Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 21 czerwca 2009, 11:14

autor: Maciej Myrcha

Obsługa modów w Left 4 Dead już w przyszłym tygodniu

Już w przyszłym tygodniu pojawi się uaktualnienie Left 4 Dead, którego głównym elementem jest wsparcie dla materiałów tworzonych przez samych graczy. Dzięki niemu będziemy mogli zagrać na mapach przygotowanych przez innych użytkowników (np. konwersja Resident Evil 3 na potrzeby L4D) bądź też spróbować własnych sił przy ich kreacji.

Już w przyszłym tygodniu pojawi się uaktualnienie Left 4 Dead, którego głównym elementem jest wsparcie dla materiałów tworzonych przez samych graczy. Dzięki niemu będziemy mogli zagrać na mapach przygotowanych przez innych użytkowników (np. konwersja Resident Evil 3 na potrzeby L4D) bądź też spróbować własnych sił przy ich kreacji.

Obsługa modów w Left 4 Dead już w przyszłym tygodniu - ilustracja #1

Jak możemy wyczytać w oficjalnym blogu poświęconym wspomnianej grze, wsparcie dla tego typu materiałów od dawna „chodziło po głowie” pracownikom Valve. W końcu pomysł ten udało się wcielić w życiu i po odpowiednich modyfikacjach, m.in. w interfejsie użytkownika, już w przyszłym tygodniu będziemy mogli cieszyć się kolejnymi wyzwaniami.

Instalacja dodatkowych materiałów ma być niezwykle prosta – będą one rozprowadzane w plikach z rozszerzeniem VPK, które należy jedynie pobrać, a następnie dwukrotnie kliknąć na nich – rozpakowaniem zajmie się już specjalny framework odpowiedzialny za cały system add-onów. Równie dobrze zadziała przeciągnięcie pliku do nowego katalogu o nazwie „addons”. Nowe mapy pojawią się w głównym menu w sekcji Extra.

Zmianom uległ także system wyboru rozgrywek – oczywiście wspierać on będzie materiały tworzone przez graczy. W menu pojawi się opcja „Add-on campaign”, gdzie można będzie wybrać zainstalowane, dodatkowe mapy. Do tak wybranej kampanii można będzie zaprosić innych graczy – jeśli nie mają jej zainstalowanej, automatycznie pojawi się opcja z możliwością jej pobrania.

Na koniec twórcy gry oddadzą do rąk graczy finalną wersję narzędzi do authoringu oraz SDK, które jakiś czas temu przechodziły otwarte beta testy. W ich skład wejdą m.in. pliki źródłowe wszystkich oficjalnych kampanii dostępnych w grze oraz komenda pozwalająca tworzyć i rozpakowywać pliki VPK z linii poleceń. Dodatkowo na stronie Developer Community Wiki można zasięgnąć wszelkiej pomocy na temat tworzenia dodatków do Left 4 Dead.