Star Control - pierwsze informacje na temat kolejnej odsłony cyklu
Studio Stardock ujawniło pierwsze konkrety odnośnie nowej odsłony cyklu Star Control. Produkcja będzie prequelem, zaoferuje rozbudowany tryb multiplayer i zmierza zarówno na pecety, jak i konsole PlayStation 4 oraz Xbox One.

W lipcu zeszłego roku firma Stardock przejęła prawa do marki Star Control. Teraz szef studia, czyli Brad Wardell, zdradził pierwsze konkrety na temat nowej odsłony cyklu. Przede wszystkim zapewnił fanów, że ojcowie cyklu, czyli Fred Ford oraz Paul Reiche III udzielili projektowi błogosławieństwa. Są oni teraz zajęci rozwijaniem serii Skylanders, więc nie mogą się w pełni zaangażować w proces produkcyjny, ale są konsultowani w sprawie wielu decyzji. Jest to dobra nowina dla miłośników marki, gdyż ostatnia próba opracowania nowej odsłony bez jakiekolwiek udziału tego duetu dała nam fatalne Star Control III.
Stardock specjalizuje się w strategiach, ale w zespole zajmującym się nową odsłoną cyklu można znaleźć weteranów także innych studiów, w tym Firaxis oraz Big Huge Games i Wardell zapewnia, że dobrze wiedzą oni, na czym polega magia tej serii. Gra będzie prequelem osadzonym 43 lata przed pierwszą częścią, ale jednocześnie zaoferuje mocno odmienną wersję znanego uniwersum. Zmiany te będą skutkiem nieujawnionego jeszcze wydarzenia, które spotkało rasę Prekursorów 250 tysięcy lat wcześniej. Star Control II zakończyło się w dosyć niespodziewany sposób i pozostawiło wiele pytań bez odpowiedzi. Stardock nie chce jednak próbować pociągnąć tych wątków dalej, gdyż nowi właściciele marki mają nadzieję, że w przyszłości Fred Ford oraz Paul Reiche III zechcą zrobić to osobiście.
Akcja rozpocznie się w roku 2112, wraz z pierwszym kontaktem z obcą cywilizacją, a gracze wcielą się w kapitana statku należącego do floty Ziemi. Tak jak poprzednie odsłony gra zaoferuje olbrzymią swobodę eksploracji oraz wyboru metod realizacji zadań. Grafika wykonana zostanie w pełnym 3D, ale autorzy chcą jednocześnie odtworzyć styl ze Star Control II. Projekt wykorzysta silnik Nitrous, nad którym pracuje współzałożone przez Stardock studio Oxide. Prezentację jego możliwości możecie zobaczyć na poniższym filmiku, choć należy pamiętać, że widoczne w nim elementy graficzne nie pochodzą z nowej odsłony Star Control.
Podczas zabawy nie zabraknie oczywiście systemu ulepszania statku oraz gwiezdnych bitew. Starcia rozegramy zarówno w trakcie kampanii fabularnej, jak i w trybie multiplayer. W zabawie wieloosobowej będzie mogło wziąć udział maksymalnie ośmiu graczy. Twórcy planują wprowadzenie wielu różnych typów potyczek, od tradycyjnych z Star Control II aż po nowe rodzaje zainspirowane gatunkiem MOBA.
Nowe Star Control powstaje obecnie głównie z myślą o pecetach, ale Stardock chce również opracować wersje na PlayStation 4 i Xboksa One. Premiera zaplanowana została na przyszły rok.

Gracze
Steam
- Stardock Corporation
- space-sim / symulatory kosmiczne
- PC
- PS4
- XONE
Komentarze czytelników
zanonimizowany158587 Senator
Strategie X4 na konsolach nowej generacji? Świat się kończy :P Nie przypominam sobie by jakas gra tego typu była dostępna na X360 albo PS3. Silnik Nitrous będzie w pełni wykorzystywał Mantle, widziałem tą prezentację wcześniej i powiem, że wygląda to zacnie ;)
dj_sasek Legend

Zastanawiam się jak oni chcą zrobić strategię z myślą o PS4 i Xbox One? Bez dodania obsługi klawiatury + myszy się nie obejdzie. No chyba, że zamierzają ten aspekt sterowania uprościć, co raczej słabo odbije się na samej grze.
WrednySierściuch Senator

Strategie X4 na konsolach nowej generacji?
jak oni chcą zrobić strategię z myślą o PS4 i Xbox One?
Nie wiem, być może się jakieś pojawia ;D
Wiem za to jedno - Star Control nie jest strategią 4X, to raczej dość unikalny miks przygodówki (właśnie tak - znajdź obiekty/artefakty i użyj je w odpowiednim miejscu, pogadaj z tym i owym, wyciągnij wnioski) , gry eksploracyjnej(w tej serii zawsze były gigantyczne mapy gwiezdne) i zręcznościowych bitew.
Generalnie gracz kontroluje gwiezdny "lotniskowiec" do którego możemy dołączać różnorodne okręty bojowe, a w walce albo walczymy naszą główną jednostka, albo wysyłamy myśliwce do "zmiękczenia" wroga; przy czym gdy stracimy okręt flagowy gra się kończy :p
Kilka mapek - pokazują one układy słoneczne, zebrane w konstelacjach. Każdy układ to oczywiście do kilku planet, a na każdą planetę może okrążać do kilku księżyców. I to wszystko można (a nawet trzeba) było odwiedzić i przeskanować - gdy grało się bez solucji ( podanymi koordynatami na ważne planety) to można było spokojnie dostać pokrętu - tym bardziej że sporo układów znajdowało się na terytorium "wrogim" - gdzie czekała nasz satatek nieustanna walka
http://www.star-control.com/starmaps.php
Generalnie ten news naprawdę mi polepszył humor bo Star Control 2 jest jedną z moich ulubionych gier.
Myślałem że ten tytuł jest już stracony na wieki - miło się tak pomylić ;D
Pozostaje trzymac kciuki by nowa wersja nie okazała się jednak taką wtopą jak SC3
zanonimizowany158587 Senator
I właśnie zaprągnąłem zagrać! Ale tak BTW patrzę na YT filmiki z poprzedników - i moim zdaniem TAKIE gry powinny być na smartfony już teraz! Tak samo jak i Cywilizacja lub coś w tym stylu. A tak to kaszana i badziew, masa reklam i jakieś Pay2Win :/ A szkoda.