Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

space-sim / symulatory kosmiczne - newsy i ciekawostki (5)

Star Trek: Bridge Crew - zwiastun kosmicznego symulatora VR
Star Trek: Bridge Crew - zwiastun kosmicznego symulatora VR

Adrian Werner, 13 czerwca 2016, 23:50

Firma Ubisoft wykorzystała swoją konferencję E3 do ujawnienia projektu Star Trek: Bridge Crew, czyli kooperacyjnego symulatora kosmicznego, zaprojektowanego specjalnie dla okularów VR.

Star Trek: Bridge Crew - Ubisoft zapowiedział kooperacyjny symulator kosmiczny dla VR
Star Trek: Bridge Crew - Ubisoft zapowiedział kooperacyjny symulator kosmiczny dla VR

Adrian Werner, 12 czerwca 2016, 19:04

Potwierdziły się wczorajsze plotki. Firma Ubisoft i studio RedStorm pracują nad projektem Star Trek: Bridge Crew. Ma to być kooperacyjny kosmiczny symulator opracowany specjalnie z myślą o technologii wirtualnej rzeczywistości, w którym każdy gracz wcieliłby się w jednego członka załogi.

Star Citizen z aktualizacją alfa 2.4.0 - początek Persistent Universe
Star Citizen z aktualizacją alfa 2.4.0 - początek Persistent Universe

Góral, 12 czerwca 2016, 17:03

Studio Cloud Imperium Games opublikowało aktualizację alfa 2.4.0 gry Star Citizen. Przede wszystkim zadowolone będą z niej osoby czekające na Persistent Universe, gdyż nastąpił duży krok w tym kierunku.

Hellion - kosmiczny survival z zielonym światłem na Steamie
Hellion - kosmiczny survival z zielonym światłem na Steamie

Entelarmer, 13 maja 2016, 11:00

Studio Zero Gravity Games poinformowało o sukcesie kampanii swojego debiutanckiego projektu w programie Steam Greenlight. Kosmiczny survival Hellion postawi na realistyczną rozgrywkę oraz niczym nieograniczoną interakcję z innymi graczami.

Star Citizen - premierowa wersja nie będzie zawierać wszystkiego, co obiecano
Star Citizen - premierowa wersja nie będzie zawierać wszystkiego, co obiecano

Góral, 19 kwietnia 2016, 11:42

Chris Roberts, szef studia Cloud Imperium Games, wyjawił, że premierowa wersja gry Star Citizen nie będzie zawierała wszystkiego, co obiecano podczas zbiórki pieniędzy. Brakujące elementy i kolejne nowości zostaną wprowadzone do produkcji po jej oficjalnym debiucie.

Home of Light - nowy dodatek do X Rebirth trafił na rynek wraz z demem i patchem 4.0
Home of Light - nowy dodatek do X Rebirth trafił na rynek wraz z demem i patchem 4.0

Góral, 27 lutego 2016, 15:15

Studio Egosoft wypuściło na rynek Home of Light - drugi duży dodatek do kosmicznego symulatora X Rebirth. Produkcja doczekała się także aktualizacji 4.0 oraz wersji demonstracyjnej, którą można pobrać ze Steama.

Elite Dangerous: Arena - tryb PvP z kosmicznego symulatora ukazał się jako samodzielna gra
Elite Dangerous: Arena - tryb PvP z kosmicznego symulatora ukazał się jako samodzielna gra

Adrian Werner, 17 lutego 2016, 11:14

Do sprzedaży trafiło Elite: Dangerous - Arena. Jest to samodzielna produkcja oferująca tryb PvP z kosmicznego symulatora Elite: Dangerous. Obie produkcje są ze sobą kompatybilne, a dla osób, które kupią Arenę, przewidziana jest zniżka w wysokości pełnej ceny na grę-matkę.

Dziś debiutuje Elite: Dangerous - Horizons; lądowanie na powierzchni planet staje się faktem
Dziś debiutuje Elite: Dangerous - Horizons; lądowanie na powierzchni planet staje się faktem

luckie, 15 grudnia 2015, 11:43

Elite: Dangerous - Horizons ma dziś swoją premierę. Planetary Landings, pierwsze DLC wchodzące w skład pakietu, pozwala graczom osobiście lądować na powierzchni planet i eksplorować je.

X Rebirth: Home of Light – zapowiedziano nowy dodatek do X Rebirth
X Rebirth: Home of Light – zapowiedziano nowy dodatek do X Rebirth

Ender, 14 grudnia 2015, 19:45

Studio Egosoft zapowiedziało nowy dodatek do kosmicznego symulatora X Rebirth, który zatytułowany został Home of Light. Rozszerzenie pojawi się w sprzedaży w przyszłym roku, wraz z kolejnym dużym patchem (4.0) dla podstawowej wersji gry.

Star Citizen - alfa 2.0 już dostępna; budżet gry przekroczył 100 mln dolarów [news zaktualizowany]
Star Citizen - alfa 2.0 już dostępna; budżet gry przekroczył 100 mln dolarów [news zaktualizowany]

Góral, 13 grudnia 2015, 09:06

Studio Cloud Imperium Games udostępniło wszystkim osobom, które wsparły finansowo kosmiczny symulator Star Citizen, najnowszą wersję gry, oznaczoną jako alfa 2.0. Jednocześnie okazało się, że na produkcję tego tytułu gracze przekazali już ponad 100 milionów dolarów.

NovaVoyager ma być mobilną odpowiedzią na Elite: Dangerous
NovaVoyager ma być mobilną odpowiedzią na Elite: Dangerous

Adrian Werner, 7 grudnia 2015, 13:20

Po ponad czteroletnim cyklu deweloperskim powoli dobiegają końca prace nad NovaVoyager, czyli mobilnym kosmicznym symulatorem, zainspirowanym najlepszymi pecetowymi produkcjami tego gatunku.

Infinity: Battlescape – powstaje sieciowy space-sim z bitwami na wielką skalę
Infinity: Battlescape – powstaje sieciowy space-sim z bitwami na wielką skalę

Draug, 22 października 2015, 13:50

Złożone z branżowych weteranów studio I-Novae umieściło na Kickstarterze tworzony od 10 lat projekt – sieciowy symulator kosmiczny Infinity: Battlescape, w którym setki graczy wezmą udział w bataliach na wielką skalę, toczonych zarówno w przestrzeni, jak i nad powierzchniami planet. Twórcy zbierają 300 tysięcy dolarów, by wydać grę na PC w 2017 roku.

Galaxy on Fire 3: Manticore - zapowiedziano kolejną odsłonę cyklu
Galaxy on Fire 3: Manticore - zapowiedziano kolejną odsłonę cyklu

Adrian Werner, 13 września 2015, 12:42

Studio Fishlabs zapowiedziało grę Galaxy on Fire 3: Manticore, czyli kolejną odsłonę najlepszego mobilnego cyklu kosmicznych symulatorów.

Studio Egosoft pracuje nad nową odsłoną serii X
Studio Egosoft pracuje nad nową odsłoną serii X

Adrian Werner, 3 września 2015, 11:59

Studio Egosoft poinformowało, że rozpoczęło już pracę nad kolejną odsłoną cyklu kosmicznych symulatorów X. Jednocześnie zespół ma zamiar przez długi czas rozwijać i ulepszać najnowszą część serii, czyli X Rebirth.

Star Citizen doczekało się modułu społecznościowego (Social Module)
Star Citizen doczekało się modułu społecznościowego (Social Module)

Góral, 29 sierpnia 2015, 16:35

Deweloperzy ze studia Cloud Imperium Games udostępnili nową aktualizację kosmicznego symulatora Star Citizen, wprowadzając do zabawy Social Module - moduł społecznościowy produkcji.

Project Daedalus: The Long Journey Home - studio Daedalic zapowiedziało kosmiczny sandbox
Project Daedalus: The Long Journey Home - studio Daedalic zapowiedziało kosmiczny sandbox

Adrian Werner, 6 sierpnia 2015, 14:30

Firma Daedalic Entertainment zapowiedziała Project Daedalus: The Long Journey Home, czyli kosmiczny sandbox, w którym pokierujemy załogą statku próbującą powrócić do domu po nieudanym skoku nadświetlnym.

