space-sim / symulatory kosmiczne - newsy i ciekawostki (7)

X4, X Rebirth VR Edition i patche dla starszych gier w planach studia Egosoft
Adrian Werner, 16 grudnia 2016, 12:40
Zespół Egosoft zapowiedział X Rebirth VR Edition, czyli specjalną wersję swojego kosmicznego symulatora dopasowaną do potrzeb wirtualnej rzeczywistości. Studio ogłosiło również, że pracuje nad X4, czyli kolejną odsłoną cyklu, pod względem rozbudowania mającą zadowolić fanów X3, dla których ostatni projekt firmy był zbyt uproszczony.

Elite: Dangerous ukaże się na PlayStation 4 w 2017 roku
Jakub Błażewicz, 8 grudnia 2016, 18:55
Studio Frontier Developments ujawniło termin premiery gry Elite: Dangerous na konsoli PlayStation 4. Tytuł zaoferuje wsparcie dla funkcji wersji Pro i będzie dostępny wraz ze wszystkimi wydanymi dodatkami.

Sieciowa gra free-to-play Dreadnought trafi na PlayStation 4
Łukasz Szliselman, 3 grudnia 2016, 21:32
Dreadnought ukaże się nie tylko na PC, ale i na PlayStation 4. Użytkownicy konsoli mogą się już zapisywać do zamkniętej bety tej sieciowej gry bitewnej free-to-play o starciach gwiezdnych pancerników.

Star Citizen: Star Marine - kilka minut rozgrywki z modułu FPS
Kamil Zwijacz, 19 listopada 2016, 10:01
Studio Cloud Imperium Games zaprezentowało kilkuminutowy materiał wideo pokazujący moduł FPS gry Star Citizen, nazwany Star Marine. Ponadto w serwisie Twitch przeprowadzono transmisję z okazji czwartej rocznicy zbiórki pieniędzy w serwisie Kickstarter.

Wieści ze świata (Humble Bundle, Elite: Dangerous) 26/10/2016
Krzysztof Mysiak, 26 października 2016, 17:14
Dziś piszemy m.in. o promocji Humble Gems Bundle i o udostępnieniu dużej aktualizacji 1.7 / 2.2 (Guardians) do Elite: Dangerous z pakietem dodatków Horizons. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Star Control: Origins zapowiedziane oficjalnie i z pierwszym zwiastunem
Adrian Werner, 19 października 2016, 10:17
Zespół Stardock oficjalnie zapowiedział Star Control: Origins, czyli nową odsłonę kultowej serii gier kosmicznych, łączących elementy akcji, przygody i RPG-a. Ujawnieniu projektu towarzyszył pierwszy zwiastun.

Eksploracja planety i walka – zobacz prezentację Star Citizen; Squadron 42 jednak opóźniony
Łukasz Szliselman, 10 października 2016, 15:23
Podczas wczorajszego konwentu gry Star Citizen potwierdzono, że fabularny tryb Squadron 42 jednak się opóźni i nie pojawi się w tym roku. Z drugiej strony, warto obejrzeć zapis prezentacji przykładowej misji na proceduralnie wygenerowanej planecie.

Sunless Skies nową produkcją twórców Sunless Sea
Janusz Guzowski, 25 września 2016, 18:50
Przedstawiciele studia Failbetter Games zapowiedzieli grę Sunless Skies. Będzie to kontynuacja ciepło przyjętej produkcji Sunless Sea z 2015 roku. Prace nad tytułem zostaną sfinansowane z zaplanowanej na przyszły rok zbiórki na Kickstarterze, później produkt trafi do Wczesnego Dostępu Steam.

Star Citizen z kampanią Squadron 42 jednak bez opóźnień?
Jakub Błażewicz, 7 września 2016, 10:50
Studio Cloud Imperium Games zdementowało ostatnie pogłoski na temat opóźnienia premiery Squadron 42 – kampanii fabularnej gry Star Citizen. Według przedstawiciela studia, Chris Roberts w wywiadach nie podawał żadnych terminów, informując jedynie o zakończeniu implementowania nowych elementów.

Star Citizen - kampania Squadron 42 nie ukaże się w tym roku
Kamil Zwijacz, 5 września 2016, 09:43
Po raz kolejny mamy złe wieści dla fanów kosmicznego symulatora Star Citizen. Okazało się bowiem, że Squadron 42 - moduł singleplayer - ukaże się nie w tym roku, lecz w przyszłym.

Star Citizen - zapis prezentacji z targów gamescom
Adrian Werner, 20 sierpnia 2016, 15:55
Na targach gamescom studio Cloud Imperium zorganizowało trwającą ponad 50 minut prezentację rozgrywki z Star Citizen. Ponadto ujawniono, czego możemy się spodziewać w kilku następnych aktualizacjach wersji alfa.

Patch 2.2 do Elite: Dangerous ukaże się w październiku - znamy zawartość łatki
Łukasz Szliselman, 19 sierpnia 2016, 15:49
Podczas panelu na targach gamescom 2016 studio Frontier Developments omówiło zawartość aktualizacji 2.2 do gry Elite: Dangerous. Aktualizacja o nazwie Guardians wprowadzi m.in. nowy rodzaj misji, myśliwce, urozmaicone wnętrza portów kosmicznych itp. Łatka zadebiutuje w połowie października.

Galaxy on Fire 3: Manticore - wersja testowa zadebiutowała w Holandii. Gra rozczarowuje
Adrian Werner, 11 lipca 2016, 13:59
W holenderskim App Store udostępniono wersję testową Galaxy on Fire 3: Manticore, czyli kolejnej odsłony popularnego cyklu mobilnych symulatorów kosmicznych. Niestety, pierwsze wrażenie nie są pozytywne. Fani krytykują mocne uproszczenie rozgrywki oraz agresywny model mikropłatności.

Star Trek: Bridge Crew - zwiastun kosmicznego symulatora VR
Adrian Werner, 13 czerwca 2016, 23:50
Firma Ubisoft wykorzystała swoją konferencję E3 do ujawnienia projektu Star Trek: Bridge Crew, czyli kooperacyjnego symulatora kosmicznego, zaprojektowanego specjalnie dla okularów VR.

Star Trek: Bridge Crew - Ubisoft zapowiedział kooperacyjny symulator kosmiczny dla VR
Adrian Werner, 12 czerwca 2016, 19:04
Potwierdziły się wczorajsze plotki. Firma Ubisoft i studio RedStorm pracują nad projektem Star Trek: Bridge Crew. Ma to być kooperacyjny kosmiczny symulator opracowany specjalnie z myślą o technologii wirtualnej rzeczywistości, w którym każdy gracz wcieliłby się w jednego członka załogi.

Star Citizen z aktualizacją alfa 2.4.0 - początek Persistent Universe
Kamil Zwijacz, 12 czerwca 2016, 17:03
Studio Cloud Imperium Games opublikowało aktualizację alfa 2.4.0 gry Star Citizen. Przede wszystkim zadowolone będą z niej osoby czekające na Persistent Universe, gdyż nastąpił duży krok w tym kierunku.

Hellion - kosmiczny survival z zielonym światłem na Steamie
Jakub Błażewicz, 13 maja 2016, 11:00
Studio Zero Gravity Games poinformowało o sukcesie kampanii swojego debiutanckiego projektu w programie Steam Greenlight. Kosmiczny survival Hellion postawi na realistyczną rozgrywkę oraz niczym nieograniczoną interakcję z innymi graczami.

Star Citizen - premierowa wersja nie będzie zawierać wszystkiego, co obiecano
Kamil Zwijacz, 19 kwietnia 2016, 11:42
Chris Roberts, szef studia Cloud Imperium Games, wyjawił, że premierowa wersja gry Star Citizen nie będzie zawierała wszystkiego, co obiecano podczas zbiórki pieniędzy. Brakujące elementy i kolejne nowości zostaną wprowadzone do produkcji po jej oficjalnym debiucie.

Home of Light - nowy dodatek do X Rebirth trafił na rynek wraz z demem i patchem 4.0
Kamil Zwijacz, 27 lutego 2016, 15:15
Studio Egosoft wypuściło na rynek Home of Light - drugi duży dodatek do kosmicznego symulatora X Rebirth. Produkcja doczekała się także aktualizacji 4.0 oraz wersji demonstracyjnej, którą można pobrać ze Steama.

Elite Dangerous: Arena - tryb PvP z kosmicznego symulatora ukazał się jako samodzielna gra
Adrian Werner, 17 lutego 2016, 11:14
Do sprzedaży trafiło Elite: Dangerous - Arena. Jest to samodzielna produkcja oferująca tryb PvP z kosmicznego symulatora Elite: Dangerous. Obie produkcje są ze sobą kompatybilne, a dla osób, które kupią Arenę, przewidziana jest zniżka w wysokości pełnej ceny na grę-matkę.

Star Citizen oczami starego kosmicznego korsarza
Dariusz Matusiak, 8 lutego 2016, 18:18
Star Citizen budzi kontrowersje kolejnymi milionami dolarów w budżecie gry i niekończącą się fazą produkcji. W ostatnim tygodniu każdy mógł wypróbować ten space-sim w darmowym okresie próbnym - jakie są wrażenia? Czy Star Citizen będzie następnym Wing Commanderem?

Ekstremalne warunki w grach – niezapomniane tytuły i poziomy w kosmosie
Luc, 15 grudnia 2015, 16:10
Przestrzeń kosmiczna to obok klimatów fantasy jeden z najczęściej wybieranych w grach "settingów". Na które produkcje warto zwrócić szczególną uwagę?

Dziś debiutuje Elite: Dangerous - Horizons; lądowanie na powierzchni planet staje się faktem
Łukasz Szliselman, 15 grudnia 2015, 11:43
Elite: Dangerous - Horizons ma dziś swoją premierę. Planetary Landings, pierwsze DLC wchodzące w skład pakietu, pozwala graczom osobiście lądować na powierzchni planet i eksplorować je.

X Rebirth: Home of Light – zapowiedziano nowy dodatek do X Rebirth
Michał Kułakowski, 14 grudnia 2015, 19:45
Studio Egosoft zapowiedziało nowy dodatek do kosmicznego symulatora X Rebirth, który zatytułowany został Home of Light. Rozszerzenie pojawi się w sprzedaży w przyszłym roku, wraz z kolejnym dużym patchem (4.0) dla podstawowej wersji gry.
![Star Citizen - alfa 2.0 już dostępna; budżet gry przekroczył 100 mln dolarów [news zaktualizowany]](/i/w/h1/187618507.jpg)
Star Citizen - alfa 2.0 już dostępna; budżet gry przekroczył 100 mln dolarów [news zaktualizowany]
Kamil Zwijacz, 13 grudnia 2015, 09:06
Studio Cloud Imperium Games udostępniło wszystkim osobom, które wsparły finansowo kosmiczny symulator Star Citizen, najnowszą wersję gry, oznaczoną jako alfa 2.0. Jednocześnie okazało się, że na produkcję tego tytułu gracze przekazali już ponad 100 milionów dolarów.

NovaVoyager ma być mobilną odpowiedzią na Elite: Dangerous
Adrian Werner, 7 grudnia 2015, 13:20
Po ponad czteroletnim cyklu deweloperskim powoli dobiegają końca prace nad NovaVoyager, czyli mobilnym kosmicznym symulatorem, zainspirowanym najlepszymi pecetowymi produkcjami tego gatunku.

Infinity: Battlescape – powstaje sieciowy space-sim z bitwami na wielką skalę
Krzysztof Mysiak, 22 października 2015, 13:50
Złożone z branżowych weteranów studio I-Novae umieściło na Kickstarterze tworzony od 10 lat projekt – sieciowy symulator kosmiczny Infinity: Battlescape, w którym setki graczy wezmą udział w bataliach na wielką skalę, toczonych zarówno w przestrzeni, jak i nad powierzchniami planet. Twórcy zbierają 300 tysięcy dolarów, by wydać grę na PC w 2017 roku.

Galaxy on Fire 3: Manticore - zapowiedziano kolejną odsłonę cyklu
Adrian Werner, 13 września 2015, 12:42
Studio Fishlabs zapowiedziało grę Galaxy on Fire 3: Manticore, czyli kolejną odsłonę najlepszego mobilnego cyklu kosmicznych symulatorów.

Studio Egosoft pracuje nad nową odsłoną serii X
Adrian Werner, 3 września 2015, 11:59
Studio Egosoft poinformowało, że rozpoczęło już pracę nad kolejną odsłoną cyklu kosmicznych symulatorów X. Jednocześnie zespół ma zamiar przez długi czas rozwijać i ulepszać najnowszą część serii, czyli X Rebirth.

Star Citizen doczekało się modułu społecznościowego (Social Module)
Kamil Zwijacz, 29 sierpnia 2015, 16:35
Deweloperzy ze studia Cloud Imperium Games udostępnili nową aktualizację kosmicznego symulatora Star Citizen, wprowadzając do zabawy Social Module - moduł społecznościowy produkcji.

Project Daedalus: The Long Journey Home - studio Daedalic zapowiedziało kosmiczny sandbox
Adrian Werner, 6 sierpnia 2015, 14:30
Firma Daedalic Entertainment zapowiedziała Project Daedalus: The Long Journey Home, czyli kosmiczny sandbox, w którym pokierujemy załogą statku próbującą powrócić do domu po nieudanym skoku nadświetlnym.

Elite: Dangerous - zapowiedziano pakiet rozszerzeń Horizons
Krzysztof Nieradko, 5 sierpnia 2015, 15:25
Studio Frontier Developments zapowiedziało pakiet rozszerzeń pod tytułem Horizons do swojego flagowego symulatora kosmicznego - gry Elite: Dangerous. Deweloperzy ujawnili, że pierwszy z serii dodatków upubliczniony zostanie jeszcze w tym roku i pozwoli na lądowanie na wybranych planetach.

Everspace - trailer kosmicznej strzelanki autorów Galaxy on Fire
Adrian Werner, 26 lipca 2015, 13:52
Autorzy serii Galaxy on Fire założyli nowe studio i pracują nad pecetową kosmiczną strzelanką z elementami roguelike zatytułowaną Everspace. Do sieci trafił właśnie pierwszy zwiastun tego projektu.

Star Control - nowa odsłona ukaże się najpewniej w 2017 roku
Kamil Zwijacz, 9 kwietnia 2015, 14:55
Studio Stardock zdradziło w FAQ dotyczącym powstającej gry Star Control, że tytuł będący rebootem słynnej serii, ukaże się najprawdopodobniej w 2017 roku, kiedy to druga część obchodzić będzie dwudzieste piąte urodziny.

Star Citizen zajmie na dysku ponad 100 GB
Luc, 12 marca 2015, 09:11
Star Citizen to nie tylko rekordzista crowdfundingu, ale także jedna z gier o najwyższych wymaganiach sprzętowych. Twórcy zdradzili, że będzie również jedną z „najcięższych”, a jej rozmiary przekroczą praktycznie wszystko, co do tej pory widzieliśmy na PC.

Dziś premiera Elite: Dangerous
Jakub Błażewicz, 16 grudnia 2014, 12:52
Dziś premierę ma Elite: Dangerous, czwarta odsłona słynnej serii kosmicznych symulatorów. Choć recenzji dzieła studia Frontier Developments jak na razie brak, to dotychczasowe opinie nastrajają bardziej niż optymistycznie.

Elite: Dangerous na znakomitym zwiastunie premierowym
Kamil Zwijacz, 11 grudnia 2014, 13:45
Kosmiczny symulator Elite: Dangerous ukaże się w pełnej wersji 16 grudnia, ale studio Frontier Developments wypuściło już znakomity zwiastun, promujący zbliżający się wielkimi krokami projekt. Przy okazji podzielono się kilkoma dodatkowymi informacjami.

Star Citizen - pełna wersja wymagać będzie minimum 8 GB pamięci RAM
Kamil Zwijacz, 14 listopada 2014, 18:53
Sean Tracy, dyrektor techniczny zajmujący się silnikiem produkcji, wyjawił, że wymagania sprzętowe pełnej wersji gry Star Citizen nie będą niższe niż te, które znamy obecnie. Oznacza to, że do zabawy potrzebować będziemy minimum 8 GB pamięci RAM, czterordzeniowego procesora i karty graficznej obsługującej biblioteki DirectX 11.

Znamy datę premiery Elite: Dangerous
Michał Kułakowski, 7 listopada 2014, 19:45
Poznaliśmy oficjalną datę premiery kosmicznego symulatora Elite: Dangerous. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, produkcja zadebiutuje jeszcze w tym roku, a dokładnie w połowie grudnia. Tytuł ukaże się wyłącznie na komputerach PC.

Star Citizen - zaprezentowano tryb FPS
Kamil Zwijacz, 2 listopada 2014, 09:18
Twórcy nadchodzącego kosmicznego symulatora Star Citizen zaprezentowali podczas imprezy PAX Australia rozgrywkę z trybu FPS. Premiera wczesnej wersji tego elementu ma odbyć się w pierwszych miesiącach 2015 roku.

