Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 września 2015, 11:59

autor: Adrian Werner

Studio Egosoft pracuje nad nową odsłoną serii X

Studio Egosoft poinformowało, że rozpoczęło już pracę nad kolejną odsłoną cyklu kosmicznych symulatorów X. Jednocześnie zespół ma zamiar przez długi czas rozwijać i ulepszać najnowszą część serii, czyli X Rebirth.

Kosmiczny symulator X Rebirth spotkał się ze znacznie chłodniejszym przyjęciem niż kilka poprzednich odsłon cyklu. Wielu fanów marki zastanawiało się więc, czy studio Egosoft zamierza dalej rozwijać tę serię. Z okazji opublikowanej właśnie aktualizacji 3.60 twórcy postanowili zdradzić swoje plany na przyszłość. Okazuje się, że już rozpoczęli pracę nad kolejną odsłoną i garstka udostępnionych informacji sugeruje, że autorzy wyciągną wnioski ze swojej ostatniej porażki.

Przede wszystkim gra umożliwi nam pokierowanie każdym typem statku, na jaki natkniemy się podczas zabawy. Powinno to ucieszyć fanów mocno rozczarowanych faktem, że w X: Rebirth grywalna była tylko jedna jednostka. Pojawi się także opcja kierowania potężnymi krążownikami z poziomu mostku kapitańskiego.

Seria X - studio Egosoft pracuje nad nową odsłoną i jednocześnie zamierza dalej rozwijać X Rebirth - ilustracja #1

Nowa odsłona serii X jest na razie na wczesnym etapie produkcji i sporo czasu upłynie nim trafi na rynek. Jednocześnie studio Egosoft nie zamierza porzucać X: Rebirth i ten projekt będzie wspierany oraz rozwijany jeszcze przez długi czas, a wiele z wprowadzanych przez aktualizacje zmian zainspirowanych zostanie pracami nad kolejną częścią. Przykładowo, eksperymenty z bardziej skomplikowanymi modelami lotu w nowej grze zaowocowały zaimplementowaniem w patchu 3.60 do X: Rebirth opcji wyłączenia ułatwień sterowania, co sprawia, że sterowanie statkiem staje się znacznie trudniejsze, ale jednocześnie gracz ma nad nim większą kontrolę. Dzięki temu jednostka zachowuje się w pustce kosmicznej zgodnie z prawami fizyki, podczas gdy wcześniej komputer pokładowy tak modyfikował zachowanie maszyny, że miało się wrażenie latania w atmosferze. W rezultacie możliwe stały się manewry takie jak np. obrócenie kadłuba bez zmiany kierunku ruchu.

Oczywiście, Egosoft nie może zaimplementować do X: Rebirth wszystkich ulepszeń i zmian jakie planowane są dla nowej gry. Mimo to twórcy mają w najbliższych planach potężnego patcha, który wprowadzi wiele poprawek i świeżych rozwiązań. Ponadto trwają prace nad nowym dodatkiem, mającym znacząco rozszerzyć zawartość produkcji.

Najbliższe lata Egosoft zamierza spędzić na rozwijaniu X: Rebirth oraz produkcji nowej odsłony. Nad obydwoma tymi projektami pracować mają odrębne zespoły, choć oczywiście mają one ze sobą ściśle współpracować i dzielić się nowymi rozwiązaniami.

  1. Egosoft – oficjalna strona studia

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej