Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 16 maja 2009, 15:45

autor: Filip Grabski

Prace nad The Crossing wstrzymane

Złe wieści dla graczy z dobrą pamięcią, którzy czekają na The Crossing. Ta niezwykle intrygująca hybryda sieciowej i singleplayerowej gry FPS od utalentowanego duetu twórców Arcane Studios/Valve Entertainment została oficjalnie zawieszona.

Złe wieści dla graczy z dobrą pamięcią, którzy czekają na The Crossing. Ta niezwykle intrygująca hybryda sieciowej i singleplayerowej gry FPS od utalentowanego duetu twórców Arcane Studios/Valve Entertainment została oficjalnie zawieszona.

Jest jedno słowo-klucz dla tej niewesołej dla wielu decyzji: kryzys. Zapytany o kulisy całej sprawy szef Arcane Studios, Raphael Colantonio, powiedział: „Kilka miesięcy temu pojawiła się nieprzewidziana trudność finansowa i musieliśmy wstrzymać prace nad The Crossing. Od tego czasu skupiamy się w całości na dwóch innych projektach” . Dokładniej rzecz ujmując – w zeszłym roku Electronic Arts przeprowadziło dramatyczne cięcia kadrowe, co w bezpośredni i negatywny sposób wpłynęło na twórców The Crossing. Jak? Do końca nie wiadomo. A skąd w tym wszystkim EA? Wszak od jakiegoś czasu współpracują oni z Valve, które jako pierwsze uwierzyło w potencjał tworzonej w Arcane Studios hybrydy.

Tak naprawdę niuanse całego tego zajścia nie są istotne – najważniejszym jest fakt, że The Crossing póki co zostało odłożone na półkę i w najbliższej przyszłości gry nie należy się spodziewać. A być może - już wcale. Włodarze Valve i EA zostali poproszeni o komentarz w tej sprawie, ale niestety póki co go nie udzielili. Miłośnicy nietuzinkowych połączeń (współistniejące w tym samym czasie dwie alternatywne wersje Paryża, jednoczesne funkcjonowanie gry dla jednego i dla wielu graczy) i ciekawych rozwiązań, do których zalicza się autor wiadomości, mogą na razie jedynie trzymać kciuki za pomyśle zakończenie procesu twórczego. Kiedyś. Jakoś.

Prace nad The Crossing wstrzymane - ilustracja #1
Pożegnaj się z panem.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej