Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

space-sim / symulatory kosmiczne - newsy i ciekawostki (8)

Dziś premiera X Rebirth
Dziś premiera X Rebirth

Cenega Press Release, 15 listopada 2013, 22:15

Premiera X Rebirth
Premiera X Rebirth

Krzysztof Mysiak, 15 listopada 2013, 17:54

Dziś na całym świecie debiutuje symulator kosmiczny X Rebirth. Gra jest dostępna również w naszym kraju, lecz wydająca ją firma Cenega nie przygotowała polskiej lokalizacji. Sugerowana cena tytułu wynosi 139,99 zł.

Star Citizen z 26 milionami dolarów na koncie – kolejny tydzień, kolejny milion
Star Citizen z 26 milionami dolarów na koncie – kolejny tydzień, kolejny milion

Łukasz Szliselman, 4 listopada 2013, 11:36

Star Citizen zdążył już zebrać 26 milionów dolarów za sprawą crowdfundingu. W odpowiedzi na tak ogromne wsparcie finansowe ze strony fanów gry, twórcy zapowiadają kolejne pomysły na rozwój produkcji.

X Rebirth ukaże się w Polsce w angielskiej wersji językowej
X Rebirth ukaże się w Polsce w angielskiej wersji językowej

Marcin Skierski, 28 października 2013, 17:37

Firma Cenega zajmie się wydaniem w Polsce gry X Rebirth. Rodzimy dystrybutor ogłosił, że kolejna odsłona popularnej serii symulatorów kosmicznych ukaże się w naszym kraju w dniu światowej premiery w angielskiej wersji językowej.

EVE: Valkyrie – wersja PC pod znakiem zapytania
EVE: Valkyrie – wersja PC pod znakiem zapytania

Łukasz Szliselman, 25 października 2013, 12:00

Twórcy EVE: Valkyrie – kosmicznego symulatora obsługującego okulary do wirtualnej rzeczywistości – poddali w wątpliwość wydanie gry na PC. Co więcej, studio CCP uniezależniło się od Oculus Rift, twierdząc, że w EVE: Valkyrie będzie się dało grać przy użyciu podobnych urządzeń.

Star Citizen - uzbierano 24 miliony dolarów na produkcję gry
Star Citizen - uzbierano 24 miliony dolarów na produkcję gry

Marcin Skierski, 23 października 2013, 11:55

Zbiórka pieniędzy na produkcję gry Star Citizen przekroczyła granicę 24 milionów dolarów. Twórcy ze studia Roberts Space Industries nie zamierzają na tym poprzestać i już ogłosili dodatkową zawartość za kolejne progi finansowe.

Elite: Dangerous w wersji alfa zadebiutuje w grudniu bieżącego roku
Elite: Dangerous w wersji alfa zadebiutuje w grudniu bieżącego roku

Marcin Skierski, 20 października 2013, 14:40

Studio Frontier Development udostępni w grudniu wersję alfa gry Elite: Dangerous. W testach wezmą udział wybrane osoby, które w trakcie zbiórki pieniędzy w serwisie Kickstarter wpłaciły przynajmniej 200 funtów.

X Rebirth – twórcy gry omawiają handel i górnictwo
X Rebirth – twórcy gry omawiają handel i górnictwo

Szymon Liebert, 30 września 2013, 12:19

Studio Egosoft przedstawiło swoje pomysły na handel i górnictwo w X Rebirth. Nowy materiał, który u nas zobaczycie w wersji z polskimi napisami, dowodzi, że deweloper stara się uatrakcyjnić większość aspektów rozgrywki, nie rezygnując przy tym z ich złożoności.

Star Citizen - zebrano już 19 milionów dolarów. Ujawniono kolejne bonusy
Star Citizen - zebrano już 19 milionów dolarów. Ujawniono kolejne bonusy

Marcin Skierski, 17 września 2013, 13:12

Studio Roberts Space Industries zebrało do tej pory ponad 19 milionów dolarów na stworzenie gry Star Citizen. Deweloper ujawnił bonusy za przekroczenie tej granicy i zdradził, co zostanie dodane po zgromadzeniu 21 milionów dolarów.

