Star Citizen – piękna grafika na zwiastunie Squadron 42
Studio Cloud Imperium Games opublikowało z okazji świąt Bożego Narodzenia nowy zwiastun Squadron 42, samodzielnej kampanii fabularnej gry Star Citizen. Skupia się on na przedstawieniu imponującej oprawy wizualnej.
Bartosz Woldański

Do sieci trafił nowy zwiastun Squadron 42, samodzielnego trybu dla pojedynczego gracza gry Star Citizen. Motywem przewodnim materiału wideo jest zapierająca dech w piersiach grafika. Studio Cloud Imperium Games chciało pochwalić się wykonaną przez ostatni rok pracą, której efekty robią niewątpliwie wrażenie. Możecie je ocenić sami, oglądając poniższy, trwający ponad 3,5 minuty filmik:
Na materiale wideo można przyjrzeć się różnym ujęciom przestrzeni kosmicznej, modelom statków i postaci niezależnych. W dalszej części nie mogło również zabraknąć zamkniętych lokacji, które zostały opracowane z dbałością o szczegóły. Całość została zrealizowana na silniku gry. Przypominamy, że Star Citizen wraz ze Squadron 42 powstaje na Lumberyard od firmy Amazon, czyli zmodyfikowanej wersji CryEngine.
Imponująca szata graficzna to jednak nie wszystko – gra ma robić wrażenie również emocjonującą opowieścią. Twórcy chwalą się gwiazdorską obsadą, w skład której wchodzą m.in. Gary Oldman, Mark Hamill, Mark Strong, Liam Cunningham, Gillian Anderson, Rhona Mitra, Ben Mendelsohn czy Andy Serkis. Chris Roberts, szef Cloud Imperium Games, wypowiadał się w ubiegłym roku o niesamowitej więzi między aktorami i odgrywanymi bohaterami, twierdząc, że efekty mogą przebić pod wieloma względami nawet Red Dead Redemption 2 i God of War.
Mimo ciągłych opóźnień twórcy zarabiają na powstającym od lat Star Citizen krocie. Gra, która obecnie znajduje się w wersji alfa oznaczonej numerem 3.8, będzie jeszcze długo rozwijana, ale przed jej premierą ma pojawić się omawiana kampania fabularna. Ta jednak również zalicza obsuwy za obsuwami. Według najnowszych doniesień beta-testy Squadron 42 odbędą się dopiero jesienią 2020 roku, a pełna wersja ukaże się nie wcześniej niż w 2021 roku. Na osłodę dostaliśmy przynajmniej efektowny zwiastun.

- space-sim / symulatory kosmiczne
- trailery (gry)
- Chris Roberts
- Cloud Imperium Games
- PC
Komentarze czytelników
radas_b Senator
Ciekawy fakt.
Taki RDR2 powstawał 8 lat. Słownie: osiem lat. Dodatkowo tworzyło ją wiele zgranych i od dawna istniejących zespołów z 7-8 cyfrową kwotą funduszy na start. O CP2077 ile czasu już wiadomo? Jakoś podobnie. I też zaprawionemu w bojach studiu "trochę" zeszło...
Krzyś zaczął od zera niecałe 8 lat temu. Bez studia, bez funduszy, bez jakiegokolwiek zaplecza. Tylko z nazwiskiem którego gimby nie znajo i nie wiedzo jak dobre gry 20 lat temu tworzył.
Gdybyście zaprzęgli choć na chwilę swoje rozumki do logicznego myślenia to byście wpadli na to że nie jest w stanie stworzyć gry która wyprzedza wszystko o lata świetlne co do tej pory stworzono w kategorii space simów w czasie krótszym niż 10-12 lat. Ale po co myśleć. Narzeka się zdecydowanie łatwiej.
Możecie doznać szoku, ale każda gra AAA która reprezentuje jakiś poziom powstaje przynajmniej kilka lat. A to, że wy się dowiecie że powstaje jakiś rok przed premierą z zapowiedzi na targach E3 to już całkiem inna para kaloszy. Jak wygląda gra, która powstaje niecałe 2 lata to się można przekonać na przykładzie ME:A czy Anthem...
Gibsonn Generał
Wypuścili nowy filmik i w zasadzie mają fajrant na pół roku, kolejne dodatkowe 50 mln dolców już wpływają na konto i otwierają już szampany z uśmiechem na gębach. Ludzie to idioci.
A.l.e.X Legend

Proponuje włączyć ostatnią Alphę aby zobaczyć jak wielkim projektem jest Star Citizen i jak dużo już w grze jest. Squadron 42 to będzie oddzielna kampania SP pewnie z budżetem powyżej 100M, ale na pewno zarobi na siebie biorąc pod uwagę jak bardzo jest to oczekiwana gra. Może wam się wydawać że o SC ludzie zapomnieli ale jakby dzisiaj podali premiera czerwiec 2020 (to jest tylko teoria bo wiadomo że jeszcze sporo pracy przed nimi) to z miejsca SC stałby się najbardziej oczekiwaną grą 2020 roku. Dlatego nie powinno was w ogóle dziwić że gra rocznie zbiera po 50M USD, zbiera bo ci co wpłacają raczej się z projektem zapoznali. Było tyle darmowych też weekendów że każdy mógł, a jak widać jest na tyle dobrze że ludzie płacą i będą płacić dalej.
zanonimizowany738201 Legionista
Star Citizen pięknie się rozwija od dwóch lat, choć z początku było słabo. Dzisiaj odwiedziłem 7 planet / księżyców lądując sobie w losowych miejscach. Obrazek z lotu nad nową planetą, który pokazuje jak twórcy dbają o szczegóły terenu.
dj_sasek Legend

Nic dziwnego, że o grze są takie nie inne opinie, jak o najnowszym patchu widziałem może maksymalnie 2 zdania, a o kolejnych zbiórkach pieniędzy mówi się w niemal każdym newsie o SC, aż dziwne, że w tym nie ma.
Tak jak moi przedmówcy zdążyli napisać, kto miał sprawdzić tą grę już ją sprawdził, mnogość darmowych weekendów, tygodni z grą pozwalała każdemu zaznajomić się z produktem i ocenić czy to jest scam czy nie. Wersja 3.8 oferuje już tyle, że godzinami można grać i delektować się rozmiarem gry, a przecież to dopiero 1 układ słoneczny. Nic dziwnego, że liczba aktywnych graczy przybywa coraz szybciej.