Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikSymulacjePC
Okładka Squadron 42 (PC)

Squadron 42 PC

Rozbudowana hybryda symulatora kosmicznego, strzelanki FPP i przygodowej gry akcji, nawiązująca do takich tytułów jak np. Wing Commander. Jest to kampania fabularna gry Star Citizen, z którą odpowiada studio Cloud Imperium Games, założone przez słynnego Chrisa Robertsa.

Symulacje | FPP | science fiction | symulator kosmiczny | FPS | kosmiczne | crowdfunding | indie

PC Windows
Okładka Squadron 42 (PC)

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

2021

Squadron 42 jest nowym projektem studia Cloud Imperium Games, założonego przez Chrisa Robertsa – twórcę takich gier jak Wing Commander i Freelancer. Tytuł jest połączeniem FPS-a oraz symulatora kosmicznego i narodził się jako część ambitnego projektu Star Citizen, jednak z czasem deweloperzy postanowili o uczynieniu z niego samodzielnej produkcji. Gra została sfinansowana dzięki kampanii crowdfundingowej.

Fabuła

Akcja toczy się w XXX wieku. Ludzkość eksploruje kosmos i podejmuje próby jego skolonizowania, spotykając na swojej drodze rozmaite rasy obcych. Pod względem cywilizacyjnym, społecznym i kulturowym, rasa ludzka połączyła się w jeden organizm polityczny, pod nazwą United Earth Empire. Życie w UEE nie jest proste – na status obywatela trzeba sobie zapracować służbą wojskową lub cywilną. Gracz wciela się w młodego rekruta tytułowej, elitarnej eskadry gwiezdnych pilotów.

Mechanika

Wcielając się w pilota gwiezdnego statku, gracz przemierza odległe zakątki wszechświata, walczy z przeciwnikami i wykonuje rozmaite misje. Po uniwersum poruszamy się nie tylko w statku kosmicznym, ale również na piechotę – wówczas gra przypomina strzelankę z elementami przygodowymi (część czasu spędzamy na eksplorowaniu i rozmowach z napotkanymi postaciami). W miarę postępów w rozgrywce rozwijamy umiejętności bohatera i zdobywamy nowy sprzęt – mowa tutaj zarówno o broni, jak i statkach - do dyspozycji gracza oddano szeroki wybór odmiennych pojazdów kosmicznych.

Duże znaczenie ma także opowiadana w grze historia – twórcy włożyli dużo wysiłku w to, by miała ona prawdziwie filmowy charakter.

Tryby gry

We właściwą kampanię Squadron 42 możemy grać wyłącznie samotnie, jednak zakup gry gwarantuje także dostęp do kilku pomniejszych trybów sieciowych: Arena Commander (walki myśliwców – przeciw botom lub żywym przeciwnikom), Murray Cup (wyścigi statków powietrznych) oraz Star Marine (tryb przypomina klasyczną strzelankę wieloosobową z widokiem z pierwszej osoby).

Kwestie techniczne

Squadron 42 charakteryzuje się bardzo atrakcyjną, trójwymiarową oprawą graficzną, która powstała dzięki zastosowaniu silnika Lumberyard (stworzonego przez firmę Amazon), a także zaawansowanego systemu fizyki. W grze znajdziemy również świetnie wykonane animacje, stworzone dzięki technice motion capture. W pracę nad tytułem studia Cloud Imperium Games zaangażowano wielu znanych i lubianych aktorów, takich jak m.in. Liam Cunningham (najlepiej znany z roli Davosa w Grze o Tron), Mark Hamill (Luke Skywalker z Gwiezdnych wojen), Gary Oldman (Gordon w trylogii Batmana Christophera Nolana, Drakula w Drakuli Francisa Forda Coppoli) czy Gillian Anderson (Dana Scully z Archiwum X).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Oczekiwania czytelników: 8.2 / 10 na podstawie 8 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Squadron 42

16+

Forbes o problemach Star Citizen:  „niekompetencja na kosmiczną skalę”
Forbes o problemach Star Citizen: „niekompetencja na kosmiczną skalę”

wiadomość4 maja 2019

Magazyn Forbes opublikował artykuł poświęcony Star Citizen. Z tekstu wynika, że produkcja gry nie przebiega najlepiej, a Cloud Imperium Games mogą skończyć się pieniądze przeznaczone na rozwój tytułu. Powodem ma być „niekompetencja i złe zarządzanie” projektem przez Chrisa Robertsa, marnującego czas i środki studia.

Star Citizen - w 2017 roku produkcja pochłaniała 4 mln dolarów miesięcznie
Star Citizen - w 2017 roku produkcja pochłaniała 4 mln dolarów miesięcznie

wiadomość20 stycznia 2019

Wydaje się, że pieniądze i Star Citizen to dwa nierozłączne tematy. Studio Cloud Imperium Games, odpowiedzialne za produkcję, opublikowało dokument, w którym dzieli się ze społecznością danymi na temat gospodarowania środkami finansowymi. Liczby są zawrotne.

Roberts: Squadron 42 pod kilkoma względami lepszy od RDR 2 oraz GoW
Roberts: Squadron 42 pod kilkoma względami lepszy od RDR 2 oraz GoW

wiadomość27 grudnia 2018

W wywiadzie z serwisem VentureBeat Chris Roberts zdradził, że jego zdaniem Squadron 42, czyli stanowiąca samodzielny moduł kampania dla pojedynczego gracza Star Citizen, pod wieloma względami będzie lepsza od takich hitów jak God of War czy Red Dead Redemption II. Alfa-testy produkcji odbędą się w 2020 roku.

Alfa-testy Squadron 42 dopiero w pierwszym kwartale 2020 roku
Alfa-testy Squadron 42 dopiero w pierwszym kwartale 2020 roku

wiadomość21 grudnia 2018

Studio Cloud Imperium Games przedstawiło harmonogram prac nad Squadron 42 – samodzielną produkcją, która swój żywot rozpoczynała jako kampania single player gry Star Citizen.

Budżet Star Citizen przekroczył 200 milionów dolarów
Budżet Star Citizen przekroczył 200 milionów dolarów

wiadomość17 listopada 2018

Budżet kosmicznego symulatora Star Citizen przekroczył właśnie pułap 200 milionów dolarów. Od czasu zapowiedzi gry, która nastąpiła sześć lat temu, jej twórcy stale zbierają pieniądze, sprzedając graczom nie tylko dostęp do samego wciąż niedokończonego tytułu, ale także do statków oraz innych wirtualnych przedmiotów.