Star Citizen zebrał ponad 17 milionów dolarów
Star Citizen zebrał ponad 17 milionów dolarów

Bartosz Woldański, 1 września 2013, 11:09

Star Citizen, kosmiczny symulator Chrisa Robertsa i jego zespołu Cloud Imperium Games, uzbierał już przeszło 17 milionów dolarów. Jest to absolutny rekord w grach finansowanych przez społeczność.

Star Citizen – Hangar Module już dostępny
Star Citizen – Hangar Module już dostępny

Łukasz Szliselman, 30 sierpnia 2013, 12:11

Fani Star Citizen, którzy ofiarowali twórcom co najmniej 30 dolarów mogą pobrać tzw. Hangar Module, czyli pierwszy grywalny fragment produkcji. Umożliwia on oglądanie zakupionych za prawdziwe pieniądze statków kosmicznych, dokujących w wirtualnym hangarze.

Zapowiedziano EVE: Valkyrie - kosmiczny symulator osadzony w świecie EVE Online
Zapowiedziano EVE: Valkyrie - kosmiczny symulator osadzony w świecie EVE Online

Adrian Werner, 21 sierpnia 2013, 10:36

Studio CCP Games zapowiedziało grę EVE: Valkyrie, czyli kosmiczny symulator osadzony w uniwersum EVE Online. Produkcja zmierza na pecety i zaoferuje obsługę okularów VR Oculous Rift.

X Rebirth - poznaliśmy wymagania sprzętowe
X Rebirth - poznaliśmy wymagania sprzętowe

Marcin Skierski, 9 sierpnia 2013, 10:05

W sieci pojawiły się minimalne i rekomendowane wymagania sprzętowe gry X Rebirth. Zostały one udostępnione na łamach serwisu cyfrowej dystrybucji Steam, zdradzając jednocześnie, że produkcja studia Egosoft do komfortowego działania będzie potrzebowała dość mocnego peceta.

X Rebirth – data premiery, nowe trailery prezentują sterowanie oraz stacje kosmiczne
X Rebirth – data premiery, nowe trailery prezentują sterowanie oraz stacje kosmiczne

Michał Kułakowski, 8 sierpnia 2013, 17:55

Twórcy nadchodzącego symulatora kosmicznego X Rebrith podali oficjalną datę premiery gry. Udostępnili także dwa nowe trailery. Dzięki nim poznamy model sterowania, a także zobaczymy przygotowane przez deweloperów ogromne stacje i kosmiczne miasta, które zwiedzimy nie tylko z zewnątrz, ale i od środka.

EVE Online bije wojenny rekord – bitwa z udziałem ponad 4 tysięcy graczy
EVE Online bije wojenny rekord – bitwa z udziałem ponad 4 tysięcy graczy

Szymon Liebert, 29 lipca 2013, 12:20

W EVE Online odbyła się bitwa z udziałem ponad 4000 graczy. Starcie pomiędzy frakcjami CFC oraz TEST to największe tego typu wydarzenie, jakie miało miejsce w kosmicznej grze MMO studia CCP.

Star Citizen – Chris Roberts prezentuje imponujący model statku
Star Citizen – Chris Roberts prezentuje imponujący model statku

Łukasz Szliselman, 1 lipca 2013, 11:45

Chris Roberts, twórca kosmicznego MMO Star Citizen zaprezentował znakomicie wyglądający model jednego ze statków, jakie znajdziemy w grze. Zobaczcie jak imponujący poziom szczegółów osiągnięto dzięki wykorzystaniu CryEngine 3.

Star Citizen - twórcy oferują statek Aurora LX za dodatkowe pieniądze
Star Citizen - twórcy oferują statek Aurora LX za dodatkowe pieniądze

Marcin Skierski, 29 kwietnia 2013, 14:55

Chociaż studio Robert Space Industries zebrało 6,23 milionów dolarów na produkcję gry Star Citizen, to nie zamierza na tym poprzestać. Właśnie rozpoczęła się sprzedaż specjalnej edycji statku kosmicznego Aurora. Oferta obowiązuje tylko przez tydzień i została ujawniona wraz z prezentacją wspomnianego wehikułu.

Ruszył Kickstarter kosmicznego symulatora  Rogue System
Ruszył Kickstarter kosmicznego symulatora Rogue System

Łukasz Szliselman, 18 lutego 2013, 21:04

Na Kickstarterze rozpoczęła się zbiórka na rzecz obiecującego projektu – Rogue System. Gra ma łączyć skomplikowaną symulację lotu z rozgrywką znaną chociażby z cyklu Elite. Co ciekawe, projektem zajmuje się aktualnie jedna osoba.

Sukces Elite: Dangerous na Kickstarterze – komentarz redakcji gry-online.pl
Sukces Elite: Dangerous na Kickstarterze – komentarz redakcji gry-online.pl

Łukasz Szliselman, 4 stycznia 2013, 15:24

Redaktorzy gry-online.pl komentują sukces Elite: Dangerous na Kickstarterze. Wygląda na to, że zainteresowanie tematyką symulatorów kosmicznych nie umarło, a wręcz odradza się na nowo. Zobaczcie także kolejny odcinek kulisów produkcji gry z polskimi napisami.

Elite: Dangerous sfinansowany – do końca akcji zostało kilkadziesiąt godzin
Elite: Dangerous sfinansowany – do końca akcji zostało kilkadziesiąt godzin

Szymon Liebert, 3 stycznia 2013, 10:59

Udało się zebrać pieniądze na grę Elite: Dangerous, która ma rozpocząć nowy rozdział w historii symulatorów kosmicznych. Na ten cel David Braben i studio Frontier Developments otrzymali od graczy ponad 1,25 miliona funtów.

Udostępniono demo gry Iron Sky: Invasion polskiego studia Reality Pump
Udostępniono demo gry Iron Sky: Invasion polskiego studia Reality Pump

Marcin Skierski, 19 grudnia 2012, 14:00

Na oficjalnej stronie internetowej gry Iron Sky: Invasion pojawiła się wersja demonstracyjna najnowszego dzieła polskiego studia Reality Pump. Pozwala ona zapoznać się z tą produkcją, łączącą w sobie elementy symulatora kosmicznego i strategii.

Star Command ukaże się w styczniu w ograniczonej formie i powalczy o miejsce na Steamie
Star Command ukaże się w styczniu w ograniczonej formie i powalczy o miejsce na Steamie

Grzegorz Ferenc, 17 grudnia 2012, 10:33

Twórcy niezależnego symulatora kosmicznego Star Command poinformowali, że ich tytuł ukaże się w styczniu w wersji na urządzenia mobilne. Krótko potem powalczy o miejsce na platformie cyfrowej Steam za pośrednictwem usługi Greenlight. Stopniowy proces wydawania gry ma pomóc autorom w ostatecznym dopracowaniu produkcji.

Enemy Starfighter - symulator kosmiczny z modułem planowania rodem z Rainbow Six
Enemy Starfighter - symulator kosmiczny z modułem planowania rodem z Rainbow Six

Adrian Werner, 16 grudnia 2012, 14:09

Jeden z byłych pracowników studia Bungie ujawnił nowy projekt nad którym pracuje obecnie. Okazał się nim symulator kosmiczny Enemy Starfighter, który zaoferuje zupełnie nowe podejście do gatunku. Kluczowym elementem rozgrywki będzie bowiem tworzenie skomplikowanych planów taktycznych zanim jeszcze dojdzie do samego starcia.

Role graczy w Elite: Dangerous – film po polsku
Role graczy w Elite: Dangerous – film po polsku

Łukasz Szliselman, 13 grudnia 2012, 09:14

Mamy dziś dla Was kolejny materiał wideo z kulis produkcji Elite: Dangerous z polskimi napisami. Zaprezentowany materiał pokazuje kilka minut gameplay’a, w którym toczy się kilkudziesięcioosobowa kosmiczna bitwa. Twórcy opowiadają też o rolach i zadaniach czekających na graczy.

Elite: Dangerous – dwa filmy z kulisów produkcji po polsku
Elite: Dangerous – dwa filmy z kulisów produkcji po polsku

Łukasz Szliselman, 7 grudnia 2012, 11:22

Przygotowaliśmy dla was polskie napisy do dwóch filmów z dziennika dewelopera z Elite: Dangerous. Pierwszy z nich opowiada o multiplayerze i modelu zniszczeń statków. Drugi wyjaśnia, jakie przykładowe sytuacje napotkamy podróżując przez galaktykę i jak będzie się dało do nich ustosunkować.

