Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 20 sierpnia 2016, 15:55

autor: Adrian Werner

Star Citizen - zapis prezentacji z targów gamescom

Na targach gamescom studio Cloud Imperium zorganizowało trwającą ponad 50 minut prezentację rozgrywki z Star Citizen. Ponadto ujawniono, czego możemy się spodziewać w kilku następnych aktualizacjach wersji alfa.

Na targach gamescom nie mogło zabraknąć studia Cloud Imperium, które pracuje obecnie nad kosmicznym symulatorem Star Citizen. Prezes firmy, Chris Roberts, omówił postępy projektu i zorganizował na żywo jego demo, które łącznie trwało ponad 52 minuty. Biorąc pod uwagę fakt, że jest to wciąż alfa, produkcja robiła bardzo dobre wrażenie, zarówno pod względem mechaniki, jak i poziomu dopracowania technicznego.

Autorzy pokazali także zwiastun mającego się ukazać wkrótce patcha, który rozwinie grę do poziomu alfa 2.5. Ponadto Cloud Imperium poinformowało o planach względem kolejnych wersji gry. Aktualizacja 2.6 doda wyczekiwany moduł gwiezdnego marine, który pozwoli graczom na potyczki w stylu FPS na zamkniętych arenach. Lista grywalnych statków rozszerzy się o dwa nowe modele - Aegis Vanguard Hoplite oraz The Drake Herald. Ponadto obejmujący starcia kosmiczne moduł Arena Commander otrzyma lepszą optymalizację oraz kilka nowych funkcji.

Twórcy porzucili plany wydania Alfy 2.7 i zamiast tego gra przeskoczy potem od razu do 3.0, przynosząc masę ulepszeń i nowości. Wirtualne uniwersum rozszerzy się o system Stanton, z planetami Hurston, Microtech, Crusader, Delamare oraz Arc Corp, dwunastoma księżycami oraz ponad trzydziestoma stacjami kosmicznymi i wszystkie te lokacje będą w pełni otwarte do zwiedzana i zabawy.

Wersja 3.0 przyniesie także system proceduralnego generowania powierzchni planet, wraz z opcją płynnego wchodzenia w atmosferę (w wersji bardziej zaawansowanej niż to, co pokazano na gamescomie). Wreszcie aktywowane zostaną także podstawowe profesje - kupca, doręczyciela towarów, pirata, najemnika i łowcy głów.

Dotychczasowy prosty system interakcji zastąpią nowe rozwiązania. Zamiast obecnego jednego klawisza „użyj” pojawi się menu pozwalające na wiele różnych akcji. W planach są także duże ulepszenia dla technologii odpowiedzialnych za zachowanie przedmiotów, generowanie misji oraz kod sieciowy.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Star Citizen – kompendium wiedzy

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej