerykańskich inwestorów.

Szymon Liebert

Zwykle nie lubimy narzekania, ale w przypadku Gore’a Verbinskiego, amerykańskiego filmowca (Piraci z Karaibów), możemy zrobić wyjątek. Jeden z producentów filmowego BioShocka poskarżył się, że za jego kadencji projekt napotykał na olbrzymie problemy ze względu na swoją treść i podejście amerykańskich inwestorów.

Verbinski tłumaczy, że przekonanie jakiegokolwiek studia filmowego do wyłożenia pieniędzy na adaptację gry skierowanej do dorosłego widza graniczyło z cudem. Rozwiązaniem byłaby zmiana treści BioShocka i wcelowanie się w niższą kategorię wiekową, przyznawaną przez instytucję ratingową. Producent odrzucił jednak takie wyjście.

Naprawdę chciałem zrobić film, po którym dostałbyś dreszczy i pomyślał: Jezu!” – tłumaczy Verbinski i przypomina, że BioShock to przede wszystkich podejrzane Małe Siostry i wstrzykiwanie chemikaliów, co amerykańskich cenzorów mogłoby przyprawić o ból głowy.

Producent dodaje, że „to naprawdę musi być bardzo straszny film”, na który dodatkowo potrzeba sporo gotówki. W końcu w grze wybieramy się do podwodnego świata.

Amerykańska „poprawność” sprawia kłopoty producentom kinowej adaptacji BioShocka - ilustracja #1

Verbinski w podobny sposób mówił już o projekcie w ubiegłym roku, co oczywiście może niepokoić graczy czekających na film. Nie wiemy czy produkcja przebiega zgodnie z planem i jak cięcia budżetowe wpłyną na jego jakość. Serwis comingsoon.net potwierdza, że reżyser Piratów z Karaibów nie jest już aktywnie zaangażowany w przedsięwzięcie.

Trudno nie podzielać zdania Gore’a Verbinskiego, który wydaje się rozumieć wagę wydarzenia, jakim jest adaptacja ambitnej gry. Większość filmowców traktuje tego typu zadania w kategoriach komercyjnych, zapominając, że nawet pozornie prosta rozgrywka jest podszyta specyficznym klimatem, nastrojem, a niejednokrotnie głębią fabularną.

BioShock

BioShock

PC PlayStation Xbox Mobile
po premierze

Data wydania: 21 sierpnia 2007

Informacje o Grze
8.5

GRYOnline

8.7

Gracze

9.4

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Zapowiedź nowej gry twórców Company of Heroes i Dawn of War jeszcze w tym roku

Następny
Zapowiedź nowej gry twórców Company of Heroes i Dawn of War jeszcze w tym roku

Minimalne wymagania sprzętowe Portal 2

Poprzedni
Minimalne wymagania sprzętowe Portal 2

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl