Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 stycznia 2014, 08:00

autor: Adrian Werner

Pantheon: Rise of the Fallen nowym MMORPG od głównego projektanta gry EverQuest

Brad McQuaid, czyli główny projektant pierwszego EverQuest, pracuje nad nową grą MMORPG zatytułowaną Pantheon: Rise of the Fallen. Środki na produkcję mają zostać zgromadzone za pomocą Kickstartera, który ruszy za kilka tygodni.

W Pantheon: Rise of the Fallen zagramy najwcześniej za trzy lata. - Pantheon: Rise of the Fallen nowym MMORPG od głównego projektanta gry EverQuest - wiadomość - 2014-01-04
W Pantheon: Rise of the Fallen zagramy najwcześniej za trzy lata.

W ciągu ostatnich dwóch lat zbiórki na Kickstarterze umożliwiły wielu weteranom zgromadzenie środków na nowe projekty, którymi nie są zainteresowani tradycyjni wydawcy. Teraz nadzieję na powtórzenie tych sukcesów ma Brad McQuaid, czyli główny projektant pierwszej części EverQuest. Za pomocą crowdfundingu, chce on sfinansować produkcję nowego MMORPG zatytułowanego Pantheon: Rise of the Fallen.

Na razie informacje na temat gry są bardzo skromne. McQuaid nie zamierzał jeszcze jej ujawniać i chciał poczekać aż do startu Kickstartera, ale grupa fanów odkryła oficjalne konto Twitter projektu. Zbiórka na grę ma ruszyć jeszcze w tym miesiącu i wtedy otrzymamy pokaźny zestaw konkretów oraz liczne materiały graficzne, w tym pierwszy zapis rozgrywki z wczesnej wersji. Obecnie wiadomo jedynie tyle, że produkcja ma stanowić ewolucję pomysłów i stylu rozgrywki z pierwszego EverQuesta, czyli będzie trudna i skoncentruje się na współpracy z innymi graczami. Premiera Pantheon: Rise of the Fallen planowana jest na 2017 rok, ale poprzedzą ją bardzo długie beta testy.

Pantheon: Rise of the Fallen nowym MMORPG od głównego projektanta gry EverQuest - ilustracja #2

Pantheon: Rise of the Fallen nowym MMORPG od głównego projektanta gry EverQuest - ilustracja #3

Po ukończeniu prac nad grą EverQuest Brad McQuaid brał również udział w tworzeniu kilku pierwszych dodatków, a następnie opuścił studio Sony Online Entertainment i w 2002 roku założył firmę Sigil Games Online.

Pod nowym szyldem wraz z wieloma weteranami SOE stworzył kolejne MMORPG zatytułowane Vanguard: Saga of Heroes, które zadebiutowało w styczniu 2007. Gra oferowała wiele ciekawych pomysłów, ale trafiła na rynek w mocno niedopracowanym stanie technicznym. W rezultacie początkowy entuzjazm graczy szybko wyparował i po kilku miesiącach od premiery liczba osób płacących abonament spadła do 40 tysięcy. Sigil Games Online przed bankructwem uratowało wykupienie przez Sony, choć jednocześnie zwolniono 2/3 załogi.

W 2009 roku serwery Vanguard: Saga of Heroes straszyły pustkami i społeczność praktycznie przestała istnieć. Mimo to grze udało się przeżyć. Kolejne aktualizacje usunęły większość błędów i wprowadziły liczne ulepszenia mechanizmów rozgrywki. Liczbę serwerów zmniejszono do dwóch, dzięki czemu wirtualny świat ponownie zapełnił się graczami. Popularność projektu wzrosła do tego poziomu, że od 2011 roku rozpoczęto regularną rozbudowę produkcji o nową zawartość. W sierpniu 2012 roku Vanguard: Saga of Heroes przeszło na model darmowy z mikropłatnościami.

Po wykupieniu Sigil Games Online Brad McQuaid wycofał się z branży na kilka lat. W 2012 roku powrócił do Sony Online Entertainment, gdzie wpierw pracował nad przestawieniem Vanguard: Saga of Heroes na system Free-2-Play, a następnie zajął się rozwijaniem pierwszego EverQuesta.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej