Star Citizen zostanie ukończony, nawet jeżeli gracze przestaną płacić
Chris Roberts, szef Cloud Imperium Games, zabrał ostatnio głos w sprawie budżetu Star Citizena. Okazało się, że firma ma spore rezerwy, które umożliwiłyby dokończenie Squadron 42, nawet gdyby wpłaty od graczy nagle przestałyby przychodzić. Z kolei ukończony single player przynosiłby dochody, z których sfinansowano by resztę projektu.
Kamil Zwijacz
Niedawno zbiórka pieniędzy na grę Star Citizen przekroczyła 141 milionów dolarów. Studio Cloud Imperium Games na brak środków raczej nie narzeka, gdyż choć projekt jest ogromny, to ludzie cały czas nabywają kolejne elementy, przyczyniając się do pokrycia kosztów produkcji. W jednym z ostatnich wywiadów Chris Roberts, szef firmy, opowiedział co nieco o budżecie i potwierdził, że o kwestie finansowe jest spokojny. Okazało się, że studio ma pokaźne rezerwy pieniężne, więc nawet gdyby fani nagle przestali wpłacać kolejne kwoty, to deweloper byłby w stanie dokończyć Squadron 42 – czyli kampanię fabularną, która od prawie roku sprzedawana jest jako samodzielny produkt. No dobra, ale co z resztą? Według Robertsa, ukończenie tego modułu pozwoliłoby studiu na dokończenie prac nad Star Citizenem, gdyż zyski ze sprzedaży single playera inwestowano by w rozwój pozostałych elementów.

Tego typu scenariusz obecnie jest raczej mało realny, a przynajmniej nic nie wskazuje na jego rychłe nadejście. Podczas pierwotnej zbiórki w 2012 roku zebrano ponad 6 milionów dolarów, ale kolejne lata zaowocowały dużo większymi kwotami. Po roku deweloperzy mieli już na koncie 26 milionów, siedem miesięcy później 46 milionów, w grudniu 2015 roku informowaliśmy o przekroczeniu 100 milionów, a przez kolejny rok udało się zebrać następne 40 milionów dolarów.
Jak widać zainteresowanie graczy nie maleje, gra rozrasta się w najlepsze, a w tym roku mamy doczekać się wersji alfa 3.0, dzięki której rozgrywka stanie się dużo głębsza, zaoferuje proceduralnie generowane planety i szereg innych rozwiązań. Jednak już w obecnym stanie gra zapewnia sporo atrakcji, a jakiś czas temu doczekała się kolejnej – trybu Star Marine.

- space-sim / symulatory kosmiczne
- kulisy produkcji (gry)
- Cloud Imperium Games
- PC
Komentarze czytelników
misuu Konsul
142 miliony to daje jakieś 3 do 7 miliony odsetek rocznie w sumie grubas umial się ustawić
Marder Senator

Obiecanki cacanki a głupiemu radość :) Żeby coś skończyć to trzeba mieć jakąś wizję gry jakiś biznesplan jak to ładnie mówią różnej maści menedżerowie. Skończy jak DayZ i temu podobne "ambitne" produkcje.
lyx Pretorianin
Z tego co widzę to największy ból dupy mają Ci którzy i tak nie wsparli w żaden sposób tego projektu....
zanonimizowany1195958 Generał
Postep graficzny stoi w miejscu, wiec o oprawę graficzną nie trzeba się obawiać przez kolejne 10 lat. Natomiast przy takim budżecie w momencie premiery gra powinna kosztować 9,99€. Swoje juz zarobili, a jakichs innowacyjnych technologii nie wprowadzili względem obecnych tytułów by musiało się zwrócic.
Trzymam kciuki, bo fajnie wygląda, choć zapewne nigdy w to nie zagram ;)
striker15 Legionista
Ludzie narzekają bo chcieliby zagrać w grę już teraz, to proste i zrozumiałe. Natomiast krytyka produktu jest nie na miejscu, bo gotowego produktu nie ma jeszcze... :) Zarejestrujcie się i czekajcie na darmowy dostęp, co jakiś czas jest, wtedy spróbujecie pograć bez płacenia.
Dla nowych graczy chętnych się zarejestrować w grze polecam kod na darmowe kredyty 5000 UEC, sam skorzystałem:
Przy rejestracji na www.robertsspaceindustries.com wpiszcie: STAR-RVHY-Q73J