David Braben o ewolucji galaktyki w grze Elite: Dangerous

Marcin Skierski, 3 grudnia 2012, 12:27

W sieci pojawił się kolejny film z cyklu „kulisy produkcji” gry Elite: Dangerous. Tym razem David Braben (założyciel studia Frontier Developments) opowiada o ewoluowaniu galaktyki na skutek różnych działań gracza.

Gra 0x10c być może będzie miała abonament – Notch rozważa różne opcje
Gra 0x10c być może będzie miała abonament – Notch rozważa różne opcje

Szymon Liebert, 30 listopada 2012, 12:10

Markus „Notch” Persson nie rezygnuje z abonamentu w swojej nowej grze - 0x10c. Deweloper tłumaczy taką decyzję koniecznością utrzymania infrastruktury serwerowej, chociaż przyznaje, że jest otwarty na inne opcje (np. free-to-play).

Elite: Dangerous - pierwszy zapis rozgrywki i szczegóły trybu multiplayer
Elite: Dangerous - pierwszy zapis rozgrywki i szczegóły trybu multiplayer

Adrian Werner, 25 listopada 2012, 12:06

Autorzy symulatora kosmicznego Elite: Dangerous opublikowali pierwszy zapis rozgrywki z bardzo wczesnej wersji gry. Zdradzili też sporo szczegółów odnośnie trybu multiplayer.

Premiera gry Iron Sky: Invasion – polskiego space-sima o nazistach z kosmosu
Premiera gry Iron Sky: Invasion – polskiego space-sima o nazistach z kosmosu

Grzegorz Ferenc, 23 listopada 2012, 07:55

Wczoraj miała miejsce oficjalna premiera gry Iron Sky: Invasion na licencji filmu o nazistach z Księżyca. Tytuł powstał w krakowskim studiu Reality Pump przy aktywnej współpracy aktorów i społeczności graczy. Ukazał się w wersji na PC. W grudniu zadebiutuje na konsolach Xbox 360 i PlayStation 3.

Beta Miner Wars 2081 na Steamie – pełna wersja za tydzień
Beta Miner Wars 2081 na Steamie – pełna wersja za tydzień

Szymon Liebert, 22 listopada 2012, 09:05

Miner Wars 2081 wyjdzie w przyszłym tygodniu na Steamie. Osoby, które zamówiły wcześniej ten symulator kosmiczny z zaawansowanym systemem destrukcji mogą ściągnąć jego betę na platformie Valve.

Sukces Strike Suit Zero na Kickstarterze – potwierdzono datę premiery gry
Sukces Strike Suit Zero na Kickstarterze – potwierdzono datę premiery gry

Szymon Liebert, 20 listopada 2012, 10:21

Znamy datę premiery Strike Suit Zero, kosmicznej strzelanki, która przypomni korzenie gatunku. Produkcja studia Born Ready Games wyjdzie w styczniu 2013 roku, dzięki wsparciu graczy na Kickstarterze. Zebrane fundusze pozwolą wzbogacić ją o edytor misji.

Zbiórka na Star Citizen pobiła rekord Project Eternity – jak dotąd zebrano ponad 4,5 miliona dolarów
Zbiórka na Star Citizen pobiła rekord Project Eternity – jak dotąd zebrano ponad 4,5 miliona dolarów

Grzegorz Ferenc, 18 listopada 2012, 15:05

Chris Roberts i twórcy gry Star Citizen jak dotychczas zebrali ponad 4,5 miliona dolarów na swój projekt. Dzięki hojności fanów pobito rekord Project Eternity, a w kosmicznym symulatorze pojawi się o wiele więcej nowych elementów. Do zakończenia zbiórki pozostało nieco ponad 28 godzin.

Zobacz w akcji wczesną wersję gry Star Citizen
Zobacz w akcji wczesną wersję gry Star Citizen

Marcin Skierski, 13 listopada 2012, 11:15

W serwisie Kickstarter pojawił się film z rozgrywką w grze Star Citizen. Twórcy zastrzegają jednak, że materiał pochodzi z bardzo wczesnej wersji nadchodzącego symulatora kosmicznego, więc nie należy na jego podstawie oceniać oprawy graficznej dzieła studia Roberts Space Industries.

Star Citizen to jeden wspólny świat z instancjonalnymi bitwami – Chris Roberts tłumaczy multiplayer
Star Citizen to jeden wspólny świat z instancjonalnymi bitwami – Chris Roberts tłumaczy multiplayer

Szymon Liebert, 12 listopada 2012, 13:48

Symulator kosmiczny Star Citizen będzie rozgrywał się w jednym, wspólnym dla wszystkich graczy świecie, podzielonym na instancje. Chris Roberts, twórca serii Wing Commander, który tworzy produkcję, wyjaśnił, że tylko w ten sposób można zrealizować jego koncepcję na multiplayer.

Pierwsze grafiki z Elite: Dangerous. Twórca Elite opowiada o grze
Pierwsze grafiki z Elite: Dangerous. Twórca Elite opowiada o grze

Szymon Liebert, 9 listopada 2012, 19:29

Na kickstarterowej stronie Elite: Dangerous pojawiły się pierwsze grafiki i film wideo, w którym o grze opowiada David Braben, twórca serii Elite. Producent podziękował za wpłaty i zachęcił do dalszego udziału w akcji.

Star Citizen – ogłoszono kolejne progi społecznościowej zbiórki funduszy
Star Citizen – ogłoszono kolejne progi społecznościowej zbiórki funduszy

Grzegorz Ferenc, 28 października 2012, 12:22

Chris Roberts ogłosił kolejne progi finansowe zbiórki funduszy na grę Star Citizen. Twórca serii Wing Commander zapowiada dodanie robota naprawczego po przekroczeniu granicy 750 tys. dolarów, a po osiągnięciu łącznie dwóch i pół miliona dolarów (wliczając w to akcję na oficjalnej stronie dewelopera) w produkcji pojawi się nowe statek bojowy.

Star Citizen - wstępne wymagania sprzętowe, prywatne serwery i wsparcie dla modów
Star Citizen - wstępne wymagania sprzętowe, prywatne serwery i wsparcie dla modów

Aleksander Kaczmarek, 17 października 2012, 13:09

Na oficjalnej stronie gry Star Citizen pojawiły się odpowiedzi na najczęstsze pytania kierowane przez fanów. Chris Roberts i ekipa zespołu deweloperskiego Roberts Space Industries ujawnili m.in. szczegóły modelu biznesowego oraz prawdopodobną minimalną konfigurację sprzętową.

Star Command – nowy film z nadchodzącej gry w stylu FTL
Star Command – nowy film z nadchodzącej gry w stylu FTL

Szymon Liebert, 16 października 2012, 16:18

Nowy, trzynastominutowy film z gry Star Command nie pozostawia złudzeń. To kolejne po FTL ciekawe podejście do tematu symulatorów kosmicznych.

Star Citizen ufundowany w jednej trzeciej
Star Citizen ufundowany w jednej trzeciej

Aleksander Kaczmarek, 14 października 2012, 12:21

Chris Roberts i zespół deweloperski Roberts Space Industries zebrali już ponad 650 tys. dolarów na dokończenie produkcji gry Star Citizen. Wynik mógłby być jeszcze wyższy, gdyby nie fakt, że wskutek dużego zainteresowania graczy strona projektu zaliczyła poważną awarię i przez kilkadziesiąt godzin wyświetlana była jedynie jej kopia zapasowa.

Star Citizen – twórca serii Wing Commander planuje powrót w wielkim stylu
Star Citizen – twórca serii Wing Commander planuje powrót w wielkim stylu

Aleksander Kaczmarek, 10 października 2012, 20:18

Podczas trwającej konferencji GDC Online w Austin Chris Roberts, twórca serii Wing Commander ujawnił swój nowy projekt. Star Citizen na nowo zdefiniować ma gatunek kosmicznych symulatorów. Na oficjalnej stronie gry ruszyła już zbiórka pieniędzy, które pomogą w sfinansowaniu produkcji.

Kosmiczna strzelanka Strike Suit Zero czaruje nowym zwiastunem.
Kosmiczna strzelanka Strike Suit Zero czaruje nowym zwiastunem.

Adrian Werner, 31 sierpnia 2012, 06:49

W sieci pojawił się nowy imponujący zwiastun kosmicznej strzelanki Strike Suit Zero studia Doublesix games.

Nowe informacje o Iron Sky: Invasion. Pierwszy screen i grafiki koncepcyjne
Nowe informacje o Iron Sky: Invasion. Pierwszy screen i grafiki koncepcyjne

Grzegorz Ferenc, 24 sierpnia 2012, 13:27

Na oficjalnej stronie gry Iron Sky: Invasion krakowskiego studia Reality Pump pojawił się pierwszy screen z produkcji wzorowanej na znanym filmie science-fiction. Twórcy podali także garść nowych informacji o tytule. Poszukują także osób chętnych do testowania kosmicznego symulatora.

Reality Pump pracuje nad grą Iron Sky Invasion, opartą na filmie Timo Vuorensoli
Reality Pump pracuje nad grą Iron Sky Invasion, opartą na filmie Timo Vuorensoli

Grzegorz Ferenc, 17 sierpnia 2012, 14:40

Mirosław Dymek z krakowskiego studia Reality Pump zapowiedział na targach gamescom swoją nową grę – Iron Sky Invasion. Ma to być symulator kosmiczny z elementami strategii. Premiera planowana jest na listopad.

Wystartowała otwarta beta kosmicznego symulatora MMO Star Conflict
Wystartowała otwarta beta kosmicznego symulatora MMO Star Conflict

Adrian Werner, 27 lipca 2012, 06:55

Studia Star Gem i Gaijin Entertainment poinformowały o starcie otwartej bety kosmicznego symulatora MMO zatytułowanego Star Conflict.

Dynamiczny symulator statku kosmicznego Skyjacker na serwisie Kickstarter
Dynamiczny symulator statku kosmicznego Skyjacker na serwisie Kickstarter

Michał Kowalski, 18 maja 2012, 12:15

Studio Digitilus zorganizowało zbiórkę pieniędzy na swój projekt, dynamiczny symulator walki w kosmosie pod tytułem Skyjacker. Gra ma się wyróżniać ciekawymi mechanizmami prowadzenia potyczki, ładną grafiką oraz dużymi możliwościami ulepszania statku kosmicznego.

Zapowiedziano X3: Albion Prelude – premiera jeszcze w grudniu tego roku
Zapowiedziano X3: Albion Prelude – premiera jeszcze w grudniu tego roku

Michał Kułakowski, 7 grudnia 2011, 22:06

Na grudzień tego roku, studio Egosoft zapowiedziało premierę X3: Albion Prelude, gry z gatunku space-sim, która ma być swoistym preludium do planowanego na przyszły rok X Rebrith.

Symulator lądownika księżycowego Lunar Flight prawie gotowy
Symulator lądownika księżycowego Lunar Flight prawie gotowy

Adrian Werner, 26 listopada 2011, 13:43

Mamy dobre wieści dla miłośników nietypowych symulatorów. Prace nad pozwalającą na wcielenie się w pilota lądownika księżycowego grą Lunar Flight dobiegły już prawie końca, a najnowszy zwiastun pozwala zobaczyć czego możemy się spodziewać po tym projekcie.

Zapowiedziano kosmiczne MMO Star Conflict

Adrian Werner, 16 września 2011, 09:05

Studio Star Gem ujawniło swój pierwszy projekt. Okazał się nim kosmiczny symulator MMO zatytułowany Star Conflict.

SOL: Exodus – porcja szczegółów na temat kosmicznej strzelanki w stylu Freespace'a
SOL: Exodus – porcja szczegółów na temat kosmicznej strzelanki w stylu Freespace'a

Krzysztof Mysiak, 29 sierpnia 2011, 11:49

Na targach PAX przedstawiono grywalną wersję nadchodzącej kosmicznej strzelanki, która być może wskrzesi niemal wymarły gatunek gier typu space combat. Od czasu lipcowej zapowiedzi gry producenci podzielili się również kilkoma szczegółami na temat SOL: Exodus.

Gra Elite IV jest nadal tworzona, ale prace postępują bardzo powoli

Szymon Liebert, 23 lipca 2011, 12:40

Fani mogą nadal marzyć o Elite IV, rozbudowanym kosmicznym symulatorze, bo gra jest wciąż w produkcji, która jednak postępuje bardzo powoli. Tak przynajmniej twierdzi jej producent David Braben ze studia Frontier, który dodatkowo wypowiedział się o nieco zapomnianym The Outsider.