Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 lipca 2014, 13:33

autor: Góral

BioShock na PlayStation Vita - Sony nie może dogadać się z 2K Games

Ken Levine, współzałożyciel studia Irrational Games, wyjawił na Twitterze, że firmy Sony i 2K Games nie mogą dogadać się w sprawie BioShocka w wersji na handhelda PlayStation Vita. Uznany deweloper stwierdził także, że planował ten tytuł jako coś w stylu turowego RPG Final Fantasy Tactics.

W 2011 roku, podczas konferencji firmy Sony na targach E3, Ken Levine, współzałożyciel studia Irrational Games, zapowiedział grę z serii BioShock na kieszonsolkę PlayStation Vita. Od tamtej pory minęło sporo czasu, produkcji jak nie było, tak nie ma i wygląda na to, że prędko się nie pojawi. O ile w ogóle kiedyś ujrzy światło dzienne. W serwisie społecznościowym Twitter Levine opublikował kilka postów dotyczących handheldowego BioShocka, w których stwierdził m.in., że firmy Sony i 2K Games nie mogą dojść do porozumienia w sprawie tej gry oraz że „wydawali się bardziej optymistyczni w tym temacie w 2011 roku”. To jednak nie wszystko, co uznany deweloper ma do powiedzenia.

Oprócz stwierdzenia, że zrobiłby tę grę sam, gdyby nie „prawnicy i cała reszta”, wyjawił także, że nie planował jej jako tradycyjnego BioShocka, lecz bardziej coś w stylu turowego RPG Final Fantasy Tactics. Według niego, taki projekt doskonale sprawdziłby się na hadheldzie i nie trzeba by było iść w jego przypadku na żadne kompromisy, no a poza tym Levine uwielbia turówki.

Produkcja z pewnością byłby ciekawą odskocznią od tradycyjnych strzelanek (chociaż do miana „tradycyjnej strzelanki” serii BioShock jest daleko). Niestety obecnie nie ma co liczyć na tego typu grę, ale kto wie, w końcu tytuł nie został oficjalnie skasowany, więc być może kiedyś Sony w końcu dogada się z firmą 2K Games?

Posty Kena Levine’a na Twitterze.
Posty Kena Levine’a na Twitterze.

BioShock na PlayStation Vita - Sony nie może dogadać się z 2K Games - ilustracja #2BioShock to obecnie jedna z najważniejszych marek znajdujących się w katalogu firmy 2K Games. Seria została zapoczątkowana w 2007 roku grą na konsolę Xbox 360 i komputery PC (w późniejszym czasie projekt trafił również na PlayStation 3). W 2010 roku ukazał się BioShock 2, a 2013 BioShock Infinite, który został wysłany do sklepów w nakładzie 6 mln egzemplarzy.