Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 6 maja 2009, 14:00

Pogromcy Duchów czasowo tylko na konsolach Sony?!

Perypetie konsolowego Ghostbusters rosną do miana trzymającego w napięciu thrillera. Oparty na filmie tytuł borykał się już z poważnym problemem braku wydawcy (patrz news - Activision tnie Vivendi - niepewna przyszłość Ghostbusters...), a dziś mamy do czynienia z kolejnym niekonwencjonalnym wydawniczym posunięciem.

Perypetie konsolowego Ghostbusters rosną do miana trzymającego w napięciu thrillera. Oparty na filmie tytuł borykał się już z poważnym problemem braku wydawcy (patrz news - Activision tnie Vivendi - niepewna przyszłość Ghostbusters...), a dziś mamy do czynienia z kolejnym niekonwencjonalnym wydawniczym posunięciem.

Oświadczenie prasowe wystosowane przez Sony Computer Entertainment informuje nas bowiem, że japoński koncern zyskał prawa do wydania wersji dedykowanych na Playstation 3 oraz Playstation 2 na terenie regionów PAL (w tym Europa). Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że wersje te pojawią się na długo przed edycjami na konsole Microsoftu i Nintendo – ich wydanie przesunięto na bliżej nieokreślony termin, o czym raczyło poinformować samo Atari. Wygląda więc na to, że obu wydawców zgotowało nam tzw. czasowego exclusive’a specjalnie dla posiadaczy sprzętu Sony. Zatem premiera edycji PS2 i PS3 gry odbędzie się 19 czerwca, czyli w dniu, w którym do sklepów trafi edycja Blu-ray legendarnych filmów z cyklu Ghostbusters. Wersja gry na PSP będzie miała swoją premierę jesienią.

Co się tyczy innych terytoriów „nie-PAL”, na razie nic nie wiadomo. Wersja PC gry została w ogóle pominięta w wypowiedziach przedstawicieli Sony i Atari, zatem sprawa jej debiutu także jest mocno niepewna. Zapewne całe to niespodziewane zamieszanie wyjaśni się w przeciągu kilkunastu kolejnych godzin.

Pogromcy Duchów czasowo tylko na konsolach Sony?! - ilustracja #1

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej