Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 22 grudnia 2019, 09:02

autor: Adrian Werner

Star Citizen – rok fiskalny 2018 z rekordowymi przychodami

Cloud Imperium Games opublikowało raport, który ujawnia, że rok rozliczeniowy 2018 okazał się rekordowym dla gry Star Citizen. Przychody wyniosły 48,9 mln dolarów. Wzrost zanotowano we wszystkich kategoriach, w tym w crowdfundingowych wpłatach graczy. Produkcja otrzymała również aktualizację Alpha 3.8.0.

Gra właśnie otrzymała aktualizację Alpha 3.8.0. - Star Citizen – rok fiskalny 2018 z rekordowymi przychodami  - wiadomość - 2019-12-22
Gra właśnie otrzymała aktualizację Alpha 3.8.0.

Studio Cloud Imperium Games udostępniło raport finansowy za rok rozliczeniowy 2018. Przychody ze Star Citizen wyniosły 48,934 mln dolarów, co jest rekordem dla tej gry. Jest to o tyle ciekawe, że w roku rozliczeniowym 2017 zanotowano lekki spadek w porównaniu z 2016. Tym samym można stwierdzić, że projekt ma się lepiej niż kiedykolwiek i zarabia coraz więcej.

Na przychody Star Citizen składają się wpłaty crowdfundingowe, co obejmuje również zakup statków oraz inne mikropłatności. Te źródła zapewniły w roku rozliczeniowym 2018 37,6 mln dolarów, czyli o prawie dwa miliony więcej niż w roku ubiegłym. 3,2 mln dolarów przypadło na abonamenty, a 7,9 mln pochodziło od umów sponsorskich i partnerskich.

Dzięki licznikowi na oficjalnej stronie wiemy, że do tej pory autorom udało się już zebrać ponad 257,7 mln dolarów. Kwota ta sama w sobie robi ogromne wrażenie, ale równie imponujący jest fakt, że po tylu latach twórcom udało się zwiększyć tempo wzrostu przychodów. Projekt zaliczył wiele opóźnień, ale, jak widać, fani dalej darzą autorów dużym zaufaniem.

Warto wspomnieć, że studio Cloud Imperium właśnie udostępniło aktualizację Alpha 3.8.0 do Star Citizen. Patch wprowadził m.in. nowe lokacje, statki oraz bronie. Dodano również mechanikę odholowywania statków, których właściciele zalegają z opłatami, oraz system walki w zwarciu. Gracze mogą także bawić się w nowej misji oraz zmierzyć się z trudniejszym wariantem patroli. Poprawiono też silnik i interfejs oraz wprowadzono wiele zmian w balansie rozgrywki.

  1. Oficjalna strona gry
  2. Star Citizen – kompendium wiedzy

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej