W No Man’s Sky podróżowanie po olbrzymiej galaktyce bywa czasochłonne. Deweloperzy ze studia Hello Games wypełnili swój świat czarnymi dziurami, które, jak się okazuje, można wykorzystać niczym „międzygwiezdną autostradę”.
No Man's Sky oddaje w ręce graczy całą galaktykę. Ze względu na jej monstrualne rozmiary podróżowanie pomiędzy oddalonymi od siebie punktami bywa czasochłonne. W świecie gry można jednak napotkać czarne dziury, a przekroczenie horyzontu zdarzeń owocuje przeniesieniem do z pozoru losowego miejsca w przestrzeni międzygwiezdnej. Czy na pewno losowego? Otóż okazuje się, że nie, a po premierze jednej z zeszłorocznych aktualizacji gracze mogą potraktować każdy obiekt tego typu jako portal prowadzący do określonego punktu w galaktyce. Jako że wiedza o tym otwiera przed kosmicznymi eksploratorami zupełnie nowe możliwości, grupa zagorzałych fanów gry, określająca się mianem Black Hole Suns, zaczęła katalogować czarne dziury, nanosząc je na olbrzymią mapę; można się o tym przekonać, śledząc poświęcone temu zagadnieniu wątki na forum Reddit.

Dotychczas owej ekipie udało się odkryć ponad trzy tysiące czarnych dziur, z czego znakomitą większość (blisko dwa tysiące) znaleziono w wersji na PlayStation 4. Na mapie (którą możecie zobaczyć poniżej) jednak się nie kończy, gdyż wszystko to pozwoliło również na zaprojektowanie przewodnika dla początkujących gwiezdnych podróżników, a także kalkulatora odległości oraz tras. Warto przy tym zaznaczyć, że choć pozycja każdego z tych „portali” jest taka sama na wszystkich platformach, miejsca, do których prowadzą, różnią się w zależności od tego, na jakim urządzeniu gramy. W ramach ciekawostki warto wspomnieć jeszcze o tym, że kosmiczni „kartografowie” korzystają ze specjalnie przygotowanych statków, odpornych na uszkodzenia powodowane przez czarne dziury.

Przypomnijmy, że No Man’s Sky zadebiutowało na PlayStation 4 i komputerach osobistych w sierpniu 2016 roku, a dwa lata później pojawiło się na Xboksie One. Pomimo że początkowo gracze krytykowali (mówiąc delikatnie) ów tytuł za niespełnione obietnice autorów, z czasem sytuacja uległa diametralnej zmianie. Deweloperzy zakasali bowiem rękawy i na przestrzeni kolejnych miesięcy udostępniali aktualizacje, które odmieniły tę produkcję nie do poznania.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
32

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.