Spacebase DF-9 - premiera symulatora stacji kosmicznej Double Fine
Marcin Skierski, 28 października 2014, 12:00
Wczoraj w serwisie cyfrowej dystrybucji Steam oficjalnie zadebiutowała pełna wersja gry Spacebase DF-9. Niezależna strategia ekonomiczna studia Double Fine do tej pory była dostępna w ramach wczesnego dostępu w usłudze firmy Valve.

Star Citizen – szczegóły na temat trybu FPS
Janusz Guzowski, 25 października 2014, 11:50
Członkowie studia Redacted, odpowiedzialnego za tryb FPS w grze Star Citizen, zdradzili kilka szczegółów na jego temat. Gracze będą mogli skradać się i dokonywać cichych zabójstw, niszczyć otoczenie czy modyfikować uzbrojenie. Całość wzorowana jest na takich tytułach jak Counter-Strike, Rainbow Six, Arma, Delta Force oraz Killzone.

X Rebirth otrzymało aktualizację 2.50
Kamil Zwijacz, 14 października 2014, 10:19
X Rebirth, kosmiczny symulator studia Egosoft, otrzymało kolejną dużą aktualizację. Tym razem twórcy, oprócz naprawienia szeregu niedoróbek, zmienili również menu, dodali nowe opcje związane z kamerą i nie tylko.

Star Citizen - zaprezentowano rozgrywkę z modułu Planetside
Kamil Zwijacz, 12 października 2014, 11:16
Twórcy kosmicznego symulatora Star Citizen zaprezentowali rozgrywkę z wczesnej wersji modułu Planetside, umożliwiającego lądowanie na planetach i uczestniczenie w różnego rodzaju aktywnościach.

Star Citizen z 55 mln dolarów; wszystkie pieniądze idą na produkcję
Kamil Zwijacz, 2 października 2014, 13:25
Chris Roberts, główny twórca kosmicznego symulatora Star Citizen, zdradził, że na produkcję gry uzbierano ponad 55 mln dolarów. Jednocześnie w opublikowanym wpisie zapewnił, że wszystkie pieniądze zebrane przed premierą tytułu idą w jego rozwój.

Elite: Dangerous - druga faza beta rozpoczęta; nowe informacje o konsolowej wersji
Kamil Zwijacz, 1 października 2014, 13:57
Studio Frontier Developments rozpoczęło drugą fazę beta testów kosmicznego symulatora Elite: Dangerous. Nowa wersja gry wprowadziła szereg mniejszych i większych zmian, o których przeczytacie w dalszej części wiadomości. Jednocześnie poznaliśmy kolejne informacje o konsolowej wersji produkcji.

Elite: Dangerous - druga faza bety rozpocznie się 30 września
Kamil Zwijacz, 20 września 2014, 18:10
30 września kosmiczny symulator Elite: Dangerous wejdzie w drugą fazę beta testów. W związku z tym studio Frontier Developments po raz kolejny zaktualizuje swoją produkcję, która ukaże się w pełnej wersji pod koniec bieżącego roku.

Double Fine porzuca Spacebase DF-9
Łukasz Szliselman, 19 września 2014, 11:27
Patch 1.0 do Spacebase DF-9 ukaże się za niecały miesiąc i nie wprowadzi do gry zbyt wielkich zmian. Po premierze finalnej wersji tej strategii ekonomicznej, studio Double Fine Productions nie będzie tworzyło nowej zawartości. Zamiast tego twórcy udostępnią kod źródłowy produkcji społeczności modderskiej.

Remake pierwszego Elite do pobrania za darmo od soboty
Janusz Guzowski, 18 września 2014, 11:17
30 lat po premierze oryginału, twórcy Elite wypuszczają remake pierwszej odsłony tego kosmicznego symulatora. Nowa wersja ma zawierać elementy nieobecne w wydaniu PC, a które zostały ciepło przyjęte w odsłonach na inne urządzenia. Grę będzie można pobierać za darmo od soboty.

Star Citizen – nowy patch dodaje tryb wyścigowy; zobacz zwiastun nowego statku
Michał Jodłowski, 14 września 2014, 14:55
Twórcy gry Star Citizen wypuścili nowy patch opatrzony numerem 0.9, który wprowadza m.in. tryb wyścigów, a także dwa nowe statki. Z tej okazji udostępniono zwiastun łudząco przypominający brytyjskie Top Gear, w którym przedstawiony zostaje jeden z nowych pojazdów.