Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 grudnia 2016, 12:40

autor: Adrian Werner

X4, X Rebirth VR Edition i patche dla starszych gier w planach studia Egosoft

Zespół Egosoft zapowiedział X Rebirth VR Edition, czyli specjalną wersję swojego kosmicznego symulatora dopasowaną do potrzeb wirtualnej rzeczywistości. Studio ogłosiło również, że pracuje nad X4, czyli kolejną odsłoną cyklu, pod względem rozbudowania mającą zadowolić fanów X3, dla których ostatni projekt firmy był zbyt uproszczony.

Studio Egosoft ma w zwyczaju każdego grudnia informować swoich fanów o tym, nad czym akurat pracuje. Nie inaczej było w tym roku, ale tym razem autorzy mieli do zapowiedzenia znacznie więcej projektów niż zazwyczaj.

X Rebirth VR Edition

X4, X Rebirth VR Edition i patche dla starszych gier w planach studia Egosoft - ilustracja #1

Twórcy ogłosili, że w przyszłym roku ukaże się X Rebirth VR Edition. Zgodnie z tytułem, będzie to specjalna wersja kosmicznego symulatora X Rebirth z 2013 roku, przerobiona z myślą o technologii wirtualnej rzeczywistości. Produkcja posiadać będzie także pełną zawartość dodatku X Rebirth: Home of Light, ale zarówno to rozszerzenie, jak i podstawowa wersja gry zostaną mocno zmodyfikowane. Głębokie zmiany zajdą w systemie ekonomii oraz symulacjach rządzących galaktyką i z tego powodu nie będzie możliwe wczytanie zapisanych stanów gry z X Rebirth.

Gra będzie pierwszym projektem studia, który wykorzysta nowy silnik graficzny, robiący pełen użytek z technologii Vulkan, dzięki czemu mamy dostać ładniejszą oprawę graficzną. Nie zabraknie także dodatkowych misji. Ponadto zajdą spore zmiany w interfejsie oraz w tempie rozgrywki i jej zbalansowaniu, tak aby produkcja pasowała do zabawy w wirtualnej rzeczywistości.

X Rebirth VR Edition ukaże się jako samodzielna gra, ale posiadacze X Rebirth dostaną zniżkę przy zakupie. Wczesna wersja trafi do sprzedaży w Steam Early Access w pierwszej połowie przyszłego roku.

X4

Ponadto autorzy zdradzili, że od roku pracują nad X4. Zgodnie z tytułem, projekt ma stanowić pełnoprawną kontynuację X3 i zaoferuje podobny poziom rozbudowania. Studio Egosoft jest zadowolone z poziomu, do którego ostatecznie udało się rozwinąć X Rebirth, ale deweloperzy przyznają też, że gra jest znacznie prostsza niż poprzednie odsłony marki i zdają sobie sprawę, że wielu fanów pragnie głębi i bogactwa możliwości, jakie ostatnia produkcja zespołu nie była w stanie zapewnić.

Na razie autorzy nie są gotowi ujawnić zbyt wielu konkretów odnośnie X4. Obiecują jednak, że gra pozwoli na pilotowanie wielu różnych typów statków kosmicznych. Ponadto pojawi się w niej nowy interfejs umożliwiający dowodzenie wielkimi flotami gwiezdnymi oraz swobodne konstruowanie stacji kosmicznych poprzez ręczne składanie ich z indywidualnych modułów.

Patche

Pomimo prac nad dwoma nowymi projektami studio Egosoft nie zapomina o swoich wcześniejszych grach. Trwają już testy kolejnych aktualizacji do X Rebirth (patch 4.10), X3: Albion Prelude (patch 3.2) oraz X3: Terran Conflict (patch 3.3). Wszystkie te łatki mają przynieść poprawki błędów i ulepszanie optymalizacji.

  1. Oficjalna strona studia Egosoft

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej