Już tylko miesiąc dzieli nas od oficjalnej zapowiedzi nowej gry, tworzonej przez firmę id Software, Inc. Produkt przygotowywany z myślą o PeCetach oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3, zostanie ujawniony podczas targów E3 Media & Business Summit, które rozpoczną się w drugim tygodniu lipca.
Już tylko miesiąc dzieli nas od oficjalnej zapowiedzi nowej gry, tworzonej przez firmę id Software, Inc. Produkt przygotowywany z myślą o PeCetach oraz konsolach Xbox 360 i PlayStation 3, zostanie ujawniony podczas targów E3 Media & Business Summit, które rozpoczną się w drugim tygodniu lipca.
Nowy produkt korzystać będzie z usług silnika, stworzonego od podstaw przez Johna Carmacka z firmy id Software, Inc. Engine id Tech 5 został po raz pierwszy pokazany podczas specjalnej konferencji w ramach imprezy WorldWide Developers Conference 2007, która wczoraj rozpoczęła się w San Francisco. O nowym silniku wiemy na razie jedynie tyle, że będzie wykorzystywać opracowaną z myślą o grze Enemy Territory: Quake Wars technologię MegaTexture. W demie pokazanym na WWDC 2007 (zdjęcia z konferencji poniżej) zebrani zobaczyli niewielki poziom, do którego stworzenia użyto tekstur o łącznej wielkości 20 GB.
Kolejna gra twórców Quake’a będzie korzystać z zupełnie nowej marki, po raz pierwszy od jedenastu lat...





Autor: Krystian Smoszna
Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.