Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 26 maja 2009, 10:30

autor: Piotr Doroń

Twórcy The Conduit ujawniają krwawe Gladiator A.D.

Studio High Voltage Software, znane przede wszystkim z bardzo dobrze zapowiadającej się strzelaniny FPP The Conduit, ujawniło jedną ze swoich dwóch najnowszych produkcji na Wii, do których oficjalnej zapowiedzi miało dojść dopiero w trakcie targów E3. Chodzi mianowicie o Gladiator A.D., bijatykę osadzoną w brutalnych realiach gladiatorskich pojedynków, tak popularnych w czasach starożytnego Rzymu.

Studio High Voltage Software, znane przede wszystkim z bardzo dobrze zapowiadającej się strzelaniny FPP The Conduit, ujawniło jedną ze swoich dwóch najnowszych produkcji na Wii, do których oficjalnej zapowiedzi miało dojść dopiero w trakcie targów E3. Chodzi mianowicie o Gladiator A.D. – bijatykę osadzoną w brutalnych realiach gladiatorskich pojedynków, tak popularnych w czasach starożytnego Rzymu.

Twórcy The Conduit ujawniają krwawe Gladiator A.D. - ilustracja #1

Sami twórcy zapytani przez redaktorów serwisu IGN, czym dokładnie będzie Gladiator A.D. stwierdzili jasno, że w ich zamierzeniu dzieło ma być połączeniem surowych zasad, taktyki i niesamowitego realizmu serii Bushido Blade autorstwa Square Soft (znanej przede wszystkim posiadaczom pierwszego PlayStation) z efektownością bokserskich gier z rodzaju Fight Night. Fakt ten zdają się potwierdzać pierwsze zrzuty ekranowe prezentujące grę – jest krwawo oraz bardzo dobrze pod względem oprawy graficznej.

Twórcy dużo czasu poświęcają dopracowaniu gry pod kątem zawartości. Możemy więc oczekiwać, że w pełnej wersji otrzymamy możliwość wcielenia się w sporą liczbę gladiatorów. Każdy z nich będzie posiadać odrębną historię oraz zestaw wrogów, przez co droga na sam szczyt będzie się dosyć znacznie różnić. Istotne jest również to, że poszczególni gladiatorzy będą się wyróżniać odmiennymi umiejętnościami oraz stylem walki. Prosty system oparty na zasadach znanych z cRPG pozwoli nam nie tylko rozbudować umiejętności wojownika, ale również zaopatrzyć go w lepsze uzbrojenie i opancerzenie, chroniące przed ciosami przeciwników. Rozwój naszego bohatera będzie jednak w pełni uzależniony od wyników i liczby wygranych walk. Częste zwycięstwa doprowadzą nas w końcu do pojedynków z najlepszymi gladiatorami Imperium Rzymskiego.

Twórcy The Conduit ujawniają krwawe Gladiator A.D. - ilustracja #2
Twórcy The Conduit ujawniają krwawe Gladiator A.D. - ilustracja #3

Realizm Gladiator A.D. spotęguje zapewne fakt wykorzystywania przez produkcję High Voltage Software przystawki Wii MotionPlus, zwiększającej dokładność Wiimote’a. Dzięki niej gra będzie w stanie przetworzyć każdy, nawet najbardziej skomplikowany ruch mieczem lub innym rodzajem broni. Nie musimy dodawać, że wpłynie to na efektowność pojedynków, w trakcie których poprzez odpowiednio wymierzony cios będziemy mogli poważnie zranić szarżującego wroga. Nierzadko doprowadzimy w ten sposób do utraty kończyny, a nawet głowy. Stąd też Gladiator A.D. będzie przeznaczony wyłącznie dla dorosłych posiadaczy Wii.

Gladiator A.D. posiadać będzie również tryb rozgrywki wieloosobowej. Autorzy nie zdecydują się niestety na implementację opcji sieciowej. Walki w trybie dla dwóch osób toczone będą najprawdopodobniej na podzielonym ekranie. Podobno jest to podyktowane sposobem prowadzenia pojedynków – gladiatorzy będą mogli biegać po całej arenie, wykorzystując jej kształt oraz rozmiar do stosowania wyszukanych taktyk.

Produkcja znajduje się w fazie dewelopingu już od siedmiu miesięcy. Do jej światowej premiery dojdzie w pierwszym kwartale 2010 roku. W trakcie targów E3 (2-4 czerwca) ujawnione zostaną pierwsze filmy z rozgrywki.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej