Star Citizen – rok fiskalny 2018 z rekordowymi przychodami
Cloud Imperium Games opublikowało raport, który ujawnia, że rok rozliczeniowy 2018 okazał się rekordowym dla gry Star Citizen. Przychody wyniosły 48,9 mln dolarów. Wzrost zanotowano we wszystkich kategoriach, w tym w crowdfundingowych wpłatach graczy. Produkcja otrzymała również aktualizację Alpha 3.8.0.

Studio Cloud Imperium Games udostępniło raport finansowy za rok rozliczeniowy 2018. Przychody ze Star Citizen wyniosły 48,934 mln dolarów, co jest rekordem dla tej gry. Jest to o tyle ciekawe, że w roku rozliczeniowym 2017 zanotowano lekki spadek w porównaniu z 2016. Tym samym można stwierdzić, że projekt ma się lepiej niż kiedykolwiek i zarabia coraz więcej.
Na przychody Star Citizen składają się wpłaty crowdfundingowe, co obejmuje również zakup statków oraz inne mikropłatności. Te źródła zapewniły w roku rozliczeniowym 2018 37,6 mln dolarów, czyli o prawie dwa miliony więcej niż w roku ubiegłym. 3,2 mln dolarów przypadło na abonamenty, a 7,9 mln pochodziło od umów sponsorskich i partnerskich.
Dzięki licznikowi na oficjalnej stronie wiemy, że do tej pory autorom udało się już zebrać ponad 257,7 mln dolarów. Kwota ta sama w sobie robi ogromne wrażenie, ale równie imponujący jest fakt, że po tylu latach twórcom udało się zwiększyć tempo wzrostu przychodów. Projekt zaliczył wiele opóźnień, ale, jak widać, fani dalej darzą autorów dużym zaufaniem.
Warto wspomnieć, że studio Cloud Imperium właśnie udostępniło aktualizację Alpha 3.8.0 do Star Citizen. Patch wprowadził m.in. nowe lokacje, statki oraz bronie. Dodano również mechanikę odholowywania statków, których właściciele zalegają z opłatami, oraz system walki w zwarciu. Gracze mogą także bawić się w nowej misji oraz zmierzyć się z trudniejszym wariantem patroli. Poprawiono też silnik i interfejs oraz wprowadzono wiele zmian w balansie rozgrywki.

- patche i aktualizacje
- wyniki finansowe
- space-sim / symulatory kosmiczne
- Chris Roberts
- Cloud Imperium Games
- PC
Komentarze czytelników
Mr lnsane Centurion
Zebrali 258 MILIONÓW dolarów, a gra jest nadal w fazie ALPHA? xD Co za durnie ich finansują?
Dla mnie wygląda jak typowy "patreon" - nazbieram parę tysięcy typa, co będzie mi płacić min. 1$ miesięcznie (a średnio wiadomo, że więcej, bo 1$, to minimum), trochę coś podłubię, a później "jak będę miał czas", a sponsorzy i tak zostaną.
zanonimizowany1302744 Chorąży
Nie bez powodu ta gra nosi nazwę scam citizen. Zaskakujące zjawisko, pusty symulator, finansowany przez rzeszę osób omamionych jakimiś fantazjami o największej grze w historii, czy czymś i wciągniętych w rywalizację na prestiż finansowy w wirtualnym świecie.
Polecam czytanie postów osób, które wychodzą z tego nałogu, lub są jeszcze uzależnieni ale nie widzą problemu, ale mówią jak wygląda ich życie. Cała struktura tej społeczności przypomina jąkaś sektę i ma
wszystkie znamiona fanatyzmu religijnego, jest to coś nowego, odmiennego od innych uzależnień grami sieciowymi, bo star citizen trafia do innego grona osób i w inny sposób, oferuje nie
tyle sam wirtualny świat, co przede wszystkim odnosi się do marzeń.
firebird18 Pretorianin
Inna sprawa to taka ,że CIG stworzyło w Star Citizenie jest w tej chwili już ze 3 miasta na rożnych planetach z którymi NightCity z CP2077 nawet nie będzie miało szans konkurować.
gerth Konsul
Nie chodzi o to żeby projekt ukończyć a go robić... Stocznia MW też robiła co mogła by "Gawrona" nie ukończyć tylko budować, budować, budować... za kolejne miliony z budżetu SP.