Elite: Dangerous - zapowiedziano pakiet rozszerzeń Horizons
Elite: Dangerous - zapowiedziano pakiet rozszerzeń Horizons

Renox, 5 sierpnia 2015, 15:25

Studio Frontier Developments zapowiedziało pakiet rozszerzeń pod tytułem Horizons do swojego flagowego symulatora kosmicznego - gry Elite: Dangerous. Deweloperzy ujawnili, że pierwszy z serii dodatków upubliczniony zostanie jeszcze w tym roku i pozwoli na lądowanie na wybranych planetach.

Everspace - trailer kosmicznej strzelanki autorów Galaxy on Fire
Everspace - trailer kosmicznej strzelanki autorów Galaxy on Fire

Adrian Werner, 26 lipca 2015, 13:52

Autorzy serii Galaxy on Fire założyli nowe studio i pracują nad pecetową kosmiczną strzelanką z elementami roguelike zatytułowaną Everspace. Do sieci trafił właśnie pierwszy zwiastun tego projektu.

Star Control - nowa odsłona ukaże się najpewniej w 2017 roku
Star Control - nowa odsłona ukaże się najpewniej w 2017 roku

Góral, 9 kwietnia 2015, 14:55

Studio Stardock zdradziło w FAQ dotyczącym powstającej gry Star Control, że tytuł będący rebootem słynnej serii, ukaże się najprawdopodobniej w 2017 roku, kiedy to druga część obchodzić będzie dwudzieste piąte urodziny.

Star Citizen zajmie na dysku ponad 100 GB
Star Citizen zajmie na dysku ponad 100 GB

Luc, 12 marca 2015, 09:11

Star Citizen to nie tylko rekordzista crowdfundingu, ale także jedna z gier o najwyższych wymaganiach sprzętowych. Twórcy zdradzili, że będzie również jedną z „najcięższych”, a jej rozmiary przekroczą praktycznie wszystko, co do tej pory widzieliśmy na PC.

Dziś premiera Elite: Dangerous
Dziś premiera Elite: Dangerous

Entelarmer, 16 grudnia 2014, 12:52

Dziś premierę ma Elite: Dangerous, czwarta odsłona słynnej serii kosmicznych symulatorów. Choć recenzji dzieła studia Frontier Developments jak na razie brak, to dotychczasowe opinie nastrajają bardziej niż optymistycznie.

Elite: Dangerous na znakomitym zwiastunie premierowym
Elite: Dangerous na znakomitym zwiastunie premierowym

Góral, 11 grudnia 2014, 13:45

Kosmiczny symulator Elite: Dangerous ukaże się w pełnej wersji 16 grudnia, ale studio Frontier Developments wypuściło już znakomity zwiastun, promujący zbliżający się wielkimi krokami projekt. Przy okazji podzielono się kilkoma dodatkowymi informacjami.

Star Citizen - pełna wersja wymagać będzie minimum 8 GB pamięci RAM
Star Citizen - pełna wersja wymagać będzie minimum 8 GB pamięci RAM

Góral, 14 listopada 2014, 18:53

Sean Tracy, dyrektor techniczny zajmujący się silnikiem produkcji, wyjawił, że wymagania sprzętowe pełnej wersji gry Star Citizen nie będą niższe niż te, które znamy obecnie. Oznacza to, że do zabawy potrzebować będziemy minimum 8 GB pamięci RAM, czterordzeniowego procesora i karty graficznej obsługującej biblioteki DirectX 11.

Znamy datę premiery Elite: Dangerous
Znamy datę premiery Elite: Dangerous

Ender, 7 listopada 2014, 19:45

Poznaliśmy oficjalną datę premiery kosmicznego symulatora Elite: Dangerous. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, produkcja zadebiutuje jeszcze w tym roku, a dokładnie w połowie grudnia. Tytuł ukaże się wyłącznie na komputerach PC.

Star Citizen - zaprezentowano tryb FPS
Star Citizen - zaprezentowano tryb FPS

Góral, 2 listopada 2014, 09:18

Twórcy nadchodzącego kosmicznego symulatora Star Citizen zaprezentowali podczas imprezy PAX Australia rozgrywkę z trybu FPS. Premiera wczesnej wersji tego elementu ma odbyć się w pierwszych miesiącach 2015 roku.

Spacebase DF-9 - premiera symulatora stacji kosmicznej Double Fine
Spacebase DF-9 - premiera symulatora stacji kosmicznej Double Fine

Sarge, 28 października 2014, 12:00

Wczoraj w serwisie cyfrowej dystrybucji Steam oficjalnie zadebiutowała pełna wersja gry Spacebase DF-9. Niezależna strategia ekonomiczna studia Double Fine do tej pory była dostępna w ramach wczesnego dostępu w usłudze firmy Valve.

Star Citizen – szczegóły na temat trybu FPS
Star Citizen – szczegóły na temat trybu FPS

Arantasar, 25 października 2014, 11:50

Członkowie studia Redacted, odpowiedzialnego za tryb FPS w grze Star Citizen, zdradzili kilka szczegółów na jego temat. Gracze będą mogli skradać się i dokonywać cichych zabójstw, niszczyć otoczenie czy modyfikować uzbrojenie. Całość wzorowana jest na takich tytułach jak Counter-Strike, Rainbow Six, Arma, Delta Force oraz Killzone.

X Rebirth otrzymało aktualizację 2.50
X Rebirth otrzymało aktualizację 2.50

Góral, 14 października 2014, 10:19

X Rebirth, kosmiczny symulator studia Egosoft, otrzymało kolejną dużą aktualizację. Tym razem twórcy, oprócz naprawienia szeregu niedoróbek, zmienili również menu, dodali nowe opcje związane z kamerą i nie tylko.

Star Citizen - zaprezentowano rozgrywkę z modułu Planetside
Star Citizen - zaprezentowano rozgrywkę z modułu Planetside

Góral, 12 października 2014, 11:16

Twórcy kosmicznego symulatora Star Citizen zaprezentowali rozgrywkę z wczesnej wersji modułu Planetside, umożliwiającego lądowanie na planetach i uczestniczenie w różnego rodzaju aktywnościach.

Star Citizen z 55 mln dolarów; wszystkie pieniądze idą na produkcję
Star Citizen z 55 mln dolarów; wszystkie pieniądze idą na produkcję

Góral, 2 października 2014, 13:25

Chris Roberts, główny twórca kosmicznego symulatora Star Citizen, zdradził, że na produkcję gry uzbierano ponad 55 mln dolarów. Jednocześnie w opublikowanym wpisie zapewnił, że wszystkie pieniądze zebrane przed premierą tytułu idą w jego rozwój.

Elite: Dangerous - druga faza beta rozpoczęta; nowe informacje o konsolowej wersji
Elite: Dangerous - druga faza beta rozpoczęta; nowe informacje o konsolowej wersji

Góral, 1 października 2014, 13:57

Studio Frontier Developments rozpoczęło drugą fazę beta testów kosmicznego symulatora Elite: Dangerous. Nowa wersja gry wprowadziła szereg mniejszych i większych zmian, o których przeczytacie w dalszej części wiadomości. Jednocześnie poznaliśmy kolejne informacje o konsolowej wersji produkcji.

Elite: Dangerous - druga faza bety rozpocznie się 30 września
Elite: Dangerous - druga faza bety rozpocznie się 30 września

Góral, 20 września 2014, 18:10

30 września kosmiczny symulator Elite: Dangerous wejdzie w drugą fazę beta testów. W związku z tym studio Frontier Developments po raz kolejny zaktualizuje swoją produkcję, która ukaże się w pełnej wersji pod koniec bieżącego roku.

Double Fine porzuca Spacebase DF-9
Double Fine porzuca Spacebase DF-9

luckie, 19 września 2014, 11:27

Patch 1.0 do Spacebase DF-9 ukaże się za niecały miesiąc i nie wprowadzi do gry zbyt wielkich zmian. Po premierze finalnej wersji tej strategii ekonomicznej, studio Double Fine Productions nie będzie tworzyło nowej zawartości. Zamiast tego twórcy udostępnią kod źródłowy produkcji społeczności modderskiej.

Remake pierwszego Elite do pobrania za darmo od soboty
Remake pierwszego Elite do pobrania za darmo od soboty

Arantasar, 18 września 2014, 11:17

30 lat po premierze oryginału, twórcy Elite wypuszczają remake pierwszej odsłony tego kosmicznego symulatora. Nowa wersja ma zawierać elementy nieobecne w wydaniu PC, a które zostały ciepło przyjęte w odsłonach na inne urządzenia. Grę będzie można pobierać za darmo od soboty.

