Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 2 września 2005, 14:40

autor: Marcel Mierzicki

Sprzedano 90 milionów PlayStation 2

W dniu dzisiejszym koncern Sony ma powód do świętowania. Pięć lat po wejściu na rynek PlayStation 2 ze sklepowych półek zniknęło dziewięćdziesiąt milionów pudełek z tą konsolą. Stało się to w dwa lata szybciej niż w przypadku pierwszego modelu PlayStation.

W dniu dzisiejszym koncern Sony ma powód do świętowania. Pięć lat po wejściu na rynek PlayStation 2 ze sklepowych półek zniknęło dziewięćdziesiąt milionów pudełek z tą konsolą. Stało się to w dwa lata szybciej niż w przypadku pierwszego modelu PlayStation.

Sprzedano 90 milionów PlayStation 2 - ilustracja #1

 

Bardzo dobrze sprzedaje się zwykłe PlayStation 2, jak również wypuszczony w zeszłym roku model o zmienionym wyglądzie – tak zwany slimline. Stanowi on 16,7 miliona egzemplarzy ze wspomnianych dziewięćdziesięciu.

Pomimo wprowadzenia na rynek nowości takich, jak PlayStation Portable oraz zbliżającej się dość powoli premiery PlayStation 3 (w Europie ma się ona pojawić w marcu przyszłego roku) poziom sprzedaży drugiej generacji PS nie ma wcale zamiaru spadać. Wręcz przeciwnie – wykresy ciągle pną się do góry. Na chwile obecną firma Sony jest niekwestionowanym liderem na rynku konsol do gier, a pozycje swą sukcesywnie umacnia od premiery PlayStation 2, która miała miejsce 4 marca 2000 roku w Japonii. W chwili obecnej koncern będzie musiał odeprzeć atak ze strony Microsoftu i XBoxa 360, aby zapewnić PlayStation 2 kolejne lata świetności. Według ekspertów dzięki jakości swoich usług i przywiązaniu klientów będzie w stanie to uczynić bez większych problemów.