Star Citizen – nowy patch dodaje tryb wyścigowy; zobacz zwiastun nowego statku
Star Citizen – nowy patch dodaje tryb wyścigowy; zobacz zwiastun nowego statku

Meehow, 14 września 2014, 14:55

Twórcy gry Star Citizen wypuścili nowy patch opatrzony numerem 0.9, który wprowadza m.in. tryb wyścigów, a także dwa nowe statki. Z tej okazji udostępniono zwiastun łudząco przypominający brytyjskie Top Gear, w którym przedstawiony zostaje jeden z nowych pojazdów.

Elite: Dangerous – poznaliśmy cenę pełnej wersji gry i zawartość pre-ordera
Elite: Dangerous – poznaliśmy cenę pełnej wersji gry i zawartość pre-ordera

Renox, 13 września 2014, 17:51

Studio Frontier Developments ogłosiło cenę pełnej wersji gry Elite: Dangerous, którą za sprawą sklepu Frontier Store będzie można kupić za 49,99 euro. Deweloperzy poinformowali również o specjalnej przedpremierowej edycji omawianego tytułu. Pre-order kosztuje mniej, bo 40 euro, i niesie ze sobą sporo interesujących bonusów.

Transverse – konkurencja dla Elite i Star Citizen od twórców MechWarrior Online
Transverse – konkurencja dla Elite i Star Citizen od twórców MechWarrior Online

luckie, 10 września 2014, 10:25

Twórcy MechWarrior Online wyjawili pierwsze konkrety na temat Transverse – ambitnego MMORPG-a science-fiction, w którym role NPC-ów przejmą gracze. Właśnie ruszyła zbiórka społecznościową na rzecz gry mogącej śmiało konkurować ze Star Citizen.

Jameson The Pilot - zapowiedziano polskiego space-sima

Góral, 3 września 2014, 11:55

Jednoosobowe polskie studio Rezoner pracuje nad grą Jameson The Pilot. Tytuł będzie zabawnym kosmicznym symulatorem, oferującym ogromny świat i mnóstwo możliwości. Produkcja zostanie wydana przez 11 bit launchpad i ukaże się jesienią w Steam Early Access.

Wing Commander III: Heart of the Tiger za darmo w sklepie Origin
Wing Commander III: Heart of the Tiger za darmo w sklepie Origin

Góral, 6 sierpnia 2014, 08:27

Do akcji "Specjalny prezent" w sklepie Origin dołączyła nowa produkcja. Tym razem, do 2 września, można za darmo pobrać kultowy kosmiczny symulator Wing Commander III: Heart of the Tiger. By załapać się na promocję, wystarczy być zarejestrowanym użytkownikiem platformy cyfrowej dystrybucji należącej do firmy Electronic Arts.

Elite: Dangerous zostanie wydane po polsku
Elite: Dangerous zostanie wydane po polsku

luckie, 31 lipca 2014, 12:18

Elite: Dangerous w przyszłości będzie dostępne w polskiej wersji językowej. Póki co jednak w płatną betę nowego space-sima od Davida Brabena można grać jedynie po angielsku i niemiecku.

Elite: Dangerous - dostęp do bety tańszy o połowę
Elite: Dangerous - dostęp do bety tańszy o połowę

Sarge, 23 lipca 2014, 11:23

Wraz z zakończeniem testów Premium Beta gry Elite: Dangerous, można zagwarantować sobie dostęp do standardowej bety za połowę poprzedniej kwoty. Rozpocznie się ona 29 lipca, choć pewną część zawartości dla jednego gracza nabywcy pre-orderów sprawdzą już teraz.

Elite: Dangerous być może ukaże się na konsolach
Elite: Dangerous być może ukaże się na konsolach

Góral, 14 lipca 2014, 14:15

David Braben, szef studia Frontier Developments, wyjawił, że w planach firmy znajdują się konsolowe wersje space-sima Elite: Dangerous. Obecnie deweloper nie ma jednak do przekazania żadnych konkretów, gdyż na razie głównym celem jest dostarczenie znakomitej gry na PC-ty.

Elite: Dangerous - standardowa beta rozpocznie się 29 lipca
Elite: Dangerous - standardowa beta rozpocznie się 29 lipca

Góral, 28 czerwca 2014, 09:59

Twórcy ze studia Frontier Developments ujawnili, ze 29 lipca space-sim Elite: Dangerous wejdzie w fazę standardowych beta testów. Dostęp do nich otrzymają osoby, który wykupią pakiet za 60 euro. Jednocześnie zdradzono, że w ten sam dzień ze sprzedaży zostanie wycofany Lifetime Expansion Pack gwarantujący dostęp do nadchodzących rozszerzeń.

Star Citizen z 46 mln dolarów i nową aktualizacją
Star Citizen z 46 mln dolarów i nową aktualizacją

Góral, 13 czerwca 2014, 09:26

Twórcy gry Star Citizen uzyskali od fanów ponad 46 mln dolarów na produkcję wyczekiwanego space-sima. Jednocześnie opublikowano nowy patch, zawierający poprawki modułu Arena Commander, oraz poinformowano, że część osób otrzymała dostęp do funkcjonalności multiplayer tego trybu.

Star Citizen z budżetem przekraczającym 45 mln dolarów
Star Citizen z budżetem przekraczającym 45 mln dolarów

Góral, 8 czerwca 2014, 09:58

Na oficjalnej stronie kosmicznego symulatora Star Citizen poinformowano, że na produkcję gry zebrano ponad 45 mln dolarów. W związku z tym wpłacający otrzymają artefakt Hadesian oraz zestaw narzędzi do tuningowania silnika. Twórców oczywiście można cały czas wspierać, nabywając grę, statki i inne gadżety.

Star Citizen - tryb Arena Commander już dostepny
Star Citizen - tryb Arena Commander już dostepny

Góral, 4 czerwca 2014, 11:04

Tryb Arena Commander, zawierający moduł Dogfighting, w końcu zadebiutował na rynku. Pierwotnie kosmiczne walki miały zostać udostępnione graczom w grudniu 2013 roku, później w kwietniu bieżącego roku, a następnie w maju, jednak nic z tego nie wychodziło, aż do dzisiaj. Twórcom nareszcie udało się wyeliminować blokujące wydanie błędy i oddać w ręce graczy build oznaczony numerem 0.8.

Star Citizen - debiut trybu Arena Commander za 3 dni
Star Citizen - debiut trybu Arena Commander za 3 dni

Góral, 26 maja 2014, 09:32

Twórcom ze studia Cloud Imperium Games udało się zebrać ponad 44 mln dolarów na produkcję space-sima Star Citizen. Kwotę tę pozyskano na kilka dni przez debiutem trybu Arena Commander, zawierającego moduł kosmicznej walki Dogfighting, którego premiera odbędzie się 29 maja.

X Rebirth - aktualizacja 2.0 wprowadza sporo zmian i poprawek
X Rebirth - aktualizacja 2.0 wprowadza sporo zmian i poprawek

Sarge, 21 maja 2014, 12:25

Wczoraj w usłudze Steam udostępniono aktualizację 2.0 do gry X Rebirth. Patch przynosi ze sobą wiele zmian w mechanice rozgrywki i eliminuje problemy techniczne, na które do tej pory narzekali gracze.

Star Citizen - Dogfighing Module zostanie udostępniony 29 maja
Star Citizen - Dogfighing Module zostanie udostępniony 29 maja

Góral, 17 maja 2014, 16:09

Studio Cloud Imperium Games, odpowiedzialne za kosmiczny symulator Star Citizen, poinformowało, że tryb Arena Commander, zawierający moduł Dogfighing, zostanie udostępniony 29 maja. Krótko pisząc, za kilkanaście dni fani produkcji w końcu zaczną toczyć kosmiczne boje.

EVE: Valkyrie na silniku Unreal Engine 4.0 i ze Starbuck z Battlestar Galactica na pokładzie
EVE: Valkyrie na silniku Unreal Engine 4.0 i ze Starbuck z Battlestar Galactica na pokładzie

Adrian Werner, 3 maja 2014, 16:09

Konwent FanFest okazał się bardzo owocny dla graczy wyczekujących premiery kosmicznego symulatora EVE: Valkyrie. Twórcy poinformowali, że porzucili silnik Unity na rzecz technologii Unreal Engine 4.0 i zilustrowali tę zmianę nowymi materiałami graficznymi. Ponadto ujawniono, że w jedną z postaci wcieli się aktorka Katee Sackhoff, znana m.in. z serialu Battlestar Galactica oraz filmu